Viser opslag med etiketten Melanie. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Melanie. Vis alle opslag

7. november 2016

26 år på torsdag..

..men vi fejrede hende i lørdags.. IMG_2215Tillykke med fødselsdagen søde Melanie, og tak for en dejlig eftermiddag sammen med dig, Sang, Nikka, Sune og Hanne.

Selv om vejret ikke var prangende lørdag eftermiddag, gik vi alligevel en god tur langs Odense Å. I Odense er der mange statuer, de fleste er relateret til byens berømte søn, HC Andersen, og de fleste er genkendelige, bare ikke hende her, IMG_2212 ingen af os ved hvem hun er. IMG_2213Jeg har set hende før, og hun plejer ikke at være så tørstig.. :-) IMG_2214

1. juni 2016

Mine majblomster..

Magnolietræerne i blomst i Sankt Pedersstræde, Roskilde.. IMG_0657Frugtbuket – Desert til Hannes fødselsdag – så lækkert. IMG_0659Udsigt over fjorden fra 5. sal i Trægården.. IMG_0670After-golfing på Møn.. IMG_0678Nattergaletur på golfbanen – mange fugle og mange myg.. IMG_0765Stændertorvet – Roskilde.. IMG_0783Pinsegolf i Sverige..  IMG_0739IMG_0738Godt selskab på vej til diamantbryllup i Sønderjylland.. IMG_0741

Det er vist billede-spam nok i denne omgang.. :-)

24. december 2014

Glædelig jul..

Melanie har pyntet juletræet, IMG_4607mors gamle nisse er krøbet i ly mellem grenene.. IMG_4609And, flæskesteg, risalamande og tilbehøret er klar, Amaronen er trukket op..

Det er juleaften lige om lidt, vi er klar og vi glæder os.

Jeg vil ønske jer alle en god og glædelig jul, jeg håber I er hvor I helst vil være og får en dejlig aften sammen med dem I holder af.

9. november 2014

Odense - H.C. Andersens by..

og nu også Melanie og Sangs by.. Meller og SangDe er flyttet til Odense for at læse på byens universitet, Meller har skiftet jordemoderstudiet ud med medicin og Sang læser Idræt. De har købt en skøn lejlighed midt i Odense lige ned til åen. IMG_3889IMG_3885IMG_3876Da vi var i Odense i sommer, nåede vi ikke ind i byens domkirke eller Sankt Knuds Kirke som den også hedder, det er der nu rådet bod på.. :-) IMG_3874IMG_3862Odense Domkirke er meget forskellig fra domkirken her i byen. Den er væsentlig mere stilren og meget lysere. Jeg kan rigtig godt lide det store smukke lyse kirkerum. IMG_3865IMG_3868IMG_3870IMG_3861

På vores tur langs åen, så vi en del små mørke svømmefugle med rødt næb, nu ved jeg hvad det er for en art Sang, det er en grønbenet rørhøne. IMG_3878Her kan man også se de grønne ben.. IMG_3879

6. august 2014

Tøse-hygge-eftermiddag..

Jeg havde en af de rigtig gode aftaler i går eftermiddags.. P1010964Både Nikka og Melanie havde luft i deres kalendere til at mødes med deres yndlingsmoster.. :-) IMG_3943Nikka bor ved siden af Assistens Kirkegården, og da både Meller og jeg gerne ville se den, gik vi en tur rundt og besøgte nogle af døde. Kierkegaard, HC Andersen, Heerup, Dan Turell og mange andre kendte og ukendte har fået deres sidste hvilested her midt på Nørrebro.  AssistensgravsteneP1010969P1010971P1010980Københavns kommune skriver flg. på deres hjemmeide om den store spændende kirkegård..

Assistens Kirkegård er en aktiv kirkegård, men også et grønt åndehul og et kulturelt skatkammer. Så længe du tager hensyn til de gravstedsbesøgende, er du velkommen til at bruge kirkegården rekreativt. Det er Nørrebros største grønne område og et oplagt sted at søge ro og fordybelse.

Assistens Kirkegård er fra 1760. Store dele af kirkegården fungerer i dag som museumsområde og mindepark, og ca. 1/3 af kirkegårdens 20 ha skal i 2020 omdannes til decideret park. Lokalkirkegården, der er placeret midt på kirkegården, skal dog bestå frem til år 2150. Her findes et stort udvalg af både kiste- og urnegravsteder - og også en bemærkelsesværdig stor variation i gravstedsejernes mindedyrkelse, der ofte har et meget personligt præg.

P1010982Vi afsluttede en dejlig eftermiddag på Lauras Bakery i Blågårdsgade sammen med Sang og en flok dele-pizzaer. P1010987

10. november 2013

Tillykke til moster dejligste silkeabe, OG en Give Away..

I dag er det 23 år siden min søster fødte den fineste lille pige. Meller er i dag en smuk og dejlig ung kvinde, der bor på Østerbro sammen med Sang, som hun mødte på Ollerup. Hun læser til jordemoder på Metropol. Den sparsomme fritid bruger hun som træner for nogle meget dygtige ynglinge piger i Vedbæk.   MellerDa der er NM i TeamGym på Fyn i denne weekend, havde hende og Sang inviteret til fødselsdag sidste søndag. Ud over hygge og lækker middag, så nåede vi også en god gåtur i Fælledparken.   IMG_5165IMG_5185Mens Meller og Sang har hygget sig på Fyn, har vi fået tømt loft og kælder. Vi har flyttet kasser, reoler og skabe ned i vores nye kælderrum. Da lejligheden oprindelig var 2 lejligheder, har vi også to kælderrum.. heldigvis for det..  Selv om meget er kasseret eller solgt, er der stadig en del, som skal med os videre. Begge kælderrum er nu taget i brug, de første 10 - 12 kasser er pakket, flyttet, båret ned, pakket ud og sat på plads i rummene. Kælder og loft i Bymarken er stort set tømt.. Jeg havde ikke turdet håbe på, at vi kunne nå så meget, som vi har nået denne weekend.

Lige nu er vi slidte, trætte, ømme og glade.. :-)  IMG_5194I lejligheden kører alt stadig efter planen, Martin maler har haft travlt de sidste par uger, han er færdig med lofter og vægge, alle paneler har fået første omgang maling og slibning. I morgen kommer snedkerne og monterer bryggers og skabe i soveværelset, de skal efter planen være færdige på onsdag, så kan gulvmanden rykke ind torsdag.. Han skal bruge 5 arbejdsdage på at slibe, oliere, slibe og lakere. I min bog skulle han være færdig onsdag om 1½ uge, så skal murer og maler lige ind igen, og vi skal have gjort rent efter dem alle. Søndag / mandag er der bestilt flytning..

Pyhhh hvis alt klapper, kan vi om 2 uger lægge os til at sove i en nyrenoveret lejlighed.

og nu til den spændende Give Away..

..og det er ikke en af den slags, hvor du skal stå på hovedet og pifte mens du drikker et glas vand, eller hvad der nu kræves rundt omkring ;-) Her gælder “først til mølle og selv-henter princippet”

Hvis du står og mangler en 1½-mands boxseng, så kan du hente den her i Bymarken, der er også et par fyrtræs-reolsektioner, 2 gamle have-kurvestole og en mikroovn i overskud. Det eneste du skal gøre, er at give lyd, og hente det du vil have senest lørdag d. 23 november.

17. marts 2013

På Østerbro i..

IMG_0264IMG_0263helt oppe på 4. sal, der har vi været i dag.. IMG_0244Meller og Sang har lejet en dejlig lejlighed, og er flyttet ind i denne weekend. Vi lod de unge og stærke om at suse op og ned af trapperne, og nøjedes med at hjælpe med at pakke ud og sætte lidt på plads.. :-)

Ålborggade er en sidegade til Østerbrogade lige overfor Gunnar Nu Hansens plads og Fælledparken. Hverken Hasse eller jeg er specielt godt kendte i den del af København, så vi gik en lille tur i løbet af eftermiddagen. IMG_0247Solen skinnede og himlen var blå, nogle drak kaffe, legede og snakkede..  IMG_0256og andre spillede fodbold.. IMG_0258Vi glæder os til at se mere til Østerbro og Fælledparken, når solen og varmen får lidt mere magt. IMG_0251

25. december 2012

Girlpower..

Pigerne styrede køkkenet i går, Nikka stod for ænderne og Melanie for flæskestegen i fællesskab sørgede de for tilbehøret.. Sovsen var Nikkas svendestykke, den blev ligeså flot, blank og velsmagende som mormor plejer at lave den.. IMG_7529IMG_7492Kære mor.. du har god grund til at være stolt af dem begge, de har lyttet og lært hos mesterinden selv.. :-) IMG_7528Vi havde den dejligste juleaften i den nordsjællandske nissehule. IMG_7531