23. februar 2017

Indianer og beton på Skansen..

jow jow, den er god nok.. det er skam mig igen. Jeg spammer jer jo nærmest med indlæg i denne uge. :-) men jeg synes altså lige, I skal se nogle billeder fra en fin søndagstur i januar.

Vejret var fantastisk, vi kørte en tur fJorden rundt. Undervejs – mellem Østby og Skuldelev - blev øjet fanget af dette syn.. IMG_2987Hvad søren var mon det, udskårne træstammer eller..?? Hasse holdt ind til siden så jeg kunne gå op på kigge nærmere på skulpturerne.

Livsvilje hedder skulpturgruppen af Edwin Westergren, gruppen er bygget op i beton, og ikke træ som jeg først troede.  IMG_2990IMG_2993Mens jeg gik rundt og tog billeder, kom en bil kørende. Det viste sig at være kunstnerens søn Erik Westergren, der for nogle år siden havde arvet stedet ved moderens død. Han var i fuld gang med at “grave” det gamle hus og en masse skulpturer ud af årtiers manglende vedligehold. IMG_3004Han tilbød os en guidet tur i sit barndomshjem, som han i øvrigt drømmer om at lade genopstå som et museum. IMG_2999Det var super spændende at tale med Erik, at se det gamle hus og grunden. IMG_3001IMG_3008Der er stadig utrolig mange timers hårdt arbejde før hans drøm går i opfyldelse, men jeg håber han lykkes med projektet. IMG_2998Hvis du vil læse mere om projektet kan du finde deres hjemmeside her.. http://edwinwestergren.dk/index.html 

Hvis du har lyst til at vide noget om indianermusik, som Erik også gør det i, så kan du fange ham via denne side.. http://indianermusik.dk/index.html IMG_3013IMG_3010

11 kommentarer:

  1. Hvor er det bare godt, at I tager jer tid til at stoppe op og få em uplanlagt god oplevelse :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Synet var for spændende til at vi bare kunne køre forbi.. :-)

      Slet
  2. Sjovt - vi har også set den skulptur, men var ikke så heldige som jer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. JA det er sjovt, vi har kørt der masser af gange og aldrig lagt mærke til den før, det forstår jeg simpelthen ikke :-)

      Slet
  3. Hvor spændende :) hvor heldigt og godt, at sønnen lige kom forbi samtidig med jer - vi ynder også at køre ud i det blå - næsten hver weekend - hvor vi ser en masse og får snakket om alt og intet - at køre efter besøg og kaffe gider jeg nemlig ikke ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var heldigt at Erik kom kørende, og fedt at han gerne ville vise sit sted frem.
      Kaffebesøg er heller ikke en del af vores UD i det blå ture. I er nu væsentlig flittigere end vi er, det bliver egentlig ikke til ret mange ture mere.

      Slet
  4. Der var du da godt nok heldigsådan at blive inviteret indenfor :-)

    SvarSlet
  5. Det er spændende når sådanne situationer opstår. Jeg husker en tilsvarende fra Kirsten Kjærs museum for mange år siden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig spændende når det kommer helt uventet. Kirsten Kjærs museum kender jeg slet ikke, det må jeg nok lige google :-)

      Slet
    2. Øj det se vildt spænende ud, der gad jeg godt gå rundt og snuse, selv som det ser ud nu, håbe han åbner som museum.

      Slet