29. marts 2015

Påske i skoven..

Jeg har7 rest-feriedage der skal afvikles før udgangen af april, sammen med påskehelligdagene giver det 2 ugers ferie.. Det kan jeg lige holde til. :-)

Vi var flere i afdelingen der gik fra til ferie i fredags, i stedet for at vi alle mødte op med kage, blev vi enige om at sprænge budgettet og bestille Forårskage fra La Glace. I “gamle dage” da førerbunkeren lå i Vimmelskaftet fik vi af og til kage fra La Glace, nu hører det til sjældenhederne, men det er bestemt en fejl, de laver stadig fantastisk kager i den butik. LaGlaceKage

I går pakkede vi bilen og kørte til Sverige, vi holder påskeferie her i skoven, hvor mosset stadig er det eneste der er grønt. IMG_5321Det er kun arbejdet jeg holder fri fra, der er stadig mange skridt der skal traves hver dag, så jeg kommer rundt i skoven. I dag kom jeg forbi denne havelåge, hegnet har set bedre dage og det har huset inde bag alt krattet også. IMG_5322I morgen tidlig pakker vi bilen igen og kører 3-4 timer længere nordpå, målet er Hornborgasjøn og et par overnatninger i enten Skara eller Skøvde. Rygterne siger at der står mere end 15.000 traner og venter på at jeg kommer og tager billeder.. :-)

22 kommentarer:

  1. Hvor er det spændende, at I tager nordpå for at se traner! Rigtig god tur - jeg håber, du tager billeder og viser her på din blog :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame, vi havde en skøn tur og der er lige kommet billeder på bloggen. :-)

      Slet
  2. Rigtig rigtig god ferie. Jeg glæder mig til at se billeder af tranerne :-)

    ps: har sendt email idag

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annette, det var så imponerende, du ville også ha' elsket det. :-)

      Slet
  3. Gode tider i Sverige. Jeg glæder mig til at se dine tranebilleder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jørgen, der er lige lagt et trane indlæg ud.. :-)

      Slet
  4. Dejligt, nyd det og god ferie med masser af skridt i :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pia, det er blevet til mange gode skridt. :-)

      Slet
  5. Rigtig god ferie :-) Jeg glæder mig også til dine trane billeder!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Bente, der er billeder derfra nu.. :-)

      Slet
  6. Dejlig lang påskeferie :-)
    En tidligere, meget fugleinteresseret, kollega har lige tilbragt en uge ved Hornborgasjön og kunne fortælle, at der var et sted mellem atten- og nittentusinde traner, så god fornøjelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er skønt.. :-)
      Der var mange mange traner deroppe, det var så imponerende.

      Slet
  7. Nøj, en flot kage! God tur til trane-land :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og den smagte fantastisk.. Tak det var en stor oplevelse. :-)

      Slet
  8. Sikke en kage og sikke en dejlig ferie. Jeg håber tranerne er klar til at stå model og vejret er med jer.
    Hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Traner var der i rigt mål, og det lykkedes mig også at få nogle fornuftige skud af dem. Vi var super heldige med vejret, det regnede hele vejen derop, men de par dage vi var der havde vi koldt men godt vejr.

      Slet
  9. Rigtig god ferie, og sikke en feriekage I sluttede af med på arbejde. God tranetur :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak Lene, og den smagte så godt.. :-)

      Slet
  10. Sikke en kage :-) Jeg glæder mig til at høre mere om jeres tranetur. Nyd dagene til vi ses lige om lidt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikke.. og den smagte lige så godt som den så ud.
      Jep vi ses lige om lidt, glæder mig.. :-)

      Slet
  11. Fra nu af vil Pulken altid syne af ingenting, uanset mængden af traner der :-)
    God påske!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej egentlig ikke, ved Pulken er tranerne mere samlet på et mindre område, men de står jo ofte langt ude. Ved Hornborgasjøn er man meget tættere på de store fugle. :-)

      Slet