13. januar 2012

Fredag d. 13 kl. 13.. Horror..

Det var temaet for årets firma julefrokost, som på grund af vores omfattende vandskade, først blev afviklet i dag.. Dresscode var SORT, det var dejlig nemt, da tøjet skulle vælges i morges ;-) P1010413I år var det proffesions afdelingen der stod for tema og pyntning af kantinen, og det havde de gjort kanon godt. P1010412Mange havde valgt at sminke sig, både med de udleverede “Horror” remedier.. og egne medbragte effekter. P1010424Efter en super-duper-over-lækker Meyer middag var der traditionen tro revy.. uha hvor var de gode, bidende skarpe og lige til stregen.. Der blev grinet så tårerne flød. P1010456

I forhold til julefrokoster er jeg ikke særlig social, jeg gider det ikke mere.. nok noget med been there done that. Men de sidste år har jeg alligevel valgt at være med til den første del af festen, altså middagen og underholdningen, når kaffen er drukket, baren åbner, lyset bliver skruet ned og musikken skruer op, så er jeg den der lige så stille forsvinder ud og hjem..

12 kommentarer:

  1. Meyermiddag lyder lækkert, men jeg var sikkert også listet af. Lige så stille og diskret. Ikke særlig socialt, men det andet er ikke så sjovt, som det var en gang.

    SvarSlet
  2. Eric.. Det er Meyers folk og hans koriander-koncept der styrer vores kantine, men det var nu ikke ham selv der stod ved gryderne.. :-)

    SvarSlet
  3. Jeg har det på samme måde med julefrokoster. i 2011 sprang jeg over da vi havde ferie den uge men ellers plejer jeg at være med til mad og kaffe. Det lyder sjovt og hyggeligt - god weekend.

    SvarSlet
  4. Jeg ville heller ikke været taget derind, hvis jeg havde ferie.. :-) Det var en sjov og god eftermiddag.
    Tak i lige måde.

    SvarSlet
  5. Jeg har aldrig været med til de komsammener,de første år efter jeg var startet igen som sygeplejerske, prioriterede jeg familielivet. Senere hen må jeg erkende, at jeg hellere vil være med til en hyggekomsammen kun med mit eget lille afsnit, eller en faglig aften, hvor der er spisning med tid til snak. Hvis gemalen måtte komme med, var det en anden sag ;-)

    SvarSlet
  6. Det lyder altså også noget hyggeligere Lene.

    DSR har aldrig inviteret gemaler og gemalinder med, det ville heller ikke gøre nogen forskel for mig i dag. Jeg deltager de første 3-4 timer, hvis jeg alligevel er på arbejde den dag, men jeg prioriterer det ikke. God mad og god underholdning er OK, men resten undværer jeg gerne.. :-)

    SvarSlet
  7. Det lyder nu meget skægt og sjovt tema, men kan godt forstå du smutter afsted inden det bliver for sent...store julefrokoster gider jeg heller ikke, slet ikke med arbejde , venner er ok, eller en lille sluttet kreds...Vi skal på næste lørdag med Jimmis arbejde, ud og spise og bowle, men vi bliver heller ikke så mange max 10 stykker...Knus og god fredag aften til dig..

    SvarSlet
  8. Jeg bemærker mig alderen på dem, der kommenterer (Anettes kender jeg dog ikke ;-), og melder mig med ind på holdet med 'been there, done that' - jeg gider bare ikke julefrokoster mere. I nogle år var jeg også på den med maden og underholdningen og så smutte, men ikke engang det nu ...
    Vi er blevet så mange i firmaet, at vi er nødt til at leje et eller andet meget stort - jeg, som i min fremskredne alder meget hellere ville hygge mig i et lille lokalforum.

    SvarSlet
  9. Det lyder da til, at det var en super fest i den tid du deltog. Jeg syntes det er fint at deltage i middag og underholdning for det sociale sammenhold på en arbejdsplads, om man så vil blive hele natten, det må være op til den enkelte.
    KH Anette

    SvarSlet
  10. Det lyder festligt, Inge, men jeg forstår dig godt - i de senere år hang julefrokoster også mig ud af halsen, men da jeg var ung, morede jeg mig herligt.
    Klem og rigtig god weekend til dig!

    SvarSlet
  11. Har også verdens største forståelse for at liste hjem efter underholdningen og lade andre om at fulde sig til alt for høj musik. Men det overrasker næppe nogen.

    Men øhhh - det der på gulvet .. har I haft strip som en del af underholdningen eller ??

    :-)

    SvarSlet
  12. Annemarie.. Det var fint at være med nogle timer.. Det lyder som en god og hyggelig aften I skal have sammen med Jimmis kollegaer.. :-)

    Ellen.. Hehe, nå tror du det er alderen der spiller ind her.. ;-) Ja du har ski nok ret. Vi her heldigvis ikke flere end vi stadig kan være i vores kantine. Jeg kan godt lide store fester, men så skal det helst være med venner og eller familie.. :-)

    Anette.. Du har helt ret, det styrker sammenholdet på arbejdet, og det er også derfor jeg deltager i den første del.. :-)

    Madame.. Ja dengang var firmafester meget sjovere.. :-) I dag vil jeg gerne kunne høre og se dem jeg er sammen med, og det kan være lidt af en prøvelse til sådan en julefrokost. I lige måde til dig. :-)

    overlever.. Ja jeg ved du forstår så inderligt.. Hehe.. gulvet er et kapitel for sig.. Vi havde jo kæmpe vandskade hvor kloakvand og alskens ulækre ting gjorde kantinen ret sundhedsskadelig.. Det var en del af revyen, de to mænd forestiller vores 2 dygtige viceværter, som har haft et hårdt efterår, hvor de har stået i lo... til knæene bogstavelig talt.. :-)

    SvarSlet