10. juni 2010

ABC i ord og billeder – IS, is og mere is

Hvis ikke mit i skulle stå for is, ja så ved jeg simpelthen ikke hvad det skulle stå for. Mine initialer  er IS, jeg elsker is i alle afskygninger, både på fjorden, som skulpturer, som pynt på træer og buske, jeg er vild med at spise is i tide og utide, sommer og vinter, og drinks uden isterninger…… nej det går virkelig ikke...:-))
Is er forunderligt, is er hårdt som sten, is er koldt som bare pokker, is kan være glasklart og gennemsigtigt, is kan være så stærkt at det kan bære stor vægt, is kan holde f.eks. fisk frisk længere, is køler, is er frosset vand, is er mad.. eller i hvert fald dessert, is fåes i alverdens smagsvarianter og farver.isbådeIMAG0031langelinie 003langelinie 004 DSCN2625 Se andre bud på i her...

20 kommentarer:

  1. Flot isslag øøh indslag ;-)
    Var engang til VM i is-skulptur i Lübeck - det var en koldt men flot!

    SvarSlet
  2. Geniale eksempler på I....
    Men den der is på fjorden kan jeg altså godt undvære :-))

    SvarSlet
  3. ..og flot is ikke..??:-)), du må da ha' nogle fantastiske billeder derfra Per.

    Tak Annette, ja ikke is på fjorden lige nu, men om vinteren.. dejligt og så smukt..:-))

    SvarSlet
  4. Mm, nam! Dine iser ser bedre ut enn min. :)

    SvarSlet
  5. Jeg elsker is, så dette hadde vært noe for meg!
    Det første bildet: Skal de seile på Isen? Flott bidrag! -Margit-

    SvarSlet
  6. Heisann!

    Hvert til sin tid....
    Ha en flott ukeslutt ;:OD)

    SvarSlet
  7. Glass är gott, men jag äter det helst bara på sommaren :)
    Härliga och fina bilder!
    Trevlig helg!

    SvarSlet
  8. Glarholka kan jeg unnvære
    Men tar gjerne en med pistasj :)

    SvarSlet
  9. Dejlige billeder, Inge, og jeg er helt enig med dig - har i øvrigt valgt det samme ord uden at vide, at du bruger det :-)
    Klem og rigtig god gråvejrsdag til dig!

    SvarSlet
  10. @linsky.. jeg suser straks over og ser på din is..:-))

    @Sommertid.. ja is er dejlig spise, og med et par skøjter på, er glatis også OK..:-))

    @Ttorzo.. så fristende at de er pist væk..:-))

    @Malys krok... Ja det er isbåde og de skal ud og køre på isen. Tak Margit..

    @Vilt og vakkert.. nemlig, og en god weekend til dig.. :-))

    @Maria G... Ja det er så godt, tak..:-))
    God weekend til dig

    @Kamelryttersken.. Glarholka..?? det forstår jeg ikke. God weekend

    @Madame... Tak, is er så skønt at vi forhåbentlig er mange om det ord i denne uge.
    Knus go dejlig dag til dig også:-))

    SvarSlet
  11. Sikke mange kræfter, du har været iblandt de sidste mange dage, Inge :))
    Du har både været til stærke tyre, heste og biler :)

    Og is, ja. Is kan også være stærk udover alle de andre kvaliteter.

    Skønne, glade billeder! :-)

    Rigtig god weekend til dig fra mig.

    PS: Ko-pigerne er guddommelig smukke :-)

    SvarSlet
  12. Jeg har været til lidt af hvert Lone.. og det har været sjovt.
    Du må også ha' en rigtig dejlig weekend.
    Knus til dig

    SvarSlet
  13. Is er godt og jeg fikk vannvittig lyst på is etter å ha sett bildene dine... Tror jeg må sjekke fryseboksen;)

    SvarSlet
  14. Mums vilka smarriga glassar...Gud vad sugen jag blev
    Härliga bilder allihopa till temat.
    Mysig helg //Lotta

    SvarSlet
  15. Flotte is-løsninger.
    Jeg synes du her illustrerer meget bra hva det frosne vann kan gi oss i naturen og ikke minst av delikatesser.

    Imponerende innlegg

    SvarSlet
  16. @Petunia... håber du fandt is i din fryser..:-)

    @Lotta.. Tak - de smagte lige så godt som de ser ud..:-))

    @TorAa... Tusinde tak :-))

    SvarSlet
  17. Her var det is for enhver smak. Personlig liker jeg best de nederste bildene med is man kan spise:-)))

    SvarSlet
  18. Sådan noget is, der skal indenbords, går jeg helhjertet ind for. Det andet kan du godt beholde for mig! ;-)

    SvarSlet
  19. @HildeS.. he he.. det gør de flest vist nok..:-))

    @Henney.. jamen det gør jeg så
    :-)) hvis jeg kan..

    SvarSlet