22. juli 2011

Højt og grønt, men ingen blomster..

P1050898Jeg plejer at have et væld af hortensia blomster her.. Den store hortensia bagerst har sat 2.. som i TO blomster i år, det ser ud til, at alle blomster kræfter bliver brugt til at skyde højt og sætte masser af grønne blade, jeg vil nu hellere have blomster..  P1050900P1050905Der er kun 4 af hortensiaerne som har sat blomster i år.. Det er altså lige i underkanten, hvis du spørger mig. P1050899Men frodigt ser det da ud, alt det grønne derude i regnvejret.. :-)

12 kommentarer:

  1. Det er da fint med alt det grønne men blomsterne er nu kønne på sådan en hortensia, det er lidt fedtet kun at give 2 blomster... knus og en dejlig dag til dig..;)

    SvarSlet
  2. Det ser frodigt ud, men det er lidt underligt, at der kommer så få blomster. Jeg fik ikke én rhododendronblomst i år og undrede mig også.
    Klem og god regnvejrsdag til dig!

    SvarSlet
  3. Du har helt ret Annemarie, det er lidt fedtet.. Knus og en herlig dag til dig. :-)

    Madame.. Måske har vinteren alligevel været lidt for hård ved dem.. Jeg havde masser af rhododendron blomster i år, det er også ret forskelligt..
    Regnvejrsklem til dig.

    SvarSlet
  4. Jeg har nøjagtig samme problem med mine - de plejer at være mandshøje og helt fyldt med blomster....jeg ved godt, hvad problemet er - frosten tog blomsterknopperne.....det er ganske vist!Så, glæd dig over at de nu er friske og klar til at sætte ekstra mange blomster næste år!kh

    SvarSlet
  5. Mine plejer godt nok ikke blive helt så høje, som i år.. OK og tak, jeg glæder mig til blomster næste år.. Det bliver jo den rene overflod.. :-)

    SvarSlet
  6. Det grønne ser da meget godt ud, men som en erstatning for et mylder af skønne Hortensiaer, så du´r det ikke rigtigt ☺.
    Har du i øvrigt en ide om, hvordan man bedst tørrer Hortensia blomsterhoveder? Jeg gør forsøget for første gang i år og har indtil videre ladet dem stå ude på terrassen med stænglerne stukket ned i sand.
    Knus og en dejlig weekend til dig.

    SvarSlet
  7. Ja det er frodigt og fint Annette.. Jeg aner intet om at tørre hortensiaer, jeg plejer bare at lade dem være på blomsten, og så tørrer de helt af sig selv.. Men stængelen i sand lyder da fornuftigt, eller hænge dem op med hovedet nedad, ligesom når man tørrer roser.. :-)
    Knus og en dejlig weekend til dig også. :-)

    SvarSlet
  8. Det er da tarveligt! Jeg tror Lavendel har ret og så kan vi jo glæde os til næste sommer.. håber jeg :)

    SvarSlet
  9. Det håber jeg også hun har Mette :-)

    SvarSlet
  10. En beskæring går også ud over blomstringen, fortalte planteskolen mig, da jeg købte to nye for nogle uger siden. De har bare at gro denne gang :-)

    SvarSlet
  11. Når I tørrer blomsterne, så klip dem af og sæt i vand og lad den så bare stå. Helst et mørkt sted, så beholder de farven.
    - og selvfølgelig har hun ret :-)

    SvarSlet
  12. Pia.. Ja det har jeg også fået fortalt, jeg klipper kun det visne af, men nogle af dem var visnet helt i bund af frosten sidste vinter..

    Lavendel.. Super og tak, det vil jeg prøve, jeg har altid undret mig over hvordan farverne kunne blive på de tørrede blomster..
    Ja selvfølgelig har du ret.. ;-)

    SvarSlet