17. april 2010

Det skal jo gøres...

Annette er hidkaldt til have-arbejds-hygge-weekend i Bymarken, og jeg skal da lige love for at det rykker, når vi alle 3 går i gang.lavendlerLavendlerne er klippet helt i bund. Efter 2-3 år hvor de kun er blevet top-studset, måtte der hårdere metoder til i år. Selv om de nu kun er 10 15 cm høje - er der masser af små grønne skud i bunden. De skal nok klare det.havearbejde 004Det ser ud til at alle hortensiaerne har overlevet vinteren, nogle bedre end andre, jeg tror på de kommer igen. havearbejde 012...der fjernes mælkebøtter nok til en mindre kaninfarm. De visne stængler fra storkonvallerne er revet af og afslører skud i 100-vis af den flotte blomst. Om 14 dage dækker de al skvalderkålen, naturen er sgu da forunderlig...:-)) Terrassen er fejet, møblerne er højtryksspulet, nu er vi altså klar, hvis der skulle komme varme og sommer forbi, og vi vil byde begge dele så hjertelig velkommen.

Jeg ville gerne sige tak for hjælpen Annette, men det må jeg ikke, Fru E siger... "det her er jo en fornøjelse, det skal du altså ikke takke for" Ja sådan er vi heldigvis både enige og forskellige på en og samme gang. Jeg synes også det er en fornøjelse... men først når det er gjort og jeg læner mig tilbage og nyder resultatet med et glas koldt...havearbejde 017..sødt sprøjt i øvrigt, jeg er og bliver aldrig Asti-fan

8 kommentarer:

  1. Her er det jeg mangler sådan en smiley, for intet mindre kan gøfre det...
    Og mig passer det strålende at du ikke er vild med Asti, for så er der mere til mig (blink blink)....

    SvarSlet
  2. ha ha... flasken er din..:-))

    SvarSlet
  3. Åh...jeg blir nesten grønn av misunnelse når jeg ser bildene dine:)) Deilige vårbilder:) Jeg har nemlig hatt 3 gr, sur vind men faktisk et par timer med sol, hehe:)
    Asti er kjempegodt:)) Men slår ikke rødvin:)
    Her var det hvitt av snø i gårkveld, så jeg må vente med planting og rydding.
    Nyt vårkvelden, klemmer fra meg:)

    SvarSlet
  4. Grøn som Asti flasken, MajorogMeg..?? ;-)) Der må snart være forår og varme på vej til jer. Asti er for sødt, rødvin er mucho bedre :-)
    Dejlig aften til jer, knus fra mig

    SvarSlet
  5. Sikke en dejlig veninde du har - men det er nu også skønt at lave noget sammen, og med havearbejde kan man virkelig se resultatet.
    Jeg er også gået i gang med at luge - mælkebøtterne vælter op af jorden i øjeblikket. Jeg mangler bare kaninen :-)

    Rigtig god søndag til dig, Inge!

    SvarSlet
  6. Det har jeg Madame, og vi kunne rigtig se hvor langt vi kom.
    En skøn søndag til dig Madame :-)

    SvarSlet
  7. Er det ikke bare dejligt at få jord under neglene igen? :)
    Nåh, det gør du ikke, du bruger arbejdshandsker. Det kan jeg ikke arbejde med.
    Jorden er perfekt at arbejde med. Ukrudtet er lige til at hive op.
    Mine lavendler og timian mv. er også klippet drastisk tilbage.
    Det er flot af din veninde at komme og hjælpe dig med arbejdet, men det giver også tid til gode hyggestunder :)
    Nu skal vi bare læne os tilbage og se det hele myldre frem :)

    God søndag til dig :)

    SvarSlet
  8. nej Lone, jeg kan ikke li' at have tørret jord under neglene, så det er altid med hansker på.
    Ja det er dejligt at Annette gider hjælpe, hun påstår endda at hun nyder det.. og det udnytter jeg selvfølgelig groft ;-))
    Du må have en rigtig god søndag

    SvarSlet