26. februar 2015

Ørnens dag på Nyord..

IMG_5333Vi var sammen med Pia, Allan, Ellen og John taget til Nyord i søndags for at se ørne. Langt ude på en sandrevle sad en havørn, den kunne – med lidt god vilje – svagt anes i et af skoperne den sympatiske DOF-mand havde stillet op. På mine billeder kan jeg ikke finde den igen, selv med en forstørrelse på 200 – 300%. Til gengæld behøves der ingen forstørrelse til at se haren som hoppede rundt lige under os.. IMG_5323Fugletårnet på Nyord er placeret rigtig godt, med en fabelagtig udsigt hele vejen rundt.. Udsigt fra fugletårnet på NyordBåde Pia og Ellen har vist billeder fra vores tur rundt i den fine lille by, hvor gæstebiler ikke må køre og hvor vi fandt en butik der solgte olier, balsamicoeddiker, snaps, whisky og rom i løs vægt, så det behøver jeg ikke gentage, men jeg kan ikke se at nogen af dem har vist billeder af edderfuglene i Nyord havn.. IMG_5361IMG_5356eller af de farverige filt kugler vi ikke købte i Noorbohandelen.. IMG_5377Jeg har også et par billeder af udsigten fra vores frokost/kaffe-sted..  IMG_5391og fra eneskoven vi så lige før Nyord dæmningen.. IMG_5393

Ellens lækre mad, det gode selskab, indretning og udsigten fra Den Stråtækte må I tænke jer til, men I kan roligt tro mig, når jeg siger at det var en aldeles dejlig dag i alle henseender.

17 kommentarer:

  1. Jamen jeg tror skam på dig - jeg er jo helt enig ;-)
    Dine edderfuglebilleder er klasser bedre end mine blev, så jeg tænkte, at dem skulle du have lov til at vise :-)
    Det er ret sjovt at se præcis den samme dag beskrevet så forskelligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tænkte nok du ville være enig.. :-) ja vi beskriver og viser forskellige billeder, men jeg tror også vi har flere ret ens billeder. :-)

      Slet
  2. Sikke dejlige billeder, og selv om vi ikke kan se ørnen, så er det en fantastisk udsigt du viser. Og det ser ud til I havde godt vejr. Jeg kører tit forbi skilte med fugletårn, og det ser ud som om det kan betale sig at gøre et stop og bruge dem istedet for bare at køre forbi :-)
    KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Du må holde ind til siden en dag og gå en tur op i tårnet Anette.

      Slet
  3. Det var nemlig, på alle måder, en rigtig dejlig dag, som et par manglende ørne ikke kan ødelægge.
    Mine edderfugle var ikke værd at vise frem.

    SvarSlet
  4. Hvor er det dejligt at se jeres billeder (og ord) fra samme dag. De supplerer hinanden så fint - jeg synes udbyttet var stort på trods af de manglende ørne. Husbonden mener, at de søde DOF-folk nok har placeret en udstoppet udgave på tilpas lang afstand, så ingen gik hjem uden at have set en ørn ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret Ditte, det var en dag med stort og positivt udbytte.
      Hehe.. det skulle ikke undre mig om DOF-folket havde været ude og sætte "ørne" op på udvalgte steder. :-)

      Slet
  5. Sikke en spændende udflugt, I var på, og tænk at I så edderfugle - det har jeg aldrig oplevet. Dejlige billeder du har taget :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en dejlig dag og edderfuglene gjorde den bestemt ikke ringere. :-)

      Slet
  6. Fine - nærmest lækre(!) - edderfugle. Jeg tror skam på, at I havde en rigtig hyggelig dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de var lækre de 3 edderfugle som svømmede rundt i havnen. :-)

      Slet
  7. Ser ud til at have været en rigtig god dag trods de troløse bæster... men edderfugle og en nærgående hare er da osse ok at få hjem i kassen.
    Det er fladt land så der kræves vist ikke så meget for at få en god udsigt og der gemmer sig sikkert mange spændende ting i billederne hvis man kigger efter - med en efterretningstjenestes interesse.

    Sjove bolde.. hvordan pokker er de lavet... ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er meget fladt hele vejen rundt, vi vil en tur derned til sommer igen, hvor der måske er lidt mere liv at spotte rundt omkring.

      Jeg har ingen anelse, ved absolut intet om filtningens mysterier. :-)

      Slet
  8. Jeg kan forstå på flere indlæg at I havde en fornøjelig dag. Pyt med der kun var en ørn, når der var så meget andet.

    SvarSlet
    Svar
    1. De fraværende ørne var en herlig anledning til at mødes.

      Slet
  9. Tak Hanne, jeg er også ok tilfreds med dem.

    SvarSlet