20. april 2011

Kulret med Kullen..

P1030951P1030969P1030944IMG_0202

21 kommentarer:

  1. Dejlige billede og skønt at se blogindehaveren også :-)

    I har da haft en weekend med masser af oplevelser, godt at der var lidt traner tilbage.

    Inge, har du været oppe nord for Göteborg, vi skal til Smögen og funderer over, om der er noget,vi kan byde ind med, at man skal se? Vi kører på motorcykler sammen med andre.

    SvarSlet
  2. Hold fast hvor ser det godt ud (og dig også :-)). Du burde snart komme på lønningslisten hos det svenske turistministerium.

    SvarSlet
  3. Tak Lene :-)
    Vi var i det område sidste år, og der er mange fine steder. Vi kørte bl.a. en tur fra Lysekil til Uddevalla, hvor en sejltur var en del af hovedvejen.. http://bymarken68.blogspot.com/2010/09/frgen-er-en-del-af-vejen.html
    Et besøg i Trollhättan kan anbefales.. http://bymarken68.blogspot.com/2010/09/sluserne-i-trollhattan.html
    og selvfølgelig skal I se Trollhättan fallen når vandet bruser.. http://bymarken68.blogspot.com/2010/08/trollhattan-fallen.html
    Hvis man er vild med biler, tror jeg også SAAB museet i Trollhättan er ret godt, vi var der ikke.
    Uanset hvad I vælger, er det et fantastisk smukt område I skal være i.

    intetnyt.. Tak skal du have :-) Det er da alletiders ide..

    SvarSlet
  4. Hvor ser det (og du) dejligt ud... ;-) Jeg får sådan lyst til at en tur til Sverige, når jeg ser dine billeder - for selv om min England er nummer ét hos mig, så kommer Sverige bestemt lige bagefter... Go' påske... ;-)

    SvarSlet
  5. Hejsa Inge! God Påske! Skønne billeder. Skøn natur og gode venner! Og anemonerne gør mig helt svimmel♥♥ Knus

    SvarSlet
  6. Det er også et skønt område, hvor jeg for nogle år siden ofte ferierede med campingbus.

    SvarSlet
  7. Det er en dejlig tradition at tage en tur til Kullen i påsken (eller i det hele taget - forår og efterår). Billedet af udsigten over havet er faktisk meget dejlig, den er speciel for kysten ved Kullens Fyr, hvor der også er nogle bjergbestigere, som ynder at øve sig.

    Der er også mange smukke steder ved kysten, Höganäs og de andre byer langs kysten. En gang forvildede jeg mig ind over Söderåsen og der var den smukkeste nyudsprungne bøgeskov, men jeg har aldrig fundet stedet igen! På kort synes jeg at jeg kan se vejene er spærret nu.

    SvarSlet
  8. Skønne billeder, Inge - og lige der var Uffe og jeg også for få uger siden for allerførste gang. Der er i det hele taget meget at se i Skåne.

    Ha' en dejlig dag, klem :-)

    SvarSlet
  9. Dejlige billeder fra Sverige, kan godt forstå et i smutter derover hergang chancen melder sig.

    SvarSlet
  10. Jeg ville sgi også blive kulret, hvis jeg var i de smukke omgivelser - hmmm ... må vist se snart at komme til Kullen igen.

    God påske!

    SvarSlet
  11. Der er dejligt på Kullen - det var da også en meget pæn tur I lige fik kørt der :-)
    Vi er ankommet (ikke til Kullen, altså...) i det pragtfuldeste vejr.

    SvarSlet
  12. I'm glad for your happy face on a day so beautiful. Greetings.

    SvarSlet
  13. Nogle skønne billeder :-)
    Ved Kullen har vi aldrig været, men Trollhättan og Götakanalen er utrolige flotte også. Stå og se de lukker alt det vand ud og ind af sluserne, mens skibene passerer.

    SvarSlet
  14. Flere af de her navngivne steder husker jeg stadig at have besøgt, det i årene 1982-1984, hvor Rimkogeren fik lokket mig "på afveje". De flotte oplevelser glemmes ej, men da vi forud for borgerlig vielse gav hinanden en fælles gave, en schæferhund - selvfølgelig fik han navnet Brylle - så har vi været blacklistet udi det svenske land. Kattens til politik :-D
    Må Jeres ferie/påskedage fortsætte på bedste vis!

    SvarSlet
  15. Sikke nogle vidunderlige billeder!
    Og dejligt at se dig rigtigt!
    Kan godt forstå I nyder jeres ferie deroppe.

    SvarSlet
  16. Dejlige billeder og skønt billede af dig og Hasse...Kullen er smukt..God påske...;-0

    SvarSlet
  17. Tusind tak Inge, jeg sidder her og nyder dine rejsebeskrivelser :-)

    SvarSlet
  18. Mia.. Du må lokke husbond en tur til Sverige God påske til dig. :-)

    Tina.. Knus og god påske til dig. :-)

    Lissi.. Ja det er et dejligt område.. :-)

    Donald.. Der er mange smukke steder herovre.. Jeg ved ikke om man kan køre på tværs af Söderåsen mere, vi kommer der en del, da min bror har hus oppe i skoven på Åsen, fantastisk skønt område

    Madame.. Dejligt at I fandt herover, klem og en skøn dag til dig.

    Lotte.. Tak, det er heldigvis ret tæt på Roskilde.. :-)

    Bente.. :-) I må en tur herover..

    Ellen.. Ja vi fik rullet "et par" kilometer.. Skønt at I er vel ankommet herovre. :-)

    Leovi.. :-) Greetings to you.

    Pia.. Sluserne ved Trollhättan er imponerende, der bliver bare flyttet så meget vand hele tiden. :-)

    Anjoe.. Man må gerne tage hund og kat med til Sverige, bare papirene og dyrlægebesøget er i orden :-)
    Tak og i lige måde til jer begge.

    Kong mor.. Tak skal du have.. :-)

    Annemarie.. Tak og god påske til jer også.. :-)

    Lene.. Velbekomme, håber du kan bruge noget af det.. :-)

    SvarSlet
  19. Kullen er skøn - og dejlig tæt på lille flade Danmark. Vidunderlige billeder du endnu engang serverer. Fik I drukket kaffe og spist kager hos ”Flickorna Lundgren på Skäret”? De er vist indehavere af sydsveriges bedste kagebord :-)

    SvarSlet
  20. Så fint bilde av dere! Det ser definitivt varmere ut hos dere enn hos oss .-)

    SvarSlet