16. oktober 2012

En aften i Tivoli..

Vi har været en tur i Tivoli, men inden der kommer flere billeder, skal I lige have dagens DSB gyser.. P1000312I går var det slemt at være pendler med DSB, i morges var det endnu værre. Jeg var ellers både glad og positiv da toget kørte fra Roskilde til tiden, og jeg også fik tilkæmpet mig en siddeplads. Det tegnede til at blive en god togdag, og det fortsatte til vi nåede Glostrup, hvor vi holdt HELT stille i næsten 1 time, kørte lidt og stoppede igen. Efter uendelig lang tid kom vi endelig til Hovedbanen, næsten 1½ times forsinkelse på en tur fra Roskilde til København, det har jeg aldrig oplevet før. Det er skræmmende at tænke på, hvad sådan en morgen koster i spildte arbejdstimer.. P1000304Efter sådan en dag er der behov for lidt adspredelse, P1000311derfor blev Hasse og jeg enige om at mødes i København efter arbejdstid og gå en tur i Tivoli. P1000308Den gamle have er fyldt med græskar, spind, hekse og trolde og utrolig mange mennesker.. P1000302P1000309

11 kommentarer:

  1. Det er jo helt urimeligt med så meget ventetid og forsinkelse - hvorfor sætter DSB mon ikke busser ind? Men det var dejligt at læse om jeres tur i Tivoli! Klem og en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er dybt urimeligt, men det er desværre en kendsgerning i denne uge.
      Tak og i lige måde Madame.

      Slet
  2. Vær du bare glad for, at du havde fået en siddeplads (man må jo se på de lyse sider, ikke?)
    Man kan sige meget om Tivoli, men begrebet underdrivelse kender de garanteret ikke ;-)
    Men flot er det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var jeg sørme også glad for, ved siden af et kvindemenneske der grinede højt og hysterisk hver gang der blev sagt noget over højtalerne.. Jeg var tæt på at kvæle hende.. :-)
      Nej de underdriver ikke noget som helst i Tivoli. :-) Det er ret overdådigt.

      Slet
  3. Øv for DSB, der har også været en masse skriverier i pressen om forsinkelserne og aflysningerne. Og som du skriver sikke en masse arbejdstimer der går tabt. Der er da godt nok pyntet op i Tivoli der kan man da få styret sin lyst for græskarpynt..;-D....Knus og god dag til dig..

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ØV gange 100, i dag tog jeg s-toget fra Høje Tåstrup, det tager ret lang tid, men vi kørte hele vejen..
      Hvis man er græskarfikseret så er Tivoli stedet at være i denne og næste uge. :-) Tak i lige måde..

      Slet
  4. Jeg synes at I er gode til at gribe hverdagens muligheder. Med sådan en morgenstart var jeg nok taget direkte hjem i stedet for i Tivoli. Hatten af for jer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var vist lige så svært at komme hjem i går eftermiddags.. :-) Det slap jeg heldigvis for, og Tivoli var dejlig selv om der var mange mennesker.

      Slet
  5. Jeg troede, det var ved indgangen til DSB's station, der var hængt advarselsskilt op :-)
    Uha, hvor jeg husker, hvordan det var at sidde i et tog mellem to stationer pga. forsinkelser - især under hedebølger, hvor vi måtte tage reklameskiltene ned og bruge som vifte. Men aldrig i så lang tid. Så er det godt, at man nu har mobiltlf., så man i det mindste kan komme i kontakt med omverdenen.
    Håber, du kom fint frem i dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe.. der ville skiltet ha' passet perfekt.
      Det er ikke sjovt at sidde og vente i et tog, men du har ret man kan heldigvis komme i kontakt med omverdenen både via mobil og iPad..
      Det gik bedre i dag, jeg valgte at tage s-toget fra Høje Tåstrup, og det kørte da i det mindste hele vejen.

      Slet
  6. Jeg har tænkt på dig hver morgen og eftermiddag, når DR P4 har bragt trafikoplysninger!
    Sikke en tålmod, du og mange andre har måttet udvise, så et afslappende besøg i Tivoli kan ikke være for meget :)

    SvarSlet