22. marts 2013

Min iPad har fået..

en lillesøster.. IMG_0279Jeg har længe sukket efter en iPad Mini, jeg har vredet min hjerne, uden at det lykkedes mig, at finde en fornuftig grund til at købe den.

Til sidst gav jeg op, lukkede af for fornuften og købte den.. IMG_0285Jeg er SÅ glad for den lille ny.. Den er fin, den er sød, og den vejer intet i forhold til en almindelig iPad.

Hvis jeg stod i dag og skulle købe en iPad, ville valget helt klart falde ud til fordel for den lille, den er så meget mere handy, og den kan alt det den store kan, hverken mere eller mindre.

28 kommentarer:

  1. Tillykke - det er da den dejligste selvforkælelsesgave :-) Klem og god fredag hos jer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame, selvforkælelsesgave er et godt ord. :-)

      Slet
  2. Det er sådan en jeg ønsker mig, Sønnike har den og er meget glad for den..Tillykke med den og nogle gange skal man bare lukke af for fornuften..:-D Knus og god fredag aften til dig..

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå Annemarie, det tog mig lidt tid at få lukket af for den fornuft-stemme der blev ved at kværne, men det lykkedes til sidst.. :-)

      Slet
  3. Tillykke med "lillesøsteren" ;-)
    Men jeg er nu glad for min "storebror" så længe jeg går i skole ... så kan det også være jeg anskaffer mig en "lillesøster" ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.. Jeg er glad for dem begge, og det er stadig den store jeg bruger i toget, der har jeg simkort i.. :-)

      Slet
  4. Ih hvor er du bare med på noderne. Jeg er kun lige nået til at bruge smartphone.
    God fornøjelse med den og god weekend :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Betina, en smartphone kan jo også det samme.. Plus den kan ringe.. :-)

      Slet
  5. Jeg har en Samsung mini. Går og pønser på en god undskyldning til at købe den store, men det er svært med den finansminister, jeg har. Hun er hverken til at hugge eller stikke i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg snød finansministeren, hun blundede lige et sekund, og så slog jeg til.. :-)

      Slet
  6. Jeg er Mac-fan, hva fan er du? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg breder mig over begge platforme.. :-)

      Slet
  7. Jeg har slet ikke behov for sådan noget "nymodens", men forstår godt, at du lod den positive af dine indre stemmer vinde dysten!
    Hav en rigtig dejlig weekend og glem nu ikke helt Hasse til fordel for den lille ny :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde anjoe.. Jeg skal nok huske Hasse også. :-)

      Slet
  8. Så kan du og Emil Ipadde på én gang. Ikke dårligt :-)

    SvarSlet
  9. Stort tillykke med lille NY :O) jeg har altid ønsket mig en lillesøster ,,,,nu kan jeg se man bare kan købe en ;O)

    ( kan godt forstå du lyttede til din "hjemmestrikkede sunde fornuft" og fik dig selv overtalt til at anskaffe en Mini,,,den er da bare for "fed" )jeg kunne da godt være babysitter for Mini hvis det sku være ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis jeg får brug for en babysitter siger jeg til Jonna.. :-)

      Slet
  10. Næh, hvor er den SØD!
    En lomme iPad - hvis man har store lommer :-)
    God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er nemlig sød.. store lommer eller en lille taske :-)

      Slet
  11. Tillykke med den :-) Det er da ellers et udmærket argument, at du ikke kunne have din ipadde i fred for Emil, når han var der ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det argument var skam med i opløbet.. :-)

      Slet
  12. Tillykke med den lille ny! Jeg kan godt se den er lidt mere handy end den store som man helst skal holde ved med begge hænder hvis den ikke kan ligge eller stå på et bord. Der hvor jeg er ansat har vi en bonusordning som går ud på at hvis man har kørt et år uden forsikringsskader så får man ca 5000 kr som man skal betale skat af - eller man kan vælge at få en ting fra en af firmaets leverandøre som så ikke beskattes. I år valgte jeg den største og nyeste samsung note 10.1 som jeg kunne få fra firmaets IT leverandør. Det var ikke fordi jeg selv følte et behov for den da min bærbare altid er inden for rækkevide og kun slukket når jeg sover. Jeg havde den tanke at den skulle ligge herhjemme når jeg var ude at køre. Den skulle friste lillemor der altid har haft den holdning at når hun sad ved en computer fra morgen til aften så gad hun ikke se på en når hun kom hjem også. Når jeg går tilbage i browseren ser det ud til at virke for den har godt nok set på meget tøj og mange tasker den sidste månedstid. En dag hun var syg fandt hun også ud af at gå ind på firmaets intranet for at sætte autosvar på hendes mail. Det var også meningen vi skulle skype lidt sammen om aftenen, det er bare ikke blevet til så meget endnu, af gammel vane bruger vi telefonen som vi altid har gjort.
    Nå! det blev en længere historie men det er vel ok.

    Ps. Jeg overvejede faktisk at få to som din lille ny! så skulle jeg bare selv spytte lidt i kassen, og så er vi ikke så meget til de der æbleting her i familien.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Jønne.
      Den lille Mini er netop meget nemmere at sidde med, det er egentlig lidt utroligt, men den store virker tung og klodset, når man har fået et Mini i hånden. :-)
      Tanken med at have 2 iPads var også, at der så var en til os hver, men jeg har ikke set Hasse bruge nogen af dem endnu. Det er kun når vi er på ferie, så bruger han iPadden til at læse nyheder på.. :-) Herhjemme vil han hellere bruge sin egen pc.
      Æbleting er heller ikke min livret, rent arbejdsmæssigt, men jeg har overgivet mig helt i forhold til smartphones og tablets, vi har begge iPhones og nu også 2 tablets.. :-)

      Slet
  13. Naar jeg finder en undskyldning for at udskifte min Kindle, tror jeg det skal vaere med en mini. Jeg bliver ved med at gaa i en stor bue udenom Apple butikken, for jeg er alvorligt bange for jeg ikke kan toejle mit gadget-gen, hvis foerst jeg kommer indenfor!

    SvarSlet
  14. Jeg har længe haft en almindelig iPad via mit arbejde, denne gang købte jeg selv en iPad Mini 32 GB.
    Jeg bruger iPad rigtig meget til at læse bøger på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg plejer altid at koebe den med mest plads, men er fristet til at koebe 32'eren eller 16'eren, da jeg bruger iCloud og ikke skulle have brug for vildt meget plads.

      Slet