4. juni 2010

Varm luft og blomster...

Jeg gad altså godt sidde deroppe og kigge herned. varmluftballonVi sidder på terrassen, grillen er i gang, de nye danske kartofler smager himmelsk, græsset er grønt og himlen er blå, solsortene har frygtelig travlt med at hive regnorme op af jorden. Sådan en fredag-sommer-aften er helt fantastisk. Den her ballon var den 4. der kom henover os, mens vi sad og spiste. Gad vide om det er Roskilde dyrskue der får dem til at sværme her omkring.

Nu da kameraet alligevel var i gang, gik jeg lige et par skridt hen ad gaden og forevigede dette flotte klematis træ.blomster 007 blomster 005Mor og far havde en aflægger med af Dronning Ingrid Pelargonien, som mor med stor succes har holdt liv i, og lavet masser af nye Pelargonier ud af i mange år. Jeg håber sørme jeg kan holde liv i den her krabat, bare i år..:-))blomster 015 blomster 020 Det sidste billede for i aften, er vores store mørkelilla syren, som beundres meget i denne tid

blomster 008

...og nu må det være tid for dessert... Cacaomælk med vanilieis... :-)) det ka' vi li'..

4 kommentarer:

  1. Den er skøn, den klematis....jeg lagde godt mærke til den i aftes. Men jeres syren er altså også vidunderlig.
    Håber isen med kakaomælk smagte jer...knus

    Ps...Hils Hasse og fortæl at jeg nærmest fløj hjem igår....det hjalp virkeligt med lidt luft i hjulene :-))

    SvarSlet
  2. Ja den er, tænkte jeg måtte huske at fotografere den, pludselig er den jo afblomstret. Is og cacaomælk er såååå godt, nok lige så godt som luft i hjulene..:-))

    SvarSlet
  3. Ja, sikke en aften vi havde i går, Inge, vi nød den også her. Den store klematis er noget af det smukkeste, jeg har set - jeg holder meget af netop den sort, men ved ikke, hvad den hedder. Og dn pelargonie og syrenbuske er da helt vidunderlige ...

    Klem og ha' en skøn weekend!

    SvarSlet
  4. Godmorgen Madame.. jeg ved heller ikke hvad den hedder, men skøn er den.
    Knus og god weekend, forhåbentlig i sol og varme :-)

    SvarSlet