28. september 2015

Super blodmånen i morges..

Jeg var vågen og kiggede på uret kl. 03:36, men jeg faldt i søvn, inden jeg nåede at stå op.. Næste gang jeg så på uret var den lidt i halv seks, så jeg nåede at se den store røde måne mens den forlod jordens skygge.. ISO var desværre på Auto under hele seancen. IMG_8675Kl. 05:32 - f/5,6 - 1/30sek – 200mm – ISO-3200 – håndholdtimageKl. 05:42 – f/5.6 – 1/8sek – 200mm ISO-3200 – på stativIMG_868705:42 – f/5,6 – 1/4sek – 200mm – ISO-3200 – på stativ IMG_8704Kl. 07:01 – f/5,6 – 1/320sek – ISO-1250 – 200mm

11 kommentarer:

  1. Det var et smukt syn; vi var oppe ved halvfemtiden. John fik vist også et godt billede - han er oppe og kigge på resultatet nu. Jeg regner med at stjæle det til min blog :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var det godt nok. Jeg vågnede heldigvis tidligere end vækkeuret, så jeg nåede det også. Glæder mig til at se Johns billede.. :-)
      Tak for i går, som altid super hyggeligt.

      Slet
  2. Flott billeder :-) Jeg var vågen ved to-tiden. Det var for tidligt; månen var helt almindelig fuld og flot. Næste gang var klokken seks, og da var det nok for sent, men også ganske lige meget, for tågen hang tyk og tæt over det midtjyske, så man dårligt kunne se længere end til den nærmeste lygtepæl og i hvert fald ikke til månen ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi var vist meget heldige med vejret i morges.. Stjerneklart og koldt.. :-)

      Slet
  3. Mit indre ur vækkede mig lidt over 4, hvor synet var flot - på trods af den irriterende gadelygte. Du har da formået at få nogle ganske gode billeder af fænomenet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Conny, og tak for hyggeligt samvær i går. :-)

      Slet
  4. Tak for kigget. Jeg orkede ikke selv at rutte med nattesøvnen.

    SvarSlet
  5. Jeg lå af ukendte årsager vågen til 1:45 der var det for tidligt, og lidt søvn havde jeg altså brug for. I morges var det så tåget og diset at intet kunne bryde igennem får solen fik magten op ad formiddagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kommer vist igen om 18 år, så kan du se det der.. Og til den tid skal vi forhåbentlig ikke tidligt op på arbejde dagen derpå. :-)

      Slet
  6. Fine billeder - jeg var oppe både før og efter, men fik selvfølgelig ikke den ide at sørge for at se den røde måne. Det må jeg så gøre næste gag som 90-årig.

    SvarSlet