15. november 2012

En ildsjæl udi blomsterløg..

Jeg er vild med mennesker der brænder for noget. I Tarp lidt uden for Esbjerg mødte vi en ægte ildsjæl, da vi holdt ind for at købe en buket blomster til Randi. IMG_6873Mens ejeren bandt en smuk buket, fik vi lov at kigge ind i de store velholdte drivhuse.. IMG_6858Her var alverdens forskellige blomsterløg, så langt øjet rakte.. IMG_6868Jeg gad altså godt besøge Grøntbørsen igen, når alle løgene begynder at skyde og sætte blomster. IMG_6871Ud over blomster og planter, solgte han også frisk dansk frugt og grøntsager, næste projekt han havde i støbeskeen, var at sælge frisk fisk fra Hvide Sande. IMG_6880Hvis ikke der var så langt fra Roskilde til Tarp, ville vi helt sikkert besøge Grøntbørsen jævnligt.

19 kommentarer:

  1. Sådan et sted ville det være dejligt at have her på Sjælland! Blomster og også fisk - der er da et spring:-) Klem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der er et pænt spring mellem blomster og fisk, jeg tror fællesnævneren for ham er gode råvarer. :-)

      Slet
  2. Hold da helt op en masse løg. Hvor sjovt, at I fik lov at kigge ind. Gad vide, om alle må det, eller om I bare så specielt søde og rare ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi både ser og er søde og rare, måske lignede vi nogen der ikke havde set så mange løg før.. :-) men jeg tror nu ikke det var hele grunden, han brændte så meget for sit projekt, så han meget gerne ville vise det frem.

      Slet
  3. Ja, sådan et sted skulle vi alle have inden for en radius af 20 kilometer - men så hedder landet nok også Utopia ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ville være dejligt, men du har nok ret, selv om Utopia helt sikkert er et godt land. :-)

      Slet
  4. Det er da vildt imponerende med de mange løg, mon der bliver lige så meget plads til fisken?..Knus og god dag til dig..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe.. nej det tror jeg nu ikke.. Tak i lige måde søde. :-)

      Slet
  5. Det ser ud til at være et fantastisk sted. du har ret i, at det må være en storslået oplevelse at være der, når alle løgene står i knop.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tænker lidt at det måske var lidt som en lille blomstermark i Holland.

      Slet
  6. Man må sige, at det er en ildsjæl, med alt det han har gang i - fra blomster, frugt og grønsager og nu snart også med fisk. Jeg kunne sagtens tænke mig at være nabo til de herligheder :-)
    Oppe ved mit landsted ligger også et stort gartneri. Dog ikke så gigantisk som dette. På "mit" gartneri er det tilladt at gå ind i drivhusene og selv tage for sig af de planter, man vil købe. Jeg er imponeret over, at hvis man udser sig en plante i midten, kan man uden videre skubbe til bordene, som glider til side, så man kan lave en gang at gå i ligegyldigt hvilke planter, man vil hen til. Uha ... det blev en hel roman :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lone, du har lige løst mysteriet om hvordan de kommer ind mellem alle de borde, vi undrede os over at nogen kunne komme ind og sætte og hente potterne. Der var så lidt plads mellem bordene så man ikke kunne gå der, men selvfølgelig, hvis bordene kan skubbes så giver det fin mening. :-)
      Du er heldig at have sådan et sted så tæt på.

      Slet
  7. Skønt at høre at der var gode nyheder fra sygehuset♥ Og skønt at I alligevel fik brugt jeres ferie til noget dejligt. Alle de smukke billeder. Fanø er utrolig smuk! Mange i min fars familie har sommerhuse derovre. Kan huske mange gange fra barndommen hvor vi ledte efter rav - fandt nu aldrig noget ;-) KNUS

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var dejligt Tina, og vi har nydt den sidste uge i Jylland. Jeg har heller aldrig fundet rav, men har nu heller ikke søgt ret meget. :-)

      Slet
  8. Oi, det der er imponerende mye løk! Det minner meg om at jeg ennå har et par poser som ikke er kommet i bakken. Spørs om de ikke havner i en krukke eller to :)

    Snart helg, om jeg ikke rekker innom så ønsker jeg deg en god helg nå med det samme!

    Ireneklem

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må ud og sætte løg i krukker, det bliver så fint til foråret.
      Tak i lige måde Irene.. :-)

      Slet
  9. Uh hvor ser det spændende ud, ja det er ærgerligt at det ligger så langt væk.
    Skønne billeder både fra Grøntbørsen og fra Fanø i de tidligere indlæg.
    KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er godt nok hverken fisk eller grøntsager, men derimod MASSER af Juleroser i alle mulige farver og farvekombinationer hos SPIREN ved Skelskør i kæmpestore drivhuse. Og for Sjællænderne er det jo mere overkommeligt end Tarp. Bestemt et besøg værd. God fornøjelse Else Marie, som desværre (i den forbindelse) bor på den forkerte side af Storebælt

      Slet
    2. Tak skal du have Anette.. :-)

      Velkommen til Else Marie. SPIREN lyder som et godt sted, der har jeg aldrig været, hvis vi kommer i nærheden af Skelskør må vi en tur omkring den planteskole. Tak for anbefaling.

      Slet