29. maj 2011

Fotobog, frustration og lettelse…

For pokker da også.. her sad jeg hele aftenen i går og arbejde med en stor fototbog til min søster, da den sidste side var i sigte, poppede der en besked op.. Windows har fundet en fejl og lukker programmet

NEEEEEEEEJJJJJJJJJJ.. nej nej.. søde windows IKKE lukke ned nu, det her sker bare ikke, som i overhovedet ikke..

Jeg havde brugt flere timer, og været så optaget af billeder og bog, at jeg helt havde fortrængt at MAN SKAL HUSKE AT GEMME SIT ARBEJDE UNDERVEJS.imageDa jeg havde sundet mig lidt og brugt en del rigtig grimme ord, fandt jeg ud af at programmet var sat op til at gemme hvert 15. minut som standard, og jeg fandt backup filen, og havde kun mistet de sidste 8 – 10 sider..

Phhyyyyy reddet på målstregen.. stor stor frustration blev vendt til et stort lettelses suk. :-)

16 kommentarer:

  1. Godt det ikke var så meget af det du mistede. Godt der var automatisk back-up ;) God søndag aften.

    SvarSlet
  2. Puha, det er et stort arbejde at lave fotobog, så godt at programmet havde gemt for dig...;-D Knus øhhh forresten du arbejder med IT gør du ikke? hehe...

    SvarSlet
  3. Åh himmel og hav.....blir svett bare ved tanken Inge....endfda bra det gikk godt!!
    Ha en fin kveld, klemmer fra meg:)

    SvarSlet
  4. Puha - det er det værste - og man forbander sig selv i lange baner. Jeg kender det også fra mit arbejde med Litteratursiden - pludselig låser siden og så står man der med håret i postkassen. GODT! at du sparede noget af arbejdet

    SvarSlet
  5. Føj en forskrækkelse, Inge! Godt at det ikke var så slemt som du først troede. Men når det går godt så tit, så glemmer men ganske rigtigt de gode vaner med at gemme med jævne mellemrum :-)

    SvarSlet
  6. Anette.. Du kan tro jeg var glad for auto-backup.. :-)

    Annemarie.. Ja et kæmpe arbejde, IT.. hvad er det.. ;-D aner ikke hvad du snakker om. Knus..

    Guri.. Jeg fik lige pludselig varmen kan du tro.. Klem og en god aften til dig. :-)

    Nina.. Det er noget møg, og jeg kunne rigtig mange knap så pæne ord, der midt i forboldkampen.. :-)

    Ditte.. Jeg havde vist lagt hovedet væk nogle timer.. og som jeg forbandede mig selv til jeg fandt backup filen, og den kunne åbnes.. :-)

    SvarSlet
  7. Puha, godt for dig. Jeg blev helt svedt bare ved at læse det. Godt der er nogen, der har opfundet noget der hedder backup - og som også virker :-)
    Jeg bander og svovler, bare der ryger en kommentar ud i det ukendte - og det er altid, når jeg har skrevet en lang en af slagsen...

    SvarSlet
  8. Hmm, når du kan glemme så kan vi andre vel også ;-)
    Godt du fandt den back-up og sikke en dejlig gave du giver din søster.

    SvarSlet
  9. Ellen.. Du kan også tro jeg fik varmen.. :-) F... ordene stod i kø.

    Lene.. Ja jeg glemmer det også, selv om jeg og alle bør vide bedre.. ;-) men det gik heldigvis godt.
    Hun er vist også ret glad for hjælpen, og jeg synes det er sjovt :-)

    SvarSlet
  10. Pyha, godt det ikke gik værre - og automatisk backup lyder rigtig smart!
    Klem og ha' en dejlig aften :-)

    SvarSlet
  11. Det kan godt nok give den indre varme sådan noget :-)
    Godt at det hele ikke var tabt på gulvet.

    SvarSlet
  12. Ja jeg føler mig også meget heldig Madame.. og nu er bogen uploaded og bestilt. Klem og en dejlig aften :-)

    Pia.. Kinderne blussede noget til jeg fandt det meste igen.. :-)

    SvarSlet
  13. Når ansigtskuløren - din vanlige - har holdt et par dage eller tre, bør du vist lære søster, hvordan hun selv klarer opGAVEN fremtidigt ;-)
    Hav en dejlig uge uden for megen stress!

    SvarSlet
  14. Anjoe.. det vil jeg overveje næste gang hun bliver 50.. ;-)

    SvarSlet
  15. Det er så ubeskriveligt enerverende - har du overvejet at skifte til Mac...?

    SvarSlet
  16. Nej det har jeg faktisk ikke.. :-) men jeg har overvejet at prøve at lære at gemme lidt oftere..

    SvarSlet