5. juni 2010

Præmietyr...

Sommer, sol, varme og dyrskue i Roskilde. Det er desværre ikke en naturlov at det er godt vejr når vi har dyrskue, men i år har dyrskuet ramt en sommer weekend. Vi sadlede jernhestene i formiddags og kørte en tur ud på dyrskuepladsen. Vi var bestemt ikke de eneste der havde valgt at bruge nogle timer derude i dag. Jeg er lidt spændt på besøgstallet, vi har været der før, men jeg tror ikke vi har været der sammen med så mange.

Er hun ikke bare noget af det smukkeste..?? Dyrskue 2010 054En af de 3 bamser her er skuets bedste tyr.. Dyrskue 2010 154Dyrskue 2010 153   og vinderen blev.... er.... den her flotte Skotske højlandstyr..Dyrskue 2010 166Det er heldigvis ikke altid den største der er den bedste.. :-)

Der var mange flotte dyr, flotte ekvipager, mange flotte og store maskiner, boder med alskens lækkerier og boder med en guds velsignelse af ting og sager.

Ha' en dejlig eftermiddag og aften, vi suser videre i teksten, en fødselsdag kalder, grillen bliver tændt her om ½-times tid, vi er på vej...

10 kommentarer:

  1. Hun er utrolig smuk, sikke øjne hun har. Jeg har altså også et godt øje til de skotske højlandskvæg, dem har vi mange af hernede, hvor de går frit omkring på store arealer.
    Sidst, men ikke mindst, en ballontur, den kan absolut anbefales. Jeg fik en tur i fødselsdagsgave for nogle år siden, det var bare sååååå skønt.
    Fortsat rigtig god weekend til dig og et stort knus.

    SvarSlet
  2. Ja de skotter er ikke så tossede, man ser ikke så mange herhjemme endnu, men der kommer flere og flere. Den anbefaling tar' jeg gerne, og mon ikke det lykkes en dag..:-)
    Du må ha' en skøn søndag, knus fra mig til dig.

    SvarSlet
  3. Sikke dejlige billeder fra dyrskuet, Inge - landmændene må have brugt mange timer på at få deres dyr til at se så flotte ud. Jeg kan tænke mig, det er en sjov oplevelse, men jeg har aldrig selv været på et dyrskue :-)

    Ha' en dejlig aften, klem!

    SvarSlet
  4. Jeg tror de bruger rigtig meget tid på forberedelserne til sådan et skue.
    En dejlig aften til dig og knus.

    SvarSlet
  5. Kan godt huske dyrskue fra før i tiden...100 år siden :-) Jeg elskede det som barn. Durene er bare så flotte...hende den første i dit indlæg er godt nok yndig, hold da op. Men jeg elsker også de der skotske highland caddles. Har en ordentlig bunke billeder liggende fra vores skotlandferie for et par år siden. De er noget så flotte...

    SvarSlet
  6. Dyrskuer er skønne i godt vejr..:-)
    og der er rigtig mange flotte dyr, jeg fik taget en masse billeder derude, smider nok lidt flere her i løbet af ugen...
    På trods af vejret må du ha' en dejlig uge.

    SvarSlet
  7. Ja tænk at nogle mennesker spiser de her flotte dyr!!

    SvarSlet
  8. ;-)) Ja tænk... men det smager jo skønt Nikka...

    SvarSlet
  9. Det gør gulerødder også:-)

    SvarSlet