12. juli 2011

Havets giganter..

..lægger jævnligt til ved Langelinie kajen.. De er mega kæmpe store, der er sikkert nogen der er større, men dem her er rigelig store til mig.P1050812Jeg elsker at sejle, men krydstogter på skibe af den her størrelse, er ikke noget for mig.. P1050809P1050810Hmmm der var engang, hvor golf heller ikke var noget for mig.. :-) Jeg har åbenbart et standpunkt til jeg finder et nyt.. så hvem ved.. måske ender jeg alligevel engang som krydstogt gæst med kamera om halsen, ivrigt jagende nye fotomotiver i det ene land efter det andet.

Et krydstogt jeg godt gad overveje allerede nu, er en tur med Hurtigruten langs den Norske kyst.. det skulle være en fantastisk smuk tur.

10 kommentarer:

  1. Slike skip er ikke noe feriemål for min del heller......men sannelig er de store...som digre boligblokker....
    Ja, hurtigruten hadde vært noe...
    Nyt dagen, klem fra meg...i 10 gr!!

    SvarSlet
  2. Tak for dejlige billeder fra sejladsen i går, jeg kan godt lide at se mændene arbejde og du slapper af med fotografering :-)

    Krydstogt siger heller ikke meget noget, men Hurtigruten lyder som en rejse, jeg godt gad tage.

    SvarSlet
  3. Skibe er dybt fascinerende at se på - både de kæmpestore og de helt små sejlbåde. En tur med Hurtigruten står også højt på min ønskeseddel :-)
    Klem og ha' en dejlig dag, Inge!

    SvarSlet
  4. Enig - hurtigruten ja tak, sig til, hvis du mangler en livvagt!

    SvarSlet
  5. Vi er også med på hurtigruten, men først når vi ikke længere er så gode til det med at tage på lange bilferier.
    Et enkelt krydstogt til Alaska med isbjerge og hvaler kunne du også godt lokke mig til, men nok ikke til Caribien f.eks. ;-)

    SvarSlet
  6. Guri.. Jeg tænker også højhusbyggeri når jeg ser disse kæmpe skibe.
    Brrrr... er det ikke lige i underkanten for sommer temperatur.. Klem og god dag til dig :-)

    Lene.. Du ved da selv hvor hårdt arbejde det er at tage gode billeder.. :-). Jeg tror vi er mange der ville elske Hurtigruten :-)

    Madame.. Tænkte nok Hurtigruten også kunne lokke dig ud også.. :-) Klem og god dag.

    Rimkoger.. Det kan man jo aldrig vide om jeg kommer til.. Så tak for tilbudet. :-)

    Ellen.. Det var jeg overhovedet ikke i tvivl om at I ville være.. Det kunne være en fantastisk tur.. :-) Alaska kunne også du.. men ikke Caribien, der har jeg jo selv sejlet og ligget på dækket og kigget op på de store skibe, og haft ondt af alle de mennesker der var tvunget til at være ombord.. mens vi smuttede rundt hvor det passede os, i det tempo der passede os.. :-)

    SvarSlet
  7. Pas på med at prøve sådan et krydstogt ;-)
    Det sætter sig i blodet, det er nemlig en utrolig afslappende form for ferie, og kameraet løber varm ...

    SvarSlet
  8. Uh, ja Hurtigruten er også et af mine store ferieønsker, den er der en spændende historie bag og den er en del af livet deroppe!
    Selvom jeg ikke flyver, så har jeg heller ikke den store lyst til at feriere i sådan et sejlende højhus af kolossale dimensioner...
    Har iøvrigt lige brugt næsten 2 timer på den nye katamaranfærge mellem Ystad og Rønne. En rædsom oplevelse, da vi ikke kunne gå ud p.gr.a. vejret og støjniveauet var ulideligt uanset hvor du befandt dig henne indendørs. Måske er det bedre at sejle selv... (sagde landkrabben ;-)

    SvarSlet
  9. De er godt nok store - jeg er vild med dit første billede.

    Jeg ville gerne sejle rundt i det græske øhav, men tror nu ikke det skulle være med så stort et skib.

    SvarSlet
  10. Per.. Jeg tror måske det er lige vel meget afslapning til mit temperament.. ;.)

    Ditte.. Din færgeoplevelse fra Bornholm lyder da noget træls.. det er ikke rart med 2 timer i et støjhelvede..

    marianne.. Tak, der er en fed vinkel i det billede.. :-) Hvis jeg skal sejle i det græske øhav, så skal det være på en lejet sejlbåd, hvor vi selv bestemmer retning og fart.. :-)

    SvarSlet