6. marts 2013

Svaret er..

Jeg svarede 0.. Det var forkert.. Møgspil!!
 
Sendt fra iPad

21 kommentarer:

  1. Det mest irriterende er, at du stadig kun har 25% chance for at svare rigtigt :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var et af spillene mod dig, jeg ramte ikke det rigtige 0.. :-)

      Slet
  2. Slå dig på renteberegning med lav risiko i stedet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis svaret også er 0 tror jeg godt jeg gider.. :-)

      Slet
  3. Hvad mon sandsynligheden er for at ramme det rette nul?

    SvarSlet
  4. Inge, du frister! Hvad er nu det for et spil ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er QuizBattle.. og mit navn er det samme som i WF.. :-)

      Slet
  5. smiler...... spiller aldrig ;-)

    SvarSlet
  6. Ja, sikke et møgspil ;-) Klem

    SvarSlet
  7. Det spørgsmål svarer jeg også forkert på...næsten hver gang ;-)
    Underligt det ikke er blevet rettet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er første gang jeg ser det, og jeg har allerede glemt hvilket 0 der var det rigtige.. :-)

      Slet
  8. Jeg kan bestemt ikke svare, da jeg altid har været et fjols til sandsynlighedsregning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kender heller ikke svaret.. 0 er det i hvert fald ikke. :-)

      Slet
  9. Ha ha - den render jeg jævnligt ind i og nogle gange er det virkelig en succes når man rammer det rigtige 0 - men forstår ikke rigtigt ideen med spørgsmålet :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ikke set det spm. før, og fatter heller ikke ideen.. :-) Svaret er jo ikke 0..

      Slet
  10. Det vanskelige i sandsynligehedsregning er ofte at finde ud af hvor stort udfaldsrummet egentlig er. Fx er udfaldrummet ved kast med én terning 6 {1, 2 , 3 , 4, 5, 6}, men er udfaldsrummet så 12, hvis jeg kaster med to terninger? Nej, det er det ikke. Der er 6 mulige udfald med den ene terning og 6 mulige udfald med den anden. Derfor er der 36 forskellige muligheder ved kast med 2 terninger, fordi udfaldet af den ene terning har ingen indflydelse på udfaldet af den anden terning. Derfor ganger man antallet af muligheder for den ene terning med antallet af muligheder for den anden terning.

    Dvs. U = 6 × 6 = 36, ved kast med to terninger

    Sagt på en anden måde er sandsynligheden for at slå to seksere i et kast et resultat der højst forekommer i hvert 36.de kast med terningerne :-)

    SvarSlet
  11. Tak for forklaringen Søren, jeg vil ikke påstå jeg forstår sandsynlighedsberegning, men hvis Illustreret Videnskab engang får lagt de rigtige muligheder ud, så må jeg prøve om jeg kan huske at svaret er 36..
    Indtil videre kan man kun vælge mellem 4 x 0.. :-)

    SvarSlet