12. januar 2015

Egon was here..

IMG_4973Søndag over middag kørte vi en tur for at se hvor slemt Egon havde hærget vores lille hjørne af verden.

Havnepladsen i Roskilde var oversvømmet, men vandet stod heldigvis ikke nær så højt denne gang.  IMG_4972IMG_4979

I Jyllinge Nordmark var der lagt store water tubes ud, i øvrigt et genialt koncept hvor man bruger vand til at bekæmpe vand.  IMG_4983IMG_4986

Herunder er det tydeligt at se sandsækkenes sårbarhed, der var stort set lige meget vand på begge sider af sandmuren. (østsiden af Kronprins Frederiks Bro i Frederikssund)IMG_4996Der var ikke kamp om borde og bænke i Møllekrogen.. IMG_5007Vi droppede at køre ned til Skuldelev havn.. IMG_5002

Der var rigtig meget vand mange steder, men det var ikke nær så slemt, som da Bodil pustede sig op for godt et år siden.

12 kommentarer:

  1. Gudskelov har det ikke været så slemt ved Roskilde Fjord, som da Bodil hærgede - men slemt nok kan jeg se :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var godt det ikke blev så slemt som da Bodil besøgte os.

      Slet
  2. Ha, i Møllekrogen kunne man da bogstavelig talt have siddet med røven i vandskorpen :-)
    Godt det ikke blev så slemt - især når man tager effektiviteten af sandsækkene i betragtning ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe.. det var præcis min tanke da jeg så det.. :-)
      Vi slap vist billigt denne gang.

      Slet
  3. Lige da jeg så det første billede, tænkte jeg, nå men det er da ikke så slemt, der er da langt op til skibet. Det var så indtil det gik op for mig, at det var landjord skibet stod på :-)
    Og i disse dage er jeg da glad for at vores sommerhus ikke ligger tæt på havet,og at vi fik fældet de største træer omkring sommerhuset.
    PS hvis jeg er langsom til at kommentere, skyldes det at det nu er dig og Ellen, der ikke bliver opdateret på min blogliste, øv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja h-bådene står på land et stykke oppe på havnepladsen.. :-)
      Det er jo dejligt at kunne se havet lige uden for døren, men i hårdt vejr kan det nemt blive en stor belastning.
      Det er altså underligt med de opdateringer og hvem der kan kommentere hvor.. Jeg forstår ikke en pind af logikken.

      Slet
  4. Ja der var en del vand.. til gengæld havde vi ingen væltede cykler.. :-)

    SvarSlet
  5. Godt, det gik så - relativt - fredeligt til, da Egon passerede. De der water tubes ser smarte ud. Er det Falck eller Beredskabsstyrelsen eller nogen helt andre, der triller dem ud?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg så folk og biler fra både Falck og Beredsskabsstyrelsen rundt om fjorden, så mon ikke de samarbejder når naturen viser tænder.

      Slet
  6. Egon for faen..... Der skete ikke noget her. Her oplevede vi kraftigt blæsevejr uden den store dramatik. Det gør nu ikke noget for mig..

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja hvad har han haft gang i ham Egon.. :-)

      Slet
  7. Der var fredeligt på havnen i Roskilde i går. Godt det ikke gik værre for sig i denne omgang.

    SvarSlet