19. juni 2011

Frokost på Orø..

I Bybjerg på Orø er der både kirke og kro.. IMG_0797I dag var målet frokost på Orø kro. Vi kørte til Hammer bakker og sejlede de 10 minutter med trækfærgen til den lille ø i bunden af Isefjorden.IMG_0801IMG_0810

Kroen bød på en ganske udmærket dansk frokost buffet. Der var rigelig og velsmagende mad. Vores eneste anke var brødet.. Dødkedeligt rugbrød og lige så kedeligt hvidt franskbrød.. Hvis jeg var kroejer, ville jeg få nogen til at bage noget lækkert brød til frokost bordet, det ville pynte helt gevaldigt på en ellers god buffet.IMG_0808Vi havde mine forældre med på turen. Efter frokost og ø-rundtur tog vi øens anden færge til Holbæk, og fra Holbæk kender vi kun en vej hjem til Roskilde.. :-) og den går over Munkholmbroen…IMG_0884Er der mon nogen der kan gætte, hvad vi fordrev tiden med ved broen.. IMG_0882IMG_0822

8 kommentarer:

  1. Nydelige bilder fra utflukten deres!Og så masse utrolig dekorerte elefanter i forrige innlegg!

    SvarSlet
  2. Hov Inge, jeg synes der sneg sig en sten mere ind i dette indlæg ;-)
    Den Munkholmbro er sært tiltrækkende på visse individer... Orø er en dejlig lille ø, jeg har været der adskillige gange gennem en del år, men aldrig spist på kroen.

    SvarSlet
  3. Orø... hmmm - den har jeg til gode. Alene det at prøve en trækfærge... det må prøves.
    Det der med lækkert brød har jeg på fornemmelsen har lidt svært ved at brede sig til landdistrikterne. Da vi spiste frokost på en kro mellem Roskilde og Ringsted, var det også kedeligt brød.
    Hvor hyggeligt, at du har dine forældre på besøg.

    SvarSlet
  4. Der er kønt på Orø, der har vi været nogle gange hos Jimmis moster til familiesammenkomster...Synd med brødet, det er jo halvdelen af gane-oplevelsen...Dejlige billeder..

    SvarSlet
  5. Det lyder vel nok hyggeligt, at I havde dine forældre med på Orø! Men ja, det er synd, at kroen ikke sørgede for lækkert brød. Jeg har kun én gang været på Orø, og husker det som en dejlig oplevelse.
    Det er nemlig et must at stoppe ved ishuset nær Munkholmbroen :-)
    Klem til dig!

    SvarSlet
  6. Trods brødets kvalitet var det nu nok heldigt, at I valgte kroen til spisningen. Alternativet er endnu ringere brød ;-)
    Utroligt at I kan få de "ulækre" is ned ;-) og så i de korte intervaller ...

    SvarSlet
  7. Asbjørg.. Tak skal du have og velkommen her. :-)

    Ditte.. Det er første gang jeg er på Orø, vi har så tit snakket om det, og endelig i går lykkedes det at komme afsted. Ja den Munkholmbro.. hvad mon der dog er med den :-)

    Ellen.. Det er dejligt at mor og far er her.. Meller bliver student i dag, så hun skal fejres. Mærkeligt at brødet er så ringe.. jeg synes det er en yderst vigtig del af en frokostbord. :-)

    Annemarie.. Ja nemlig, jeg synes også brødet er mindst lige så vigtigt som resten af maden.. Knus

    Madame.. Orø er sådan en fin og frodig ø, som jeg ofte har sejlet rundt om, men ikke før været i land på.. Klem :-)

    Per.. Uhhh vi kan få endnu mere ned af alt det dejlige is.. :-) Jeg kan i hvert fald sagtens.

    SvarSlet
  8. Brød er alfa og omega for en god oplevelse, jeg kan klare meget, hvis bare der er godt brød :-)
    Og den bro må jeg altså snart finde :-)

    SvarSlet