11. maj 2012

Wordpress tæppebomber mig med mails..

Jeg er altså ret træt af Wordpress lige nu.. og det er ikke KUN fordi de tvinger mig til at logge ind med min WP konto, hvis jeg vil have mit eget billede med som afsender. Nej.. det er fordi de gode folk bag WP har ændret i deres design , således at der nu pr. automatik er sat hak i, at jeg vil modtage “follow-up comments” Tidligere skulle jeg selv sætte det lille famøse hak, hvis jeg ønskede at få alle kommentarer tilsendt, nu skal jeg huske at fjerne hakket.
image
Jeg kan godt selv finde ud af, at gå ind og se om og hvad der er svaret på min kommentar, men jeg kan åbenbart ikke huske at fjerne det lille dumme hak.. Så søde dig, hvis du har en WP blog, kunne du så ikke lige bede bagmændende om at fjerne det hak for mig.

IMG_0160Hannes kommentar herunder, fik mig til at redigere billedet , jeg beskåret det lidt for at få sporet i marken ind som det primære.IMG_0160
Nu skal det jo ikke være brok og bøvl alt sammen.. I går aftes kørte vi en tur til Munkholmbroen.
IMG_0180
Vores ishus er vågnet efter vinterdvalen, og man kan sagtens spise is, selv om solen ikke skinner og himlen er regntung og grå.. :-) IMG_0187

18 kommentarer:

  1. Nå det er det der sker, jeg får også masser af mail fra WP, det må jeg huske at slå hakket fra...Øv jeg vil også snart en tur til Munkholmbroen, nu må det altså godt blive motorcykelvejr, og helst når jeg har fri...Skønne billeder...;-D Knus og god aften til dig..

    SvarSlet
    Svar
    1. I må få sadlet de cykler og komme en tur derud, men jeres ishus ligger jo på den "forkerte" side af broen :-) Måske skulle vi mødes derude, så I kan se vores side også.. :-D

      Slet
  2. Tak Inge, jeg havde ikke set, at jeg kunne fjerne det hak, for jeg får også mails. Blev ellers lige så glad, troede Ellen havde skrevet en mail til mig ;-)

    Og det er strengt forbudt at vise så lækre is :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme Lene..
      Ja jeg ved det godt, og var også meget tæt på at undskylde specielt til dig.. :-)

      Slet
  3. Jeg forstår ikke rigtigt det med fluebenet - det bliver ikke sat til default hos mig. Først tænkte jeg, at det må være fordi, jeg hoster min blog selv (altså jeg blogger ikke på wordpress.com men har bloggen på mit eget domæne), men det gør du, så vidt jeg kan se, også.

    Bortset fra det er det som altid skønne billeder. Mht. til det af rapsmarken undrer jeg mig over, at du ikke har taget lidt mere himmel med - vil du fortælle om dine overvejelser? Jeg ville nok have valgt at lade himlen fylde en tredjedel for at blive i 'det gyldne snit'.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej hos dig er der ikke sat hak default, der bliver jeg til gengæld sendt i godkendelsesmode.. :-) Jeg er ikke på eget domæne, hverken med den her blog eller min wp-blog, jeg har aktivt valgt fra at have eget domæne.

      Tak, og ja det vil jer gerne.. Jeg tog selvfølgelig også billeder med 1/3.del himmel, og nogle helt uden himmel :-)

      Jeg valgte dette billede fordi jeg synes det er anderledes når der er så lidt himmel med. Jeg ville prøve at få sporet i marken til at være det primære, og det der fangede øjet. Når jeg ser på det nu, burde jeg nok ha' beskåret billedet lidt i højre side, for at få det spor sat i det gyldne snit. Tror lige jeg laver en test og sætter et beskåret billede ind under det originale. :-)
      Tak for din interesse Hanne, det fik mig lige til at kigge lidt skarpere på billedet. :-)

      Slet
    2. Tænk jeg synes det har hjulpet med din nye beskæring - fantastisk så lidt der skal til.

      Slet
    3. Du har ret, billedet er bedre når der er beskåret lidt i højre side.. :-)

      Slet
  4. Enig, der er rigtigt mange udfordringer rundt omkring ;-) Det ville være dejligt, hvis man selv havde medindflydelse de mails.

    Det ser ud til, at sporet i rapsmarken fører os lige i afgrunden :-)
    Isen frister absolut ikke mig, og slet ikke med vaffel, men Munkholmbroen er flot, også en trist efterårsdag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det ville være skønt, og det måtte gerne gælde alle arbjedsmails.. :-)

      Jeg er heller ikke til vafflerne, jeg får altid isen i et bæger og smurt godt ind i guf.. :-)

      Slet
  5. Ja det er afsindigt irriterende! Det tog mig lige et par dage at finde ud af hvad der skete.
    Det er voldsomt provokerende!

    Lækker is - og hyggelig tur!
    Godt at rapsen er der til at lyse op i alt det grå!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for jeg ikke er den eneste der bliver provokeret af det. :-)

      Slet
  6. Jeg bruger ikke WP, men tænker om ikke der er et sted, hvor man kan sætte standarden selv?

    Mums for en is! Den gad jeg godt have spist :)
    God weekend, Inge!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved det ikke Bettina, men måske nogle af wp folkene har fundet de vise sten.. :-)

      Slet
  7. Der sker mange sære ting og det må være voldsomt irriterende, men ved ikke lige om jeg kan styre det på min wp-blog for jer. Men så udelukker jeg jo alle fra at få mails på kommentarer, og visse vil vist gerne have det. Vil prøve at kigge på det.

    Til gengæld driller din blog mig - du er det eneste sted hvor jeg ikke kan kommentere med min wordpress profil - jeg skal skrive navn/URL her. Andre steder skal jeg bare vælge wp og navn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er OK, jeg må prøve at huske selv at fjerne hakket, når jeg ikke ønsker at få kommentarerne tilsendt.

      Underligt, jeg har jo absolut ingen restriktioner sat hos mig.. Har du prøvet med en google konto, og din egen URL, det burde den da huske.

      Jeg har også et par steder, hvor jeg skal skrive navn, e-mail og URL hver eneste gang, specielt når jeg kommenterer fra iPaden. Nogle steder bliver det husket og andre steder ikke..

      Slet
  8. Jeg fralægger mig ethvert ansvar - WP kører helt sit eget løb.
    Nogle dage får jeg samtlige kommentarer dobbelt, fordi jeg få kommentaren på mail, men samtidig sender WP mig en mail om, at jeg har fået en kommentar! Men som sagt er det ikke konsekvent, og jeg har heller intet ændret i mine indstillinger.
    Jeg bliver hver anden gang bedt om at identificere mig, når jeg kommenterer hos dig - og den anden hver anden gang (!) går jeg glat igennem, så Blogger finder også på'sjove' ting. Kunne de da ikke bare lade være med at blande sig i noget, der ellers kører udmærket?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som om både WP og Blogger har forbedrings potentialer.. :-)

      Slet