23. marts 2013

Is, is, is og atter is..

Sol og blå himmel lokkede os en tur ud i det blå i dag. Vi kørte ud til Køge bugt, og så holdt vi så vidt muligt venstre fod i vandkanten og endte i Rødvig, før vi igen stak næsen mod nord.

Den eneste slags is vi ikke så i dag, var gode gammeldags vaffelis, den slags is som gør en lun forårsdag helt perfekt.

Kalenderen kalder det forår, men vinteren viser stadig tænder, is-gardinerne hænger i tykke kapper fra broerne. IMG_0292Grødisen i strandkanten er tyk og stenene er pakket ind i is.. IMG_0307Der skal god fart i skuden, hvis man vil ind her.. IMG_0317Solen forsøger at smelte is-panseret.. IMG_0353Jeg håber solen vinder og får bugt med sne og is. Jeg vil have forår, og det skal være nu..

26 kommentarer:

  1. Jamen det er da smukt. Meget smukt.
    Det ville have været endnu smukkere, hvis måneden havde heddet januar ;-)
    Men man kan godt fornemme, at der er meget mere lys end i januar.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret Ellen, januar ville være den helt rigtige månded til det her vejr.

      Slet
  2. Det er en noget barskere isverden du kan vise frem, end den jeg har foreviget i dag. Men smukt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var meget mere is og sne lidt længere syd på, end her hos os og hos dig. :-)

      Slet
  3. flotte vinterbilleder på en god forårsdag,,,,,nej jeg mente vinterdag ....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ville hellere ha' vist forårsbilleder, men det er ikke en mulighed lige nu.. Desværre.. :-)

      Slet
  4. Dejlige billeder du har fået taget, men jeg er bare træt af sne, is og frost. Jeg vil også have forår!

    SvarSlet
  5. Ja det er da flotte billeder med sne og is men nu vil jeg altså gerne snart se nogle lysegrønne bøgeskove! Jeg kan regne ud at i er kørt forbi min kones moster og onkel som bor på vejen mellem Højerup og Rødvig lige i nærheden af Stevnsfortet. Det er et rigtig dejligt sted som man helt kommer til at længes efter når du nu lige skrev stikordet Rødvig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vi har kørt lige forbi dem.. Det var en smuk tur, selv om temperaturen var på den forkerte side af 0 grader.

      Slet
  6. Det er en smuk tur i har været på i dag, dog smukkere når det er lysegrønt, selvom dine billeder er smukke..Knus og god søndag..:-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie. Det var en smuk tur, og du kender jo området ret godt efterhånden.. :-)

      Slet
  7. Wow, hvor er det smukt at se - men is her i slutningen af marts er nu næsten for meget, og jeg ønsker mig hen et sted, hvor der er forår i luften. Klem og rigtig god søndag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Is og sne burde ikke være tilladt nu.. Vi vil have forår.. :-)

      Slet
  8. Flotte billeder som samtidig dokumenterer det fornuftige i at holde sig inden døre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eric, men vejret var for flot til at blive inde.. :-)
      Og det er det samme i dag.

      Slet
  9. Hvor er dine billeder flotte, men jeg havde foretrukket, at du kunne have bragt billeder af krokus, humlebier og lam på græs.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Frue.. det havde jeg bestemt også foretrukket.

      Slet
  10. Kan man mon gå i demonstrationsoptog med store bannere og så tro på at det får foråret til at komme? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved det ikke Lene, men hvis du gør det, er jeg lige ved siden af dig. :-)

      Slet
  11. Jeg så en flok campister på TV den anden aften. De fjernede sne, så de kunne få deres vogne sat op. Så blev flaget hejst, og de sang "det er i dag er vejr". Jow jow. Der var højt humør. Men altså - forår NU

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som seje campister der bare VIL foråret og det frie campingliv. :-)

      Slet
  12. Foden i vandkanten! Brrrr........... Jeg holdt min fod på land :-)
    Flot er det helt bestemt, men det er jo helt forkert på det vejr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe.. våde tæer er noget skidt i denne isvinter.. :-)

      Slet
  13. Det var dog imponerende så meget is, der stadig er derude. Men flot ser det ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo længere sydpå man bevæger sig, jo mere sne og is er der.

      Slet