18. januar 2015

7-retters menu på Store Børs..

store-børsVi fik så mange dejlige gaver til vores kobberbryllup sidste år, bl.a. et gavekort til en middag på Store Børs her i Roskilde.

I fredags indløste vi gaven, vi valgte deres 7-retters TORVE TASTE MENU, som i øjeblikket ser således ud..

Jordskokke-porre suppe – m. porre, syltet rødløg og æbler – Dejlig cremet suppe med skøn smag.. Hvis ikke der ventede 6 retter forude, kunne jeg fint ha’ spist en protion mere. P1020020

Stegt torskerogn – m. syltede rødbeder, hakket æg, Citron-mayonnaise og dild – En god og velkomponeret ret, men jeg har aldrig været vild med konsistensen af torskerogn, så jeg smagte et par mundfulde og konstaterede at smagen var god, men konsistensen var som jeg huskede det.. Hasse var begejstret – han fik dobbelt portion. P1020021

Store Børs Vitello Tonnato - Rosa stegt tun, kalveglace, variation af kapers, rosenkål. Den klassiske Vitello tonnato var frækt vendt på hovedet, i stedet for kalvekød med tunsovs, var det et stykke tun med en kalveglace og sprødstegte kapers. Jeg er normalt ikke vild med kapers, de store lod jeg ligge, men de små sprødstegte kapers var jeg vild med sammen med rosenkålbladene og det lækre stykke tun. P1020022

Jámon Gran Reserva - Svampe a la creme, bruschetta, estragon. Her blev mine smagsløg forkælet, jeg var vild med den ret, både svampestuvningen og den vellagrede skinke var helt i top. P1020023

Boeuf af skulder mørbrad – m. friteret gulerødder, gulerodsflan, saltbagt knoldselleri hertil rødvinssauce. Igen en total forkælelse af smagsløgene – jeg spiste helt op og jeg nød hver eneste mundfuld.  P1020025

Friteret Camembert – m solbær marmelade, valnødder

Choux au Chocolat - Chokolade choux, Pistacie choux, Havtorn choux

Det var min plan at tage et billede af hver ret, men det kiksede fuldstændig da vi nåede til de to desserter.. Både de friturestegte camembert og de små vandbakkelser med chokolade- pistacie- og havtorne-mousse var über lækre, og da jeg kom i tanke om at tage billeder var der ikke mere på tallerkenerne..

De har en vinmenu som passer til hver ret, men den valgte vi fra. I stedet delte vi en fantastisk Brunello fra 2006. Vi vaklede lidt mellem den og en Amarone, men på tjenerens anbefaling endte vi med Brunelloen, et valg vi bestemt ikke fortrød.

Til sidst et par billeder fra hjemturen over havnen.. P1020027P1020029

15 kommentarer:

  1. Det lyder som det har været en überraskende god madmæssig oplevelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en rigtig god oplevelse.

      Slet
  2. Det ser vanvittig lækkert ud - dejligt med et gavekort :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er skønt at have sådan nogle kort liggende. :-)

      Slet
  3. Überlækkert! Det kunne man da vist godt finde på også uden at have et gavekort :-)

    SvarSlet
  4. Hahah, sådan nogle lækre desserter kan altså også være svære at nå at få billeder af ;-) De øvrige retter ser superlækre ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe.. ja jeg var ikke hurtig nok :-)

      Slet
  5. Og på den måde fik I genopfrisket minderne om en dejlig dag i 2014, mens I fik et nyt minde om en dejlig dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig rigtigt Lene.. dobbeltglæde er slet ikke så ringe endda, og der ligger stadig gode oplevelser og venter fra den dag.

      Slet
  6. Indbydende og lækkert. Både torskerogn og kapers ville glide ned her helt uden problemer, men torskerogn er normalt heller ikke Allans stærke side.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var det Pia, hvis du og Allan havde været der var det dig der var blevet beriget med dobbelt portion torskerogn. :-)

      Slet
  7. Det er dejligt at have den slags oplevelser i vente.

    SvarSlet