16. maj 2013

Christianshavner stemning..

I går var det en perfekt dag at lege bolværksmatros.. Solen skinnede, varmen summede rundt i byen, og det gjorde Annemarie og jeg også.. P1010452Vi gik en tur på Christianshavn, sad på bolværket og nød livet.. P1010449gik en tur gennem den lille gade, hvor Huset på Christianshavn er optaget..  P1010444 Målet var fristaden, hvor det myldrede af liv og fede motiver, som vi ikke måtte forevige.. P1010441Efter en venlig opfordring pakkede vi kameraerne i tasken og nøjedes med at lagre motiverne på det indre netkort.. :-)

37 kommentarer:

  1. Sikke en dejlig dag - og I var heldige med vejret. Det er bare ærgerligt, at man ikke må tage billeder på Christiania. Sidst jeg var der, tog alle billeder af husene ved Stadsgraven. Mange af dem er er smukke og særprægede. Klem og ha' en god dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var en dejlig dag, og det er muligt vi måtte tage billeder af husene ved Stadsgraven, vi undersøgte det ikke nærmere.. :-)

      Slet
  2. En rigtig bytur med nydelse og samvær og ikke mindst solskin :-) Og de må da have ændret deres fotopolitik, for jeg tog da billeder bl.a der hvor du har taget. God dag til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en rigtig god bytur.. :-)
      Det var ikke et problem at tage det billede jeg tog, problemerne opstod da vi nærmede os den gade vi ikke taler om.. :-)

      Slet
  3. Det var da godt, at I havde andre ting på programmet, og vejret var sandelig til en Christianshavnertur :)

    SvarSlet
  4. Det var en dejlig tur og vejret var perfekt, men tarveligt at vi ikke måtte tage billeder..Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var en skøn eftermiddag.. og lidt synd for dig og dine abstinenser.. ;-))

      Slet
  5. læste godt på AnneMaries blog at man ikke måtte ta foto derinde,,,,dejlig dag i har haft sammen

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vi havde en rigtig god dag.. :-) også selv om de ikke var vilde med kameralinser..

      Slet
  6. Dejlige fotos - hvorfor må man ikke tage fotos på Christiania? Spørger en uvidende jyde?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Bente, det er ikke forbudt at tage billeder på Christiania, men der er en del mennesker som ikke vil med på billeder, hverken når pressen eller politiet eller bare os tager billeder. Det er ikke alle handler som tåler for meget spotlys.. :-)

      Slet
    2. Nå ja, selvfølgelig :-)

      Slet
  7. ... og Annemarie fik lidt hash med hjem ??? ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har jeg lovet ikke at udtale mig om.. :-))

      Slet
  8. En dejlig tur :-)
    For nogle år siden fik jeg langt om længe lokket Alkan med på Christania. Han turde ikke, men da jeg sagde, at så gik jeg bare alene, så fulgte han alligevel efter, for at holde øje med der ikke skete mig noget ;-) Der er jo ganske fredeligt og dejligt måtte han indrømme. Christianshavn har vi talt om, men ikke nået endnu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Fornemt at du havde din personlige livvagt med.. :-)
      Ja Christiania er oftest et ganske fredeligt område, hvor der ikke sker alverden.. Og så ind i mellem eksploderer det hele i oprydning og ballade..

      Slet
  9. Sådan er det desværre blevet på Christiania - og det fotoforbud gør det bestemt ikke nemmere for dem score respekt som en kulturinstitution.. de vil være en selvstændig enhed og selv bestemme - og vi andre må gerne betale - gerne besøge dem.. men hvis vi nu osse fik lov til at vise alle de skønne ting frem derude, så ville det nok være en lille smule nemmere for dem at opretholde deres goodwill.

    Men jeg er i øvrigt helt sikker på at du og Annemarie fik en rigtig dejlig tur rundt i det indre københavn...

    SvarSlet
    Svar
    1. Selve fotoforbuddet dækker hvis kun Pusher Street.. men generelt er mange af dem der kommer derude ret kamerasky.. sikkert af mange forskellige årsager.
      Vi kunne nok ha' taget alle de billeder vi ville ude på voldene og af husene, men jeg mister lysten til at fotografere når folk er så hys..

      Ja vi havde en dejlig eftermiddag.

      Slet
    2. dukker mig lige og føler mig en lille bitte smule ramt... ;-)

      Slet
    3. Ajjj.. overlever, sammenlignet med dem derude, er du nærmest en linselus.. :-)

      Slet
  10. Ærgerligt og lidt fjollet af dem, synes jeg ... det er lidt paranoisk at mistænke alt og alle for at ville bruge billederne imod dem ...
    Men vejret var jo godt nok, og I var begge i godt selskab :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja temmelig fjottet, men der foregår en del handel som ikke tåler dagslys.. Det synes jeg er rigtig ærgerligt.

      Vejret og selskabet var i helt top.

      Slet
  11. OG JEG, EN GAMMEL I GÅRDE, hæ-hæ, da vil jeg faktisk give jer ordene: Rend og hop...

    I tror livet Christiania giver livet totalt *LOL*

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen så render og hopper vi en runde.. :-)

      Slet
  12. Skønne billeder - jeg kan nu godt forstå, at I pakkede kameraet sammen ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi gad ikke komme i diskussion om et par billeder fra eller til.. :-)

      Slet
  13. Ja, det ser ud til at have været helt perfekt vejr til at lege bolværksmatros. Meget stemningsfulde billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var nemlig helt perfekt.. :-)
      Tak skal du have.

      Slet
  14. Hvor er det vidunderlige billeder, jeg er sikker på at I to piger har nydt det. Du får i hvert fald mig til at længes efter en Københavnertur. Knus og fortsat rigtig god pinse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vi nød både København, vejr og selskab.. Tak Annette.

      Slet
  15. Så herlige bilder .... dere hadde nok en veldig hyggelig tur sammen! Får virkelig lyst til å utforske København ennå mer :)

    (Blir kanskje en mulighet til høsten)

    Ha en fortsatt god pinse!

    Klem fra Irene

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Irene, jeg glæder mig til at se København gennem din linse.. Det kan der da kun komme fantastiske billeder ud af.

      Slet
  16. Ja det kan godt være en farlig historie at tage billeder der!! :)
    Jeg er ret misundelig på solskinnet I havde igår!
    Det kunne jeg godt have brugt ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi var vældig tilfredse med vejret.. :-)

      Slet
  17. Saa meget for 'fri'staden. :) Hvad har damen mon i posen... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Damen har bolsjer fra Sømod i posen.. :-)

      Slet