14. februar 2014

Morning Has Broken..

Cat Stevens fortolkning af Eleanor Farjeons smukke tekst, summede i mit hoved, da jeg nåede Nyhavn i morges.. P1010732P1010727

Morning has broken, like the first morning
Blackbird has spoken, like the first bird
Praise for the singing, praise for the morning
Praise for the springing fresh from the word

Sweet the rain's new fall, sunlit from heaven
Like the first dewfall, on the first grass
Praise for the sweetness of the wet garden
Sprung in completeness where his feet pass

Mine is the sunlight, mine is the morning
Born of the one light, Eden saw play
Praise with elation, praise every morning
God's recreation of the new day

24 kommentarer:

  1. Smukt :-) både billeder og melodi !

    SvarSlet
  2. Ja, jeg siger også: Smukt og stemningsfuldt! - og jeg holder også rigtig meget af "Morning has broken". God fredag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Bente, Morning has broken er sådan en smuk sang.. :-)

      Slet
  3. Den sang er dejlig og passer så fint til dejlige morgener - som den, du oplevede i Nyhavn idag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den passede virkelig perfekt til Nyhavns stemningen i dag.

      Slet
  4. Wow, hvor er det smukke billeder :-)

    SvarSlet
  5. Det var min yndlingssang da jeg var ung. Tak... nu kværner den i mit hoved ;-)
    Smukke smukke billeder! Vintersolopgang er vederkvægende!
    Fotoet med Nyhavn med husene spejlet i vandet burde være et postkort!! Jeg ville sende mange hjem af dem når jeg besøger DK!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også en af mine yndlingssange.. Velbekomme Mai-Britt.. :-)

      Slet
  6. Du tager altså nogle dejlige billeder!
    "Morning has broken" er en af mine yndlingssange.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Hanne.
      Det er meget længe siden jeg sidst hørte Morning has broken, men den dukkede pludselig op i mit hoved i morges, så jeg var nødt til lige at afpille den for resten af kontoret i morges.

      Slet
  7. Nu fik du mig til at synge, jeg tror endda at jeg en gang kunne spille den på guitar :-) Skønne billeder og sang, der passer dertil. God weekend til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt, det gad jeg godt ha' hørt, både din sang og guitarspillet.. :-)
      Tak i lige måde Lene.

      Slet
  8. Kender den kun med Cat Stevens, men skøn er den!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er skøn, det er Cat Stevens der synger og Eleanor Farjeon som har skrevet teksten. :-)

      Slet
  9. Den passer også som fod i hose til din lige så smukke billeder!

    SvarSlet
  10. Smuk sang til smukke billeder...især det øverste er breathtaking :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annette, jeg er også selv ret glad for det billede. :-)

      Slet
  11. Smukt både ord og billeder. ;-D

    SvarSlet
  12. København er smuk når dagen gryr og de lyse timer er på vej.
    Smukke billeder :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kari, ja København er så smuk og stille om morgenen. :-)

      Slet