15. juli 2010

Morgenbuket..

IMG_6149En hel nats uafbrudt søvn gør underværker. Temperaturen i hytten er den samme som hjemme, men stilheden er balsam for en søvnhungrende sjæl. Ærteblomsterne står i fuldt flor, og alle fortæller at der skal plukkes og plukkes for, at de fortsætter blomstringen. Svanevasen er fyldt, kaffen er klar og om lidt er morgenmaden på vej.

Det blæser en del og skyerne farer afsted hen over himlen, det ligner vejr til at larme lidt med den store buskrydder. Jeg må nok hellere vente til resten af skoven er vågnet… :-)

6 kommentarer:

  1. Sikke en smuk buket, Inge!

    Dejligt at du har sovet godt - her har natten været meget varm efter solens bagen i går. Men sommervarmen skal være så velkommen :O)

    Ha' en rigtig dejlig dag, klem :-)

    SvarSlet
  2. Tak Madame.. du har ret, sommervarmen er mere end velkommen, bare jeg får min nattesøvn..:-))
    Og igen en superdejlig dag til dig. Knus.

    SvarSlet
  3. Aha - jeg har lige lært noget nyt :-D

    Vi har nemlig nogle skønne ærteblomster hos os, men fordi vi ikke har vildt mange, har jeg aldrig nænnet at plukke af dem, men det kan jeg åbenbart roligt gøre.
    Tak for det... ;-)
    (Og iflg. den svenske vejrudsigt kommer der regn og torden på lørdag. Men jeg synes nu ikke altid, den passer...)

    SvarSlet
  4. Perfekt kande til de perfekte lathyrus :-))

    Ha' en skøn dag....

    SvarSlet
  5. Ihh de er så smukke og dufter så dejligt....

    SvarSlet
  6. @Ellen... det er her i blogverdenen jeg har læst det :-))uf for et vejr de lover, men de kan jo ta' fejl..

    @Annette.. nemlig, endelig fandt jeg noget den kunne bruges til :-))

    @REJEN.. ja de er smukke, men dem her dufter slet ikke, det er vist nok en staud.. den dukker i hvert fald op hvert år det samme sted. De tidligere ejere må ha' sat den engang.

    SvarSlet