25. juli 2011

Om et par uger..

går turen til London, for vores vedkommende. I går aftes bestilte jeg billetter til Gatvick expressen og et 7 dages Travel Card til os alle.P1050797Vi skal derover sammen med min veninde og hendes kæreste, vi skal bo i en lejlighed i Docklands området. Jeg har købt en AALondon App til GPS*en, kigget på www.rejseliv.dk, og vi er begyndt at glæde os til en uge i en by, hvor jeg ikke har været i mange mange år.

Vi har ikke planlagt noget specielt endnu, men vi har snakket om at få fat i billetter til en musical, mens vi er der. Ellen har anbefalet os at spise på Ebury Wine Bar tæt på Victoria Station. Vi skal vel også sejle en tur på Themsen og måske forbi Buckingham Palace. Jeg skulle kende Lene og mig selv ufattelig dårligt, hvis ikke der også kommer power shopping ind i billedet :-)

Har DU et godt, sjovt, spændende, anderledes tip til noget vi SKAL se, opleve eller prøve i London, så vil vi alle 4 blive rigtig glade for at høre om det. Hvis du vil dele det med os, så smid en kommentar, hvis du har fortalt om det på din blog, må du meget gerne lægge et link, så kan vi selv suse forbi dig og læse om det.

Hvilken pub er et MUST at besøge, hvor SKAL vi bare spise en aften, hvilket marked er helt nødvendigt at gå en tur igennem.. Vi tager med stor tak imod alle bud på “What to do in London i August”.. :-)

11 kommentarer:

  1. Hvor lyder det lækkert, Inge! Jeg er vild med London og har været der mange gange, fordi vi har familie i England. Elsker deres markeder, for eksempel: Covent Garden Merkets, Portobello Road og Camden Market.

    Klem og ha' en go' mandag!

    SvarSlet
  2. Det lyder spændende. Desværre er det også mange, mange år siden jeg har været i London, så min viden er vist 'outdatet', bortset fra de fleste seværdigheder, der nok står endnu ;-)

    SvarSlet
  3. Det er også ved at være noget siden, jeg har været, men kan varmt tilslutte mig Madame's forslag :)

    Du må hilse den dejlige by fra mig. Jeg skal vist snart en tur derover igen.

    SvarSlet
  4. Tak Madame.. jeg har skrevet de 3 markeder på listen.. Klem og god mandag.

    Ditte.. Din London verden er måske lige så rusten som min.. Jeg tror også de "gamle" seværdigheder er hvor de altid har været.. :-)

    Deborah.. Jeg hilser byen.. :-)

    SvarSlet
  5. En dag med godt vejr kan I planlægge en frokost på St. Christopher's Place
    http://www.stchristophersplace.com/
    Find den på kortet og gå derind gennem Gees Ct, som er så smal, at en bredskuldret mand skal gå sidelæns ;-)
    Det er en plads med en egen atmosfære og et hav af både inden- og udendøres restauranter. Og en del spændende butikker...
    Husk at sejle helt ud til Thames Barrier.
    Åh, jeg kunne blive ved - det er 1000 ting at se og opleve i den by - udover alt de gængse turistattraktioner :-)

    SvarSlet
  6. Lige siden jeg var en stor pige, har London været et af mine mål. Jeg har det stadig tilgode. Så jeg vil sluge det hele, når du engang kommer hjem og skriver og viser billeder :-)

    SvarSlet
  7. Tak Ellen, det er også noteret, Så vidt jeg har forstået ligger lejligheden ude i nærheden af Thames Barrier, modsat Greenwich.. :-)
    Jamen bliv endelig ved, vi har jo en hel uge derovre.. ;-)

    Susanne.. London er jo bestemt ikke uopnåeligt, flybilletter er meget billige, jeg håber du får lejlighed til at besøge byen.. Og der skal nok komme billeder og lidt ord :-)

    SvarSlet
  8. Jeg skriver selvfølgelig også om London i mit magasin, og én af de ting jeg selv ville elske at (gen)se er Kew Gardens, der godt nok ikke ligger INDE i London, men som nemt kan nås med offentlige transportmidler. Meget spændende! Og så elsker jeg Covent Garden og allerbedst, hvis der bliver sunget opera, mens jeg nyder en drink i Crusting Pipe... ;-) GOD TUR!!!

    SvarSlet
  9. Sidst jeg var i London tog jeg en doubledecker og kørte fra den endestation til den anden.. og kørte så hjem igen med samme nummer et par timer efter. Er man ikke kendt i London er det en måde at gøre det på. Jeg var der sammen med en veninde og vi spiste så på en indisk restuarent som jeg varmt kan anbefale. Ikke nødvendigt nogen speciel en men en du møder på din vej.

    SvarSlet
  10. Inge - smid mig en mail paa ommeilondon@gmail.com, hvis du har behov for flere tips, eller maaske lyst til en kop kaffe. :)

    SvarSlet
  11. Mia.. Tak for gode forslag, på sådan en storbyferie, har vi nok brug for lidt grønne åndehuller.

    Mariane.. De røde dobbeltdækkere er et fantastisk sted at sidde og se det hele lidt fra oven, tak for tippet, det lyder som en rigtig god ide.

    Tina.. Jeg ender dig en mail.. :-)

    SvarSlet