25. september 2011

Mad, mad og mere mad..

Som Ellen ganske rigtigt skriver, så har vi ikke just sultet de sidste dage P1060850Middagen på Schackenborg slotskro var en smagsoplevelse af de bedre.. Jeg har kun billeder af to af retterne. Forretten var en kop cappuccino svampesuppe, toppet med flødeskum og en lille morkel ske .. Jeg har aldrig fået en så intens og suveræn god svampesuppe. Ellen prøvede at lokke opskriften ud af kokken, det lykkedes ikke i første omgang, men kender jeg hende ret, har hun ikke givet op endnu.. :-) Jeg melder mig frivilligt som forsøgsperson, hvis det skulle lykkes at vriste en opskrift ud af dem dernede..P1060852Næste ret var noget med laks og rygeost, hovedretten bestod af skiver af kalvefilet på toppen, med et stykke kalvebryst i bunden og syltede rødløg og andre lækkerier.. Uhmmm siger jeg bare. Desserten forsvandt inden jeg nåede at tage billeder.. Syltede pærer med vaniljeis – helt sikkert hjemmelavet – og en dejlig tyk vaniljecreme. Schackenborg morgenanretningen er et kapitel for sig selv.. den morgenmad kunne såmænd lokke mig derned igen.. :-) Og igen, ingen billeder, men tro mig bare, det var ammenam..

På vej mod mine forældre lørdag, kørte vi en tur østover for at vise Ellen og John den smukke Fjordvej fra Kollund til Egernsund langs Flensborg Fjord. I Rinkenæs hoppede vi lige en tur ind på Benniksgård golfcenter.. man er vel lidt miljøskadet.. ;-) Det var nu ikke golfen der trak os derind, men lidt mad skal man jo have. Hasse og John kastede sig ud i hver et stjerneskud, som var så dekorativ, at jeg måtte have billeder af det.. og i følge begge de herrer, smagte det lige så godt som det så ud.P1060855

Lørdag aften havde mor tryllet en super 3 retters menu frem, men den får I ingen billeder af, jeg går ud fra I er mætte og tilpasse nu.. :-)

Der kommer flere blogindlæg fra denne skønne weekend. Vi har været vidt omkring, set og oplevet en masse og jeg har taget mange billeder, jeg gerne vil dele, men jeg skal lige have kigget dem igennem, så kom ikke og sig, at I ikke er advaret.. :-)

10 kommentarer:

  1. Århh altså - nu har jeg ikke noget at bruge mit billede af en capuccino-svampesuppe til ;-)
    Pjat - det er da godt, at vi kan deles lidt om at fordele de flere hundrede gode billeder, der er blevet indfanget i løbet af denne herlige weekend :-)
    Vi behøver åbenbart slet ikke at koordinere med hinanden inden blogudgivelse - det kommer helt af sig selv... (hvem af os skal i øvrigt vise mini-Grenen? ;-)

    SvarSlet
  2. Høhø.. selvfølgelig svampesuppe, tak ;-) mini-Grenen er din, når jeg nu har taget suppen.. ;-D

    Så skal jeg nok vise at der er dyr i Dyrehaven og vand i Vesterhavet :-))

    SvarSlet
  3. Uhh, I har da vist hygget jer helt voldsomt :-). Sådan nogle weekender er skønne!

    SvarSlet
  4. weekend med masser af mad, godt selskab og masser af fotomuligheder, det kan kun have været skønt :-)

    SvarSlet
  5. Puha jeg er helt stopmæt af at læse om alt det mad I har fortæret...glæder mig til at se billeder fra jeres herlige weekend..;D knus og god mandag til dig..

    SvarSlet
  6. Det ser vel nok lækkert ud, Inge - jeg har kun hørt godt om Slotskroen - sådan en weekend kan man leve højt på længe :-) Klem og ha' en dejlig mandag!

    SvarSlet
  7. Det er ikke helt løgn, at man har det, som man får mad til....

    Skønt ser det ud, og jeg fornemmer helt klart, at det har været en weekend af de bedre.

    SvarSlet
  8. Ja Bente det var en af de bedre weekender.. :-)

    Og det var lige det det var Lene.. :-)

    Annemarie.. Velbekomme :-) De kommer dryssende de næste dage, vil jeg tro. Knus og en skøn dag til dig.

    Madame.. Rygterne om Slotskroen taler sandt.. Klem og en god dag til dig.

    Susanne.. Hehehe.. nej det er helt rigtigt, da vi var unge definerede vi en god aften i forhold til hvor længe vi var igang og hvor sjovt det var. I dag er madoplevelsen en væsentlig faktor, selvfølgelig sammen med selskabet.. :-)

    SvarSlet
  9. Jeg er ikke mættet. Mine øjne kan tåle meget mere. De kan slet ikke få nok af god mad og skønne oplevelser :-)

    SvarSlet
  10. Jeg kender det godt Pia.. jeg bliver heller ikke mæt af at se på mad og læse om god oplevelser.. :-)

    SvarSlet