24. juli 2011

Jeg vil SÅ gerne..

ud og lege med mit nye kamera, prøve at tage billeder med det “store” objektiv, prøve om det er nemt eller besværligt, at skulle skifte objektiv midt i det hele, prøve, lege, prøve, igen og igen..

MEN DET REGNER.. og det er jo helt nyt.. og jeg kan ikke nænne at det bliver vådt.. endnu.. :-)

Så jeg må stå på terrassen i tørvejr og skyde løs, på helt uskyldige blomsterIMG_0077IMG_0078IMG_0080IMG_0079Men nu HAR jeg da prøvet at tage billeder med 70-300mm objektivet også.

Jeg har sørme også siddet og bladret i manualen.. uf, sig det endelig ikke til nogen :-) Jeg fandt noget om copyright information, der kan skrives i Exif oplysningerne.. Har skrevet mit navn ind som forfatter, men hvad skriver man egentlig i copyright sektionen, er det nok bare med navn eller hvad gør I andre..??

13 kommentarer:

  1. Tillykke med dit nye camera. Jeg har et 40D som jeg ELSKER!! Jeg gad vide, om mit kan det der med copyright. Det skal undersøges. Jeg synes aldrig jeg når til at få læst nok i den manual. Tak for sparket og nej det er ikke fotovejr lige p.t.

    Fandt du en løsning på dit logonproblem ovre hos mig??

    SvarSlet
  2. Tak skal du have Deborah.. jeg er sikker på jeg kommer til at elske mit nye legetøj.. :-)
    Nej desværre.. vores firmas firewall og sikkerheds politikker har set sig gnaven på dig.. Jeg tænker du måske har en eller andet Gadget installeret med et link vi ikke bryder os om.. :-) Jeg udløste på et tidspunkt selv nogle warnings, på grund af en IP-Tracker på min side.

    SvarSlet
  3. Tillykke med det nye legetøj! Er ikke fri for at være en kende misundelig, men på den anden side går det jo okay med det "gamle" (fra 2006) EOS350.

    Det er selvfølgelig sjovt at lege, men enhver kan slette exifoplysningerne. Vil man have noget i den retning, der dur, skal man ud i sådan noget med "vandmærker".

    SvarSlet
  4. Det har et meget smukt motiv, du har prøveskudt! Ja, gid regnen ville stoppe, så vi kunne komme lidt ud og nyde naturen.
    Ha' en dejlig aften, Inge, klem

    SvarSlet
  5. Tak skal du have Eric.. Jeg var skam også ganske udmærket tilfreds med mit gamle EOS450, men det løb nogle fjolser jo med i søndags.. :-( Så derfor nyt legetøj her på matriklen.

    Tak skal du have Madame, og en god regnvejrsaften til dig. Klem

    SvarSlet
  6. ??? No idea... Men hvis Eric har ret, er der vel ikke meget fidus i det?
    Du må snart til Sverige igen og lege, lege, lege med motiverne :-)
    Vi skal derop i næste weekend og satser kraftigt på godt vejr, for der er en megahøj græsplæne, der skal tæves...

    SvarSlet
  7. Wow... Inge det ser bare så perfekt ud - Jeg skriver i Copyright MC Innovations (firmanavn online) eller også bare mit navn igen igen.

    Jeg kan ikke finde stedet hvor du fortæller hvilket kamera du købte ??... men det er da bare skønt at se dine "prøveskud".. Glæder mig til at se flere fantastiske billeder fra dig.!!

    SvarSlet
  8. Ellen.. Eric har ret, og det vidste jeg godt, det er nemt at fjerne, men man gør det ikke bare lige.. :-) så hvis man gør det er det ikke et uheld..
    Vi var i Sverige sidste weekend, hvor vi brugte 5-6 timer på at få bund i alt det grønne stads.. Natur er der nogen der kalder det.. ;-)

    Marianne.. Tak, så bliver det nok bare mit navn igen.. Jeg har skam fortalt og vist billeder her..
    http://bymarken68.blogspot.com/2011/07/nyt-legetj.html

    SvarSlet
  9. NU bliver jeg altså misundelig, LOL.. fantastisk kamera må jeg sige - og tak for linket. Det var et jeg helt havde overset, undskyld !
    Kh
    Mariane (Hende der ikke er høj nok til 2 N'er i sit navn) :P

    SvarSlet
  10. Ups og undskyld jeg ikke kunne stave dit navn.. :-) Ja jeg tror det er et OK kamera jeg har valgt Mariane.. ;-)

    SvarSlet
  11. Jeg føler med dig Inge; når man endelig får nyt legetøj, så gider man da ikke vente ;-D
    Jeg har også besluttet at anskaffe et 70-300 mm zoomobjektiv med billedstabilisator. Jeg er ikke særlig velfunderet på det fototekniske område, så måske skulle jeg også få lukket manualen op? Og måske en bog eller to om foto ;-)
    Men tillykke med det, selvom anledningen var brandærgerlig.

    SvarSlet
  12. Det er et lækkert objektiv Ditte, og man behøver bestemt ikke være teknikker på nogen måde, for at bruge det.. Peg, tryk halv ned og skyd.. :-)
    Ja det er en lidt træls måde at få nyt på.. men nyt er jo nyt.. og sjovt at lege med.

    SvarSlet
  13. Så må du have fat på dem og sige, jeg absolut ikke er farlig :)

    SvarSlet