9. marts 2015

Tøseweekend i Stavanger, og hvad er det for en fisk..

IMG_5797Jeg fløj til Stavanger i torsdags, IMG_5754heldigvis havde jeg booket billet hos SAS, som var blevet færdig med at strejke i starten af ugen, hvis jeg havde valgt at booke hos Norwegian, var jeg ikke kommet derop, men i stedet kunne jeg så ha’ deltaget i den ekstraordinære kongres, som med kort varsel lige blev skubbet ind i programmet i fredags. IMG_5796For første gang i alle de år jeg har været i organisationen, var jeg ikke med på kongressen, denne gang nøjedes jeg med at planlægge det hele, og da arbejdet skulle begynde, smuttede jeg ud af bagdøren og begav mig af sted mod en herlig forlænget weekend i Norge sammen med Annette.

Jeg var i Stavanger fra torsdag eftermiddag til søndag eftermiddag, og udover masser af gode snakke, store grin, fantastiske ture i både Stavanger og omegn har jeg også en masse billeder med hjem.  IMG_5764Billederne i dette indlæg kunne sikkert have været skudt mange andre steder, men de er alle fra weekenden, og de er med her, fordi hverken Annette eller jeg kunne artsbestemme denne fisk.. øhhh fugl.. :-)IMG_5781I er så gode derude, vil I ikke være søde at fortælle os, hvad det er for en fugl vi så trippe rundt på stenene inderst i et lille havnebassin..??

Der var mange små flokke edderfugle, det er en ret sky fugl der ofte svømmede rundt et stykke ude på vandet. IMG_5528IMG_5748

Annette bagte boller, men glemte den sidste plade i ovnen, de var blevet lidt for overbagte, men mågerne var lykkelige.. IMG_5492IMG_5495

Der kommer flere indlæg med billeder fra weekenden i Stavanger og omegn, her er det sidste billede jeg tog lige inden jeg ramte Danmark søndag sidst på eftermiddagen..IMG_5825

26 kommentarer:

  1. Nej hvor er du bare dygtig med dit kamera! Alle de fantastisk nærbilleder af fuglene er virkelig flotte. Jeg glæder mig til at se flere billeder.

    Desværre kan jeg ikke bidrage til konkurrencen om, hvem den lille fine fugl er.

    Godt du ikke skulle med Norwegian.

    SvarSlet
  2. Svar
    1. Tak Annette, og som du jo ved er der mange af dem.. :-)

      Slet
  3. Sikke nogle dejlige billeder fra jeres spændende weekend sammen! Først troede jeg, det var en vandstær, du beder om navnet på, men en googling afslører, at jeg er helt gal på den :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame.. Øv det kunne ellers have været sjovt at se en vandstær, men det har vi så ikke alligevel, jeg håber der er nogen som genkender fuglen. :-)

      Slet
  4. Man har jo lov at være heldig, selvom de fleste vist har været det modsatte med deres rejser.
    Jeg spurgte den mest sagkyndige fuglekender i vort hjem. Han mener det er en stenvender.
    Flotte billeder især af fuglene i luften.

    SvarSlet
    Svar
    1. En stenvender.. Tak Pia, den vil jeg lige google lidt på, og tak for roser. :-)

      Slet
  5. Godt med gode ture. Selv kender jeg kun de fjerkræ, jeg putter i ovnen, men fruen foreslår, at det er en "stenvender". Jeg synes jo nok, at den så har fundet en vel stor sten, men billedet ligner. Det er i øvrigt en fornuftig fugl, der tilbringer vinteren i Portugal eller Afrika.

    Sagde den "tuk-a-tuk" eller et trillende "kri-ri-ri-ri" ?- hvis ja, er det en stenvender.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak til din frue, jeg har nu googlet stenvenderen, og det må være den, selv om den ikke sagde hverken det ene eller det andet.. :-)
      Ja det er da en både klog og fornuftig fugl, sådan at trække sydover i den kolde tid.

      Slet
  6. Her var jeg li' godt for langsom, for som flere så rigtig skriver, er det en stenvender, du har fået et flot billede af :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja du var ikke hurtig nok Per, men tak til dig også. :-)

      Slet
  7. Fede billeder af et af de gode motiver - måger der tager mad i luften... svært at gøre godt men du har ramt motivet.
    Fuglen ville jeg også tipse til stenvender, som min far en gang udpegede for mig på samsø.. den er en hidsig satan og skælder lige så meget ud som egern (hvilket ikke siger så lidt). Kan godt forstå at Eric spørger til dens lyde - for de er ganske markante hvis nogen kommer for tæt på.

    Norwegian tror jeg osse man skal holde sig fra i øjeblikket... det kan vist gå alle tænkelige veje med det selskab.

    SvarSlet
    Svar
    1. Måge fodring giver gode motiver, men jeg er ikke tilfreds med skarpheden, den kunne godt ha været bedre. Men pyt, vi havde det sjovt mens vi gav fuglene den plade boller der fik for lang tid i ovnen. :-)

      Jeg har ikke set en stenvender før, og jeg har stadig ikke hørt den, det må ha været en af de stumme vi mødte. :-)

      Slet
  8. Så blev jeg igen lidt klogere, mon jeg kan huske at det er en stenvender, hvis jeg ser den igen? Og så måtte jeg lige google min fagforenings ekstraordinære kongres. Det var gået min næse forbi, men nu fik jeg læst Grethes tale. Tak for det :-)

    Og tak for dine fantastiske fuglebilleder, du må have en sikker hånd og en tålmodighed uden lige :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du ved mere end mig nu, jeg har ikke hverken læst eller hørt Gretes tale endnu.. :-)

      Velbekomme Lene, jeg er omgivet af skarpt seende mennesker der er gode til at vise mig hvor fuglene er. Det var Annette der så den hoppe rundt lige foran os. Hehe.. tålmodig er ikke et ord der normalt bliver brugt om mig, jeg synes ellers selv jeg er ret tålmodig, når jeg venter både et og to sekunder.. :-)

      Slet
  9. Dejligt med et lille afbræk :-) Og superheldigt, at du styrede udenom diverse strejker. Flotte fuglebilleder. Men altså uf! - jeg ville ikke bryde mig om at have baskende mågevinger så tæt på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var dejligt at komme lidt ud og føjte.. :-) Mågerne var tæt på men ikke så tæt som duerne i København ofte er.. :-)

      Slet
  10. Det lyder som en super dejlig forlænget weekend og med gode billeder også. Jeg glæder mig til at se flere billeder.
    KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det nemlig Anette, og tak. :-)

      Slet
  11. Smart at smutte, når det hele skal til at gå løs ;0)
    Nogle gange er det bare dejligt at slippe en opgave, selvom man ikke får set resultatet.
    Heldigt at du kom afsted og dejlige billeder fra Stavanger.
    Min datter tig til Pragh i søndags og kom også godt afsted. De fløj med et tjekkisk selskab :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ikke helt optimalt at stå med ansvaret og planlægge det hele uden selv at være der, men det gik fint, vi havde gode folk på.
      Dejligt at din datter også kom godt af sted, det er surt at få aflyst en ventet tur.

      Slet
  12. Tak for turen - det er dejlige billeder du har fået i kassen.

    SvarSlet
  13. Sådan en tøsetur kan næsten kun blive god - i alle henseender, så altså også rent billedlig talt ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en skøn tur, og jeg glæder mig til at gentage den. :-)

      Slet