3. november 2012

Kaotisk og træls..

.. er et par af de ord, jeg vil bruge om dagen i går. IMG_5546Hasse var på hospitalet torsdag eftermiddag, for at få taget nogle blodprøver.. I går formiddags ringede hans læge og fortalte, at nogle tal i prøverne var alt for høje, at hun med det samme havde sat gang i flere undersøgelser, at hun frarådede ham at tage afsted på ferie, og hvis han alligevel valgte at tage af sted, skulle han vide, at det var for egen regning og risiko. Der ville ikke være nogen forsikring som dækkede, hvis der skete noget undervejs. Kort efter ringede de også fra Køge sygehus med en tid til på onsdag.

Resten af fredagen forsvandt i tågerne, i flere blodprøver, i mere snak med lægen, venner, familie, flyselskab og forsikringselskabet.

Lige nu ved vi kun, at vi ikke er med på flyet i aften, vi ved ikke om han fejler noget, og i givet fald hvad det er. Vi håber at det hele er en storm i et glas vand, og at vi måske kan hoppe på et fly på torsdag i stedet for.

Bange og ked kunne såmænd også ha’ været overskriften på dette indlæg.

42 kommentarer:

  1. Kære Inge, tanker og klem til dig! Jeg kan slet ikke finde på noget at sige.

    SvarSlet
  2. Årgghh for helvede da også, sikke noget møg, både for Hasse og dig. Jeg krydser fingre for at det "kun" er en storm i et glas vand og at I kan komme afsted og få slappet lidt af. Og ja jeg kan godt forstå at du er bange og ked af det. Mange knus og varme tanker til både dig og Hasse..:-(

    Hvis du har lyst må du gerne skrive på mail til mig hvad der er galt med prøverne, men kun hvis du orker. Knus igen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde.. du hører fra mig. :-)

      Slet
  3. Jeg blev så ked af det på jeres vegne da du fortalte mig det... og jeg kan godt forstå at I er bange for at der er noget alvorligere galt end diagnose: "de nervøse læger".. Det er noget rigtigt skidt det der, og at gå så mange dage uden at vide noget som helst, det er da helt ulideligt for jer.

    Mange tanker, knus og håbefuldheder fra os...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ved jeg du blev, vi håber og prøver lige nu at få lidt styr på kaos. Tak for knus, tanker og håb..

      Slet
  4. Øv. Jeg blev så ked af det på jeres vegne, da du fortalte i går. Herfra også krydsede fingre og ønsket om det bedste. Jeg håber, at I får det bedste ud sf dagene til onsdag. Knus og varme tanker fra mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ved jeg og tak for knus og tanker og gode "snakke"..

      Slet
  5. Øv, øv, øv og dårlig timing. Sådan kan det være: Alt det trælse går op i en højere enhed, og hvad enten det viser sig at være en storm i et glas vand eller ej, er uvisheden det værste.

    Med sympati og medfølelse uanset hvad,
    Eric

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er sku dårlig timing, og du har ret.. uvisheden er det værste.
      Tak Eric.

      Slet
  6. Sådanne oplysninger rører mig altid meget. Jeg sidder her med blanke øjne og en klump i brystet, og er selvfølgelig mindst lige så nysgerrig og interesseret i, hvad der er galt. En ferie kan erstattes, selvom det er træls, og det ved jeg også godt du selv mener. De allerbedste og varmeste tanker herfra. Jeg krydser finre for at I kommer afsted på torsdag. Pøj, pøj med det hele.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret, en ferie kan erstattes.. og vi tror og håber på en god ferie, uanset hvad. Tak Pia.

      Slet
  7. Sender knus og varme tanker. Det var da en grim overraskelse, håber det bedste og at I kan tage på ferie på torsdag i stedet.
    Men vigtigst af alt, at Hasse er ok.
    KH Anette

    SvarSlet
  8. Åhr altså nej, hvor er det synd for jer :-( Sender varme tanker og kryser fingre for, at alt arter sig, så I kan komme afsted på torsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak frue.. den her verden er altså fantastisk, det varmer så meget med alle disse søde og omsorgsfulde kommentarer.

      Slet
  9. Huff da.....sender en klem.......

    SvarSlet
  10. Ja sikke noget lo..... Kan godt forstå I er noget nervøse og påvirkede! Blev også noget nervøs da det pludselig tog fart - og forstod ikke rigtig det du fortalte i går i telefonen - udover at det er noget skidt. ØV Sender gode, varme tanker til jer begge og krydser fingre for det hele går i orden Knus herfra Helene

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja pis.. hehe - vi var hos Anne og Niller i formiddags, forstår godt du ikke forstod.. ;-)

      Slet
  11. Knus og de bedste tanker herfra - håber at i snart får et svar.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne, det håber vi også.

      Slet
  12. Sikke noget lort, for at sige det rent ud.
    Vi håber virkelig ikke, det er noget alvorligt, men jeg kender kun alt for godt, hvordan man kan gå fuldstændig i selvsving, så længe uvisheden og usikkerheden hersker.
    Og så op til en ferie, der må aflyses eller i bedste fald udsættes - det er lige så slemt, som når den bliver ødelagt undervejs.
    Hvis ikke det er for sent, vil jeg da meget gerne med på mailen til Annemarie.
    De bedste ønsker til jer begge - men selvfølgelige allermest til Hasse lige nu ... Jeg krydser alt, hvad jeg har.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige mine ord.. noget rigtig lo... :-)
      Hasse læser med og er glad og rørt over alle de søde kommentarer..

      Slet
  13. Normalt synes man ikke der er ret længe mellem lørdag og onsdag, og pludselig er det den længste tidsperiode i verden. Jeg håber virkelig ikke at der er noget galt med Hasse og jeg håber sådan at I kommer af sted på torsdag i stedet for. Jeg ønsker jer begge to alt det bedste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret Hanne, der er godt nok længe til onsdag. Vi håber og tror ikke på at det er noget rigtig alvorligt, og så gør vi et eller andet derefter.

      Slet
  14. Ja, træls er da det eneste dækkende ord ;-(. Krydser fingre for, at det kun er det der vandglasstormvejr!

    SvarSlet
  15. Fy for pokker.
    Suk
    Man trækker vejret og prøver at fokusere på noget positivt og så ellers komme videre. Der er meget langt til onsdag.. Det hjalp for mig at komme ud af huset og være optaget af en masse andet. Jeg håber I kan finde på noget.
    Mange gode tanker flyver i jeres retning!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi tog også ud i går, og det hjælper så meget at være blandt andre mennesker.. Tak Stine.

      Slet
  16. Søde Inge...hvad siger man når livet pludselig tager en uventet drejning
    Jeg kan sagtens forstå jeres angst selvom mennesker reagerer forskelligt
    Denne uvished og "hvis nu" fylder meget i sådan en situation og det er jo meget menneskeligt
    Jeg håber det bedste for jer...men ved også af erfaring at mennesket af natur har en stor fighterevne og at at et stærkt familiebånd kan give en styrke man ikke troede muligt
    Tak for din åbenhed...jeg krydser arme og ben for jer
    Knus og varme tanker

    SvarSlet
    Svar
    1. Uvisheden er så træls. Tak for knus og tanker.

      Slet
  17. Jeg tilslutter mig koret, der ønsker Hasse alt bedst, og det hurtigt selvfølgelig. Når nu det skulle være, er det da godt at I har ferie, for så kan de mange tanker vendes i fællesskab, og ventetiden føles ikke ligeså lang!
    Personligt ville jeg end ikke overveje - ved "grønt lys" - at rejse på ferie torsdag, men sådan er vi jo så forskellige ;-)
    De kærligste tanker sendes Jer...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak anjoe, hvis jeg skal være helt ærlig, tror jeg heller ikke vi kommer til Spanien i denne omgang.. måske en tur til Jylland efter onsdag.. :-)

      Slet
  18. Og først nu er jeg på nettet og finder ud af, at I slet ikke er kommet af sted. Jeg håber at alt falder på plads på onsdag, men hvor er ventetiden hård og fyldt med kaotiske følelser. God bedring til Hasse og de varmeste og kærligste tanker sendes til jer begge. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi vil så gerne forstå og vide lidt mere.. Tak for dine ord, tanker og knus.

      Slet
  19. Øv, hvor træls. Jeg håber det bedste for jer. Tanker herfra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja øv.. tak skal du have Marianne.

      Slet
  20. Å nej , håber det bedste for jer , uhyggeligt som livet pludselig kan ændre sig , rigtig god bedring til Hasse

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er lidt skræmmende at det hele kan ændre sig på så kort tid.. Tak for dine ord.

      Slet