19. oktober 2011

Nyhavn i dag..

IMAG0183

Billedet er taget med HTC’en, den kan ikke finde ud af at give skyerne den rigtige farve, men det må jeg leve med et stykke tid.

Jeg har snakket med en fotomand om det skidt mit lille Lumix kamera har ædt.. Han mener, at det er et forsøg værd at sende kameraet ind til Panasonic. Det er knap 1 år gammelt, og i følge ham er det lige tidligt nok at smide ud.

Hans vurdering er at der er 3 muligheder..

  • Panasonic åbner det og renser det og sender det retur, alt sammen på garantien.. Den mulighed ville jeg elske.. :-)
  • Panasonic åbner det, renser det, og sender det retur med en regning på 800,- kr, fordi skidt i kameraet er almindeligt slid.. eller noget i den stil.. Hmmm det vil irritere mig at få den besked, men jeg kan leve med det..
  • Panasonic åbner det, konstaterer at det ikke kan renses og returnerer det, sammen med en regning på 800,- kr for tjekket.. Den mulighed vil jeg hade, så har jeg et kamera jeg ikke gider bruge, og samtidig smidt flere penge efter det..

Kameraet bliver indleveret i dag, nu er det bare at vente..

23 kommentarer:

  1. Billedet er dejligt - stemningsfuldt - himlens farve er til at leve med.
    Krydser for at dit kamera kommer tilbage uden regning :)

    SvarSlet
  2. Helle.. Jeg krydser også det hele for en besked om Ingen regning.. :-)

    SvarSlet
  3. Jeg krydser fingre for at det koster gratis på garantien...;D Knus

    SvarSlet
  4. Jeg deltager i koret om, at det bliver mulighed nummer et :-)
    Nummer tre ville godt nok være for surt.

    SvarSlet
  5. Dejligt stemningsfyldt billede...håber at du kan få kameratus fikset uden beregning. Skyerne ligner nu meget godt dem som kikkede forbi mig for et par timer siden ;-))

    SvarSlet
  6. Xer fingre for dit kamera, for et htc mobiltelefon kamera er sgutte noget at råve hurra for... Men du skal have ros for forsøget :-) Dog vil jeg sige at hvis det er fra i dag, kan intet i farver på himmelen forbløffe mig, den har været grå, sort, rød, orange, gul. Og det alt sammen på en gang. Plus en regnbue der kortvarigt stod mod nord.

    SvarSlet
  7. Annemarie.. nu er det afleveret, jeg håber også vi ender på "koster gratis".. :-) Knus.

    Ellen.. Uffff mulighede 3 er rigtig træls.. :-) Det eneste positive ved den, er at jeg da prøvede..

    Gitte.. Nyhavn er jo fotogen, men skyerne så nu ikke sådan ud.. :-)

    Overlever.. HTC'en er noget skrammel. Tak for rosen.. ;-) Der kommer ski nok flere forsøg. Det er fra i dag, men skyerne havde ikke den farve.. En regnbue ville mobilen nok slet ikke kunne fange.. :-)

    SvarSlet
  8. Dejligt billede af et af mine yndlingsmotiver :-) Jeg krydser alle fingrene!

    SvarSlet
  9. Beslutningen er truffet - og dermed risikoen.
    Jeg gjorde et eller andet ved et videokamera engang og filmen sad fast. Udtagning af film 800.- + nyt kamera. Det var for gammelt til at rep. sagde manden.
    Det er vel vilkårene nu om stunder.
    Det må vise sig, som du skriver...

    SvarSlet
  10. Det er den Jørgen. 800 kr for at få pillet en film ud.. tja så kunne man jo lige så godt selv have åbnet dyret.. Men det er svært at vide på forhånd. Jeg lever i håbet endnu.. :-)

    SvarSlet
  11. Du har bedre vær enn meg ser jeg...og jeg synes htc tar bra bilder. Iallefall gjør min det.
    Hos meg er det stiv kuling og regnet kommer sidelengs....
    Lykke til med kameraet:)
    Klem til deg:)

    SvarSlet
  12. Det tager også udmærkede billeder Guri.. men min HTC Desire er ikke god til at give skyerne den rigtige farve, de er ofte lidt røde.
    Ufff vejret hos dig lyder godt nok koldt og vådt.. Klem og god aften til dig.

    SvarSlet
  13. HTC er en god telefon men kameraet har de ganske rigtigt ikke været så heldig med, det ligner slet ikke de 5 megapixel som de praler af :-( Jeg kan sagtens genkende det lidt tågede billede fra Nyhavn. På trods af dette er de fleste billeder jeg bringer på min blog taget med min HTC desire. Jeg har hentet en kamera app som hedder camera 360, der er mange flere indstillinger og skarpere farver. Jeg plejer at bruge en effekt kaldet HDR light, så bliver himlen rigtig flot blå, nogle gange næsten overdrevet. Camera 360 findes både i en gratis og en betalings udgave der kan lidt mere. Det kan du jo se lidt på hvis det trækker ud med dit lumix.
    God aften til dig..

    SvarSlet
  14. Uff, den sidste mulighed er da også slem - krydser fingre for, at det ikke bliver den!

    Og så må du glæde dig over, at mobiltelefoner trods alt tager o.k. billeder nu om dage ;-)

    SvarSlet
  15. TAK Jønne, jeg har allerede hentet den, skal prøve det af i morgen. Der er flere sjove effekter.. Dine billeder er jo rigtig gode, efterbehandler du dem, eller er de bare direkte fra HTC'en..??
    God aften til dig.

    Nej Bente, den sidste mulighed vil være træls.. Ja og nu har jeg hentet den app Jønne har anbefalet.. Glæder mig til at prøve den af.

    SvarSlet
  16. Jeg efterbehandler stort set aldrig noget. Jeg vil også lige sige at når det bliver tusmørke og aften har jeg ikke fundet en god indstilling så der bruger jeg enten standard kamera eller et rigtigt. Der er også en anden smart ting, du kan vælge om du vil gemme 2 kopier af hvert billede, et med den valgte effekt og et uden. Men du kan jo selv lege lidt med det.
    God fornøjelse..

    SvarSlet
  17. Tak igen Jønne, jeg glæder mig til at lege med den app. Det med 2 kopier er super smart.. :-)

    SvarSlet
  18. camera 360 - det må jeg osse prøve til min desire.. tak for rådet.

    SvarSlet
  19. Du må hente den, jeg hentede i går, skal prøve den i dag..

    SvarSlet
  20. Får du gratis et helbredt kamera retur, kunne du sende 100 kroner til Giro 413 og ønske at høre Peter Belli med "Ingen regning" *LOL*

    SvarSlet
  21. Anjoe.. Jeg tror jeg finder et andet sted at donere pengene.. :-) Jeg magter ikke den sang... :-D

    SvarSlet
  22. Så er vi min. 3; Rimkogeren og jeg klarer den kun ved at udvise største humor, på samme vis som Peters truckerberetning om knægten i kørestol, der i dagtimerne sidder alene i en lejlighed, alt imens hans mor knokler for at tjene penge. Hulk!! Den var sku¨ikke gået nu om stunder, trods samfundets svigten af handicappede :)

    SvarSlet
  23. Uha den er også slem, faktisk kan jeg godt lide ham, når han går rock vejen, men hans pladder sentimentale ballade agtigt møg gider jeg ikke.. Tror vi er nogle stykker.. ;-)

    SvarSlet