17. marts 2013

På Østerbro i..

IMG_0264IMG_0263helt oppe på 4. sal, der har vi været i dag.. IMG_0244Meller og Sang har lejet en dejlig lejlighed, og er flyttet ind i denne weekend. Vi lod de unge og stærke om at suse op og ned af trapperne, og nøjedes med at hjælpe med at pakke ud og sætte lidt på plads.. :-)

Ålborggade er en sidegade til Østerbrogade lige overfor Gunnar Nu Hansens plads og Fælledparken. Hverken Hasse eller jeg er specielt godt kendte i den del af København, så vi gik en lille tur i løbet af eftermiddagen. IMG_0247Solen skinnede og himlen var blå, nogle drak kaffe, legede og snakkede..  IMG_0256og andre spillede fodbold.. IMG_0258Vi glæder os til at se mere til Østerbro og Fælledparken, når solen og varmen får lidt mere magt. IMG_0251

24 kommentarer:

  1. Den flytning kom I jo nemt over, så ;-)
    Vejret har været noget så flot, men blæsten, altså! Og kulden ikke mindre ... se bare de soldyrkere på skråningen, der er iklædt polarudstyr :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Man skal kende sin begrænsninger.. og mine er helt sikkert at slæbe tunge ting op på 4. sal.. :-)
      Det krævede polarudstyr at være ude i dag, men pyt med det når himlen er blå og solen skinner..:-)

      Slet
  2. Dejligt område. Bager Bosse kan anbefales. Omend han er et både dyrt og fedende bekendtskab (men så er det jo godt, at I skal helt op på 4. sal) :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet, det lyder som en bager jeg vil kunne lide.. så må vi tage en ekstra tur op på 4. sal. :-)

      Slet
  3. Ej hvorfor har I ingen sne? Vil I ikke have lidt af vores.. Solen har skinnet lidt halvhjertet og slet ikke så flot som der! Morsomt trappeopgangsbillede!

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi vil ikke have sne her på øen.. Den er jeres og I må gerne beholde den.. :-)

      Slet
  4. 4 sal,,,,,.,.. godt det ikke er mig ...... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) man løber ikke lige op og ned 100 gange om dagen.. :-)

      Slet
  5. Man vænner sig til 4. sal (det er kun stygt hvis man skal bruge en vaskekælder). Men at flytte ind har ganske givet været hårdt, så jeg kan godt forstå at I, da I først var kommet op, valgte at blive indtil det var tid til en dejlig tur i nærområdet. Og det er forresten et skønt nærområde.

    SvarSlet
    Svar
    1. De har vaskemaskine i lejligheden, og et stort og lækkert tørreloft en etage over dem.
      Vi nåede op og ned 3 gange i løbet af eftermiddagen, det var til at overkomme.
      Ja der er rigtig dejligt i det område, jeg var ikke klar over det lå så tæt på Fælledparken.

      Slet
  6. Puha 4. sal, der gad jeg heller ikke slæbe flyttekasser op. Det ser ud til at være et skønt område, men nok lidt sjovere at udforske når der kommer lidt mere varme på..Knus og god mandag til dig..:-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gad vi heller ikke.. :-) Det bliver noget sjovere når temperaturen stiger og vinden falder til ro.. :-)

      Slet
  7. Østerbro er en dejlig del af København - tillykke med lejligheden til de to unge. Jeg har arbejdet sammen med Gunnar Nu Hansen. Han var et rart menneske.
    Klem og rigtig god mandag.

    SvarSlet
    Svar
    1. De er så glade for lejligheden begge to.
      Det må ha' været spændende at arbejde sammen med ham, han var jo også en legende mens han levede. :-)

      Slet
  8. Selvom København ikke er enormt stor og man har besøgt den mange gange, er det sjovt at finder hjørner og områder med helt nye oplevelser. Jeg er sikker på I vil få gennempløjet Østerbro, med mange fine billeder som resultat :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sjovt at finde nye hjørne i byen, der er stadig mange ukendte områder for mig..
      Jeg glæder mig til at se lidt mere til den del af Østerbro.

      Slet
  9. Så var du nærmest hjemmet i Nordjylland ;-) Jeg husker godt, da vi flyttede datteren fra 2. Til 4. Sal. Jeg tror jeg tog 15 gange op og ned to dage i træk. Hver gang med noget i hænderne :-) næste gang har vi sagt, at de må bruge deres netværk, og flyttefirmaet får lov til at flytte de store ting.
    Det ser ellers lækkert ud med dejlige grønne områder i nærheden, og kulden mærker man ikke noget til gennem skærmen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ikke problemer med at komme op og ned af trapperne, men hvis jeg samtidig skal bære på noget, begynder det at knibe..
      Vi slæber heller ikke for Nikka mere, hun bruger sit eget netværk.

      Slet
  10. Prøv også at krydse Østerbrogade, der er knashyggeligt i villakvartererne og områderne overfor, på Strandboulevarden, Nordre frihavnsgade og visse strækninger i havnen med robådsklubber o.a.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil jeg prøve når foråret og sommeren har lidt mere magt.. :-)

      Slet
  11. Østerbro er en rigtig dejlig del af København at færdes I. Det skal I nok blive glade for. Der er så mange lækre butikker og caféer man kan 'hænge ud' på. Bare vent til vi ikke længere har sibiriske temperaturer, så kommer alle ud i det fine vejr.

    Tænk jeg vidste ikke engang, at der står en buste af Gunnar Nu. Der lærte du mig lige noget om min egne by.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig til at udforske området i lidt bedre vejr.. og lækre butikker er lige noget for mig.. :-)

      Slet
  12. Det er et hyggeligt kvarter! Masser af gode shoppe muligheder :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det virker som et rigtig hyggeligt område.. jeg elsker gode shoppe muligheder.. :-)

      Slet