15. juni 2010

Fra Schweiz til Nyhavn…

IMAG0249Hver dag i sommer-halvåret anløber sejlbåde hertil Nyhavn. Dengang jeg brugte al min fritid ombord på en sejlbåd, valgte vi også altid, hvis det overhovedet var muligt, at gå ind til de gamle havne og broer i byerne i stedet for at lægge til i lystbådehavnene, som ofte ligger et stykke fra midtbyen. Nyhavn er et af de livligere steder at lægge til. Her er mange mennesker, der sker noget hele tiden, det er et sted med meget trafik ud og ind af kanalen, der er sjældent stille vand her, og det giver meget uro i båden.

Sejlbåde fra mange forskellige nationer anløber Nyhavn, men det er ikke hverdagskost at se et Schweizisk hækflag.

7 kommentarer:

  1. Umiddelbart er det så også svært for mig at forstå hvordan man sejler ud af Schweiz ??? Kan man "flode den" hele vejen til DK ??
    Knus

    SvarSlet
  2. Jeg ved det simpelthen ikke, ellers må der være en lasbil involveret..
    Knus

    SvarSlet
  3. Og din udsigt kan man da ikke klage over :-)

    SvarSlet
  4. Nej Lene, og det gør jeg sørme heller ikke..:-))

    SvarSlet
  5. Min første tanke var lig Annettes: Hvodden hulen er de kommet ud af Schweiz???

    Jeg har hørt, at landet faktisk har et marinekorps! Det må da høre ind under kategorien 'Interne Anliggender' :-D

    SvarSlet
  6. Ellen.....skøn kommentar :-))

    SvarSlet
  7. Ha ha... Ellen, det må det bestemt..
    Schweiz er også en ret habil sejlsports nation i flere forskellige bådtyper

    SvarSlet