27. april 2011

Ingenting…

Hvad har du lavet i dag.. ??

Ingenting..

Var det ikke også det du lavede i går.. ??

Jo, men jeg blev ikke færdig.. :-)

P1040291Nej det passer ikke helt, jeg har ikke lavet ingenting.

I går formiddags kaldte arbejdet.. jeg ved godt jeg har ferie, men når HR chefen ringer tidligt om morgenen, og en direktør et par timer senere fratræder med øjeblikkelig virkning, så er jeg på uanset om det er ferie eller ej. Eftermiddagen var afsat til golf, og aftenen blev brugt på mere arbejde.P1040302I dag har jeg set en blomst springe ud, og frisket neglelakken på tæerne op, P1040300fundet bunden af vasketøjskurven, klippet visne blomster og grene af alle mine krukke hortensiaer. De har desværre ikke overlevet vinteren alle sammen, så nu har jeg verdens bedste undskyldning for at købe nye.. :-)

Jeg har fjernet masser af små grønne planter.. nogen kalder det ukrudt.. mellem fliserne på terrassen Jeg har fyldt traileren op med visne grene og sommer blomster fra sidste år, og lagt det sol og vind tørrede tøj sammen.

I dag har jeg også været frustreret, træt og lidt ked.. min krop kan ikke følge med, til alt det jeg gerne vil. Jeg har så forbandet svært ved at forstå, at jeg ikke kan løfte, kravle, luge, klippe, skære, save.. alt det jeg før og altid har kunnet. Ryg, arme og ben siger fra og min hjerne fatter ingenting.P1040296Et par blomster har overlevet vinteren i baljen, jeg havde egentlig tænkt mig, at sætte en ny sommerblomst mellem dem, men Bumle mener vist noget andet.. :-)

11 kommentarer:

  1. Åh hvor jeg kender det med kroppen der ikke kan følge med til alt det man gerne vil...Men du har da nået en del, trods alt, og sikke en køn katteblomst du har der i baljen...hihi..Knus og god aften til dig..

    SvarSlet
  2. Uha-ja, det kribler i fingrene for at rode og regere i haven. Min ryg afholder mig fra det meste havearbejde; surt, når nu jeg holder sådan af det (og min bedre halvdel slet ikke gider). Jeg udtænker 'hjælpemidler' der burde produceres - og praktiske haveændringer, der af gode grunde ikke bliver til noget, for hvem skal udføre arbejdet? Nå, men vigtigst er jo at nyde den vidunderlig og forunderlige livskraftige natur og gemme alle frustrationer langt, langt væk :-)

    SvarSlet
  3. Annemarie.. Ja jeg nåede noget, men ville gerne kunne holde til mere.. :-)
    Jeg tror jeg sparer sommerblomsten og nøjes med katteblomsten Knus og god aften til dig.

    Ditte.. Ja det er virkelig træls, når man gerne vil og kroppen ikke rigtig kan følge med.
    Du har helt ret i at vi skal nyde naturen, og det gør jeg også det meste af tiden.. :-)

    SvarSlet
  4. Du har nu også været myreflittig - jeg ville have været stolt af selv i mine yngre dage at have udrettet så meget, som du har nået i dag :-)
    Og når du oven i købet skal på 'rigtigt' arbejde... men sådan kan det gå - det er vi ikke altid herre over, desværre.
    (Kan i øvrigt godt lide din indledende bemærkning. Den skal jeg huske :-D )

    SvarSlet
  5. Tak Ellen du er sød :-) en dag lærer min hjerne vel også hvor meget kroppen orker.. :-)

    SvarSlet
  6. Du har da nået meget i dag, kære Inge, så klap du dig bare på skulderen og nyd aftenen :-)

    SvarSlet
  7. Ja det kommer med alderen, men hjernen fatter det ikke. Jeg har også alenlange lister med ting jeg SKAL(ha,ha). Nogle af tingene er sågar fra sidste år.

    SvarSlet
  8. Din indledning har jeg set før, men god det er den, og slet ikke relevant hos dig på dagen :-)
    De fleste af os har vist en fabrikationsfejl :-) Mærkeligt at hjernen ikke kan indordne sig under resten af kroppens forhold, den må da snart lære det :-)

    SvarSlet
  9. Jeg kender også det med at kropen ikke længere helt kan det, den kunne før. Så må vi tage os lidt flere hyggelige pauser. Sikke en masse du nåede, Inge, hvis det er at lave ingenting, så kan jeg slet ikke være med :-)
    Klem!

    SvarSlet
  10. Tak søde Lene, jeg giver mig selv et klap.. :-)

    Lotte.. Det ville være lidt nemmere hvis hjernen forstod det også.. :-)

    Pia.. Tak skal du have, ja underligt at hjernen ikke forstår lidt mere :-)

    Madame.. Tak skal du have Madame.. Jeg ved godt jeg nåede en del, pauserne undervejs var nødvendige.. :-) Klem.

    SvarSlet
  11. Jeg synes du fikk gjort mye, og Bumle ser ut til å ha funnet en deilig plass til å nyte sola. Og ja, i vår alder sier rygg, armer og bein ifra lenge før vi ønsker det..:-)

    SvarSlet