17. juni 2010

ABC i ord og billeder – Jacaranda træ

J for jul, januar, juni, juli, jeg, jubel, jæger, jagt, jern, jernhest, job, jyde... mit J skulle egentlig ha’ stået for Jellingstenen, hvor Danmarks dåbsattest er skrevet i runer, men jeg kan ikke finde de billeder jeg har taget af stenen, så derfor kommer mit J til at være….J for Jacaranda træ– dette smukke og imponerende træ, som jeg første gang stiftede bekendskab med i Sydafrika. Jeg havde aldrig set sådan et blåt træ før.IMG_2325 IMG_2727
Du kan se andre bud på J her...

27 kommentarer:

  1. Har du sett et slikt vakket tre!! Det se ut som mange blåklokker som henger på treet! Fantastisk!
    Jeg håper du finner de bildene dine. Høres spennende ut. Du kan jo bruke dem på R for runer eller S for stein:)

    SvarSlet
  2. Ej, hvor er det smukt, et blåt træ....rigtigt flot....

    SvarSlet
  3. Ja Petunia, det er SÅ smukt et træ, hvis ikke jeg finder mine billeder af Jellingstenen, må jeg derover og tage nogle nye..

    Tak Annemarie...

    thorzo.. ja jeg ville gerne ha' sådan et i haven..

    SvarSlet
  4. Vilket vackert och fint träd!
    Blommorna är ju helt underbara!
    Sååå fina bilder!
    Trevlig helg!

    SvarSlet
  5. Så utrolig vakkert! Et slikt tre har jeg aldri sett! Nydelig farge på de blå blomstene! -Margit-

    SvarSlet
  6. WOW for et tre, så utrolig vakkert:) Ville neppe ha trivdes her i vinden ved havet...men skulle gjerne hatt et...
    Knus:)

    SvarSlet
  7. Det er et fantastisk træ, som man skal se for at tro på det :-)

    Så du har også været i Sydafrika! Det var nok det land, vi har været mest imponeret over væksterne i, hvilket du beviser så glimrende med dit J-indlæg.

    SvarSlet
  8. Heisann!

    Heter treet også blåregn?
    Uansett navn, så er det utrolig vakkert. Ha en flott ukeslutt ;:OD)

    SvarSlet
  9. Nei, det heter Wisteria sinensis .. måtte sjekke!

    SvarSlet
  10. Det er heilt eventyraktig, eit tre så fullt av blomster at set ser blått ut! Nydeleg!

    SvarSlet
  11. Det var det vackraste jag har sett....
    Jacaranda i möbler är vackert men inte trodde jag att det var så vackert och att det blommar så in i vassen..
    Det påminner lite om Blåregn i färgen.
    Bilderna är sååå ljuvliga...
    Helt otroligt vackra...
    Kramizzz// Lotta

    SvarSlet
  12. Wow, for et fatatiskk -og anderledes tre, nydelig ;)

    SvarSlet
  13. Hvor er det dog smukt - jeg har aldrig set sådan et træ før, men det er måske et, der kun gror i Afrika.

    Ha' en dejlig dag, Inge, varme klem :-)

    SvarSlet
  14. Ljuvliga bilder och helt fantastiskt träd!
    Mvh Halina

    SvarSlet
  15. Jeg hadde en liten jacaranda i stuen for noen år siden. Dessverre døde den for meg.
    Jeg tror jeg må prøve å skaffe en ny :-)

    SvarSlet
  16. Det er da helt utroligt det træ, så flot og så blåt. Og så læser jeg lige i kommentarfeltet at man kan ha sådan eet i sin stue. Det er værd at overveje :-))

    SvarSlet
  17. Ja det er flot! Jakaranda træ, det skal jeg huske. Jeg kan godt forstå at du kom i tanke om de 7år gamle billeder - de er så smukke, så det glemmer man ikke.

    SvarSlet
  18. Sikken et blomsterflor - og en fantastisk farve. Dufter blomsterne mon lige så dejligt som de ser ud?

    SvarSlet
  19. Virkelig imponerende tre det her.
    Usedvanlig vakre blomster og en spennende og uvanlig blåfarge.

    Dessuten, Sør-Afrika er jo ganske aktuelt om dagen, særlig for de der er fotballfrelste;-)

    SvarSlet
  20. Tusinde tak allesammen for jeres søde kommentarer, jeg var dybt betaget af de smukke blå træer, dengang. Nu vil jeg en tur rundt hos jer og se hvad I har fundet på for J..
    Ha' en dejlig lørdag og en herlig søndag.

    SvarSlet
  21. Hvilket stort og fascinerende tre, og så flott farge blomstene har! Nydlelig rett og slett, og veldig godt fotografert :)

    SvarSlet
  22. For noen flotte farger bildene hadde , ha en fin uke

    SvarSlet