3. december 2012

Ja, ja jeg ved det godt..

Jeg har vist billeder af det her tidligere, måske endda et par gange.. P1000519Men er det ikke dejligt, at der findes noget som er konstant og stabilt.. :-)

Huset på Drosselvej er igen blevet pyntet efter alle lyskunstens regler. Jeg vil ikke afvise, at der kan være dukket en enkelt lyskæde mere op, det er lidt svært at vurdere.

Også i år har familien valgt at støtte en god sag, hvis man smider penge i bøssen går de ubeskåret til Sclerose foreningen.

26 kommentarer:

  1. Og det er da meget hyggeligt at kigge på, og sikke et kæmpearbejde med at få sat alt det lys op, men flot at de giver penge til et godt formål, jeg havde nok beholdt dem til at betale el-regningen med...;-D knus og god aften til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er sjovt at de bliver ved med at pynte på den måde. Jeg havde nok også beholdt pengene til el-regningen. :-)

      Slet
  2. Wow, det er altså imponerende, men sikke en elregning de må have :-) Klem og en god aften til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er vist ret voldsom i december.. Jeg kan ikke huske hvor meget de bruger, men det er temmelig mange penge.

      Slet
  3. Godt det ikke er mig der skal betale el-regningen ;-)

    Imponerende er det, og det får mig til at tænke på "Fars fede juleferie" ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også glad for det ikke er mig.. :-) Ja den tanke har jeg også hvert år.. ;-)

      Slet
  4. Jeg må indrømme at jeg synes det er afskyeligt - Jeg elsker de små lys i vintermørket, men sådan et lyshav - nej, det er altså for meget - og hvor er jeg glad for at jeg ikke er genbo til sådan et show.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også glad for at jeg ikke bor lige over lyshavet og alle bilerne.

      Slet
  5. Den dag de sælger pynten, kan de sikkert sælge energibesparelsen til DONG eller en anden aktør.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe.. Det burde nogen foreslå dem.. :-)

      Slet
  6. Gys altså! Vi har et tilsvarende lysshow her i byen. Plejer i hvert fald, for jeg har ikke tjekket i år. Folk valfarter dertil, og naboerne synes, det er så træls. Jeg må dog sige, at det er en formildende omstændighed, at der i 'dit' tilfælde bliver giver penge til et godt formål.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forstår godt naboerne ikke er vilde med det, det ville jeg heller ikke være hvis jeg var nabo. Jeg ved ikke hvordan naboskabet er på Drosselvej.

      Slet
  7. Jaja - hver sin smag ... Drosselvej i december må være en ejendomsmæglers mareridt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja hver sin smag og interesse.. :-)
      Jeg tror du har ret, jeg skulle ikke nyde noget af, at købe hus på Drosselvej.. :-)

      Slet
  8. Det er ikke lige min smag, faktisk finder jeg det usmageligt. Men fører det til kroner i kassen hos scleroseforeningen stemmes jeg en anelse mildere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Smag og behag er jo heldigvis helt forskelligt, jeg synes også det er sympatisk at de samler penge ind til velgørende formål.

      Slet
  9. Og så er der dem der også sætter LYD på! Uha, det er slemt ...
    Jeg håber for dem at de bruger LED-lys, men måske er det deres julegave til hinanden?
    Måske leger de hverken med IT, fotograferer eller dyrker andre bekostelige hobbies, hmmm ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja forhåbentlig er det LED-lys der bliver brugt.. Jeg tror det er deres hobby og interesse, og der er vi jo meget forskellige.. Heldigvis for det.. :-)

      Slet
  10. Jeg vidste bare jeg kunne stole paa at du havde snebilleder paa bloggen - og saa med julelys paa. TAK SKAL DU HA'! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du glæder dig over det.. :-) For mig er det blevet en december tradition at komme forbi huset..

      Slet
  11. Det er altså fantastisk at se de der huse... men de er næsten helt pæne når der også er sne :-)

    Men også kun næsten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Høhø.. nemlig kun næsten.. :-)
      Det fascinerer mig altid når folk virkelig brænder for noget, og gennemfører det uanset at der helt sikkert er mange som forarges.. :-)

      Slet
  12. Vi skal holde fast ved juletraditionerne - også at se huset på Drosselvej. Det er i hvert fald et flot billede, du har taget. Jeg syntes, det er svært at fotografere stemningen i natbelysning, men det er lykkedes dig. Hvor er det sødt af ejerne, at de støtter Sclerose foreningen.
    I nærheden af hvor jeg bor, er der en, som sælger blågran i bundter. Han har fældet en kæmpe blågran i sin kolonihave på Amager og sælger nu ud af det til os byboere. Pengene går til Kræftens Bekæmpelse. Dejligt med den slags initiativtagere, som gør noget for en god sag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den slags private initiativer er meget sympatiske initiativer, det kan jeg også godt lide.

      Slet
  13. Jeg synes det er herligt, jeg ville ikke have sådan noget i mit hus, men jeg bliver da glad af at se dit billede :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver heller aldrig noget jeg kommer til at bruge tid og penge på, men det hører med til jul i Roskilde.. :-)

      Slet