26. april 2016

Konference og ølsmagning i Nyborg..

IMG_0270Jeg var på SharePoint konference i Nyborg for et par uger siden. Konferencen blev afholdt på Sinatur Hotel Storebælt, hvor vi også overnattede. IMG_0281Det er et skønt hotel med en fantastisk beliggenhed i strandkanten v. Storebælt med udsigt til broen. Mit yndlingshotel i Nyborg er helt klart Nyborg Strand, men Sinatur kommer ret tæt på.. IMG_0259Det er vores Intranet leverandør der er værter, de gør hvert år en stor indsats, for at skabe en god og spændende konference. Jeg må sige det lykkedes for dem i år, der var en god blanding af kundecases, eksterne oplægsholdere og præsentationer af nyheder fra leverandøren. Det er fedt at rive et par dage ud af kalenderen og udveksle ideer og erfaringer med andre brugere af samme produkt som os. IMG_0246IMG_0269Sådan en konference skal jo ikke “bare” være faglig, der skal også være tid til lidt underholdning. I år var der ølsmagning… Det vakte stor begejstring blandt mange. Jeg drikker ikke øl, bryder mig ikke om smagen, men for det sociale deltog jeg i smagningen. Jeg smagte rent faktisk også på et par af øllerne, og jeg måtte nok engang konstatere, at jeg ikke bryder mig om øl. Hvis nogen af jer er øl-interesserede kan I herunder se hvilke øl der var på bordet. Det var ølsmager Carsten Berthelsen der tog os med på en rundrejse gennem Europas Ølhistorie, det gjorde han med masser af sjove historier og stor entusiasme.. ølsmagningMens de andre smagte øl, nøjedes jeg med at tage billeder af øl.. :-)

15 kommentarer:

  1. Konferener med indlagt underholdning er de bedste.
    Jeg ville dog også have foretrukket, at det ikke var en ølsmagning:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi ville begge to helt sikkert begge have foretrukket en vinsmagning.. :-)

      Slet
  2. Ser ud som et dejligt sted - beliggenheden fejler i hvert fald ikke noget. Kan du heller ikke lide belgisk øl? (Er nærmest vinøs sammenlignet med pilsnertypen).

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej jeg bryder mig overhovedet ikke om øl, uanset ophavsland. :-)

      Slet
  3. Det lyder som det har været et par gode dage i alle henseender.

    SvarSlet
  4. Det er sandelig dejlige omgivelser og et smukt lys du var ude i. Synd med øllet, (jeg kan se min yndlingsøl er med), men Carsten er jo en underholdende og også umådeligt vidende herre, som sagtens kan nydes, selv om man ikke smager på varerne. Jeg havde ham bl.a. som lærer på Biblioteksskolen (underviste i triviallitteratur og tegneserier) og har gennem årene haft stor fornøjelse af hans mangesidige foredrag om litteratur, kulturhistorie - og øl.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh du kender Carsten, ja han er meget underholdende og medrivende, han kommer virkelig ud over scenekanten.. :-)

      Slet
  5. Jeg ville også have stemt på vinsmagning - eller kager ;-) Men ok, hvis fortælleren er tilpas god, kan det jo være interessant nok at høre om. Og så var du afsted på dage med tørvejr. Det i sig selv er også positivt ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhhh ja kager det ville også ha været stort. Sidste år var det chokoladesmagning.. Det var så godt. :-)
      Vi var lidt heldige med vejret i hvert fald i pauserne.

      Slet
  6. Ja det er skønt at mødes på den måde. :-)

    SvarSlet
  7. Godt du fik lidt ud af det i form af billeder. Jeg gad nu godt have smagt de øl :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Billeder kan man altid tage.. Nå du er også til øl.. :-)

      Slet
  8. Du brød dig ikke om øl, indtil du smagte Samuel Smiths imperial Stout. Spring ikke over næste gang den er på bordet.

    Dejligt at se at Hasse responderer positivt på sin kemo-behandling.

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhhh lige præcis den smagte jeg endda på, og jeg drikker stadig ikke øl.. :-)

      Slet