1. maj 2011

Sig det er en dårlig spøg..

BWF: Lårkort præsenterer sporten bedre

Badminton World Federation (BWF) har besluttet at tvinge de kvindelige badmintonspillere i lårkorte kjoler. Og det er der et helt klart mål med.

Der skal flere tilskuere og tv-seere til badminton.

Vi gør det for at øge interessen for kvindernes spil ved hjælp af en æstetisk præsentation af sporten, forklarer direktør i det internationale badmintonforbund, BWF, danske Thomas Lund, der er tidligere elitebadmintonspiller, til Politiken.

Det er længe siden jeg har hørt noget så dumt og tåbeligt… det må da være en forsinket aprilsnar.

14 kommentarer:

  1. Jeg er desværre bange for det er gravalvorligt, man fatter det ikke. Det virker fuldstændig fortidigt og burde grines ihjel - højlydt!

    SvarSlet
  2. Synes begrundelsen: "æstetisk præsentation af sporten" er toalt ude i hampen.

    Noget for noget - hvordan mon mændene så skal være "æstetisk påklædt"?

    SvarSlet
  3. Ditte.. Ja lad os grine det højlydt ihjel.. :-)

    Esther.. Det er så langt ude i hampen, så det burde være løgn.. Mændene skal vel i lange nederdele.. :-) med mindre de barberer deres ben, så skal de også i lårkort..

    SvarSlet
  4. Gad vide om de har glemt hvilket århundrede vi er i. Det er simpelhen utroligt. Håber vores grin af dem bliver så højt at de fatter hvor tåbeligt det er.

    SvarSlet
  5. Jeg mangler ord...
    De eneste, der kan protestere effektivt, er de kvindelige spillere. Jeg håber sandelig de nægter at parere ordre.

    SvarSlet
  6. Lotte.. Jeg troede simpelthen ikke på det, første gang jeg så det.. :-)

    Ellen.. Det håber jeg sørme også.

    SvarSlet
  7. Det kan kun have noget at gøre med at det er mænd, der sidder med magten i den beslutningsproces... de vil have noget til den lille hjerne (ikke at forveksle med den, de lejlighedsvis tænker med) for at de gider at se på det.

    SvarSlet
  8. Det er forhåbentligt en dårlig spøg, man må sandelig håber at de kvindelige spiller stritter imod...;-(

    SvarSlet
  9. Ja, det er virkelig sørgeligt, Inge - og dybt forargeligt.
    Klem til dig og ha' en rigtig go' dag!

    SvarSlet
  10. Det er grotesk - intet mindre.
    Fuldstændigt latterligt.

    Håber at nogen går imod denne sindssyge beslutning.

    SvarSlet
  11. Ikke en forsinket Aprilsnar og ej heller en 1.Majkat :(

    SvarSlet
  12. Lissi.. Det kan være det er derfor.. :-) tåbeligt er det i hvert fald.

    Annemarie.. Jeg håber også de nægter..

    Madame.. Jeg giver dig helt ret.. klem og en god aften :-)

    Kong Mor.. Ja man tror det er løgn.. håber ikke det er slutningen på historien.

    anjoe.. nej desværre er det fakta lige nu.. :-)

    SvarSlet
  13. Som Ditte skriver: "Man fatter det ikke".

    Der er jo allerede nogle stykker, som har protesteret og grinet forslaget ud. Men spørgsmålet er vel om manden skal mentalundersøges eller afskibes til Pakistan?

    Hvis jeg skal være ærligt, og det skal man jo, så ville jeg nyde at se smukke piger, men om det lige absolut ville være en større nydelse hvis de bærer en upraktisk nederdel, det tror jeg ikke.

    Har du nogen fornemmelse af om tennisspillere stadig bruger mini-nederdele?

    SvarSlet
  14. Donald.. Pigerne er jo lige så smukke i shorts som i nederdel.. men princippet om at tvangsudskrive alle til at bære nederdele er helt en i vejret..
    Umiddelbart tror jeg tennisspillere har det samme på som badmintonspillere, nederdele eller shorts.. :-)

    SvarSlet