Viser opslag med etiketten foto-leg. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten foto-leg. Vis alle opslag

3. august 2013

Klik, klik, klik..

Kanonfotografen på arbejde.. IMG_3667IMG_3664Emil tog billeder af haven, og jeg tog billeder af ham.. :-) IMG_3657IMG_3645IMG_3639IMG_3637Det er stadig hårdt at være kamera i Emils hænder, det skal kunne holde til at blive tabt på fliserne og i vandet. Det han her virker ikke, men jeg er nok snart nødt til at finde et til ham, hvor det er kameraet der siger klik, klik, klik, og ikke ham selv.. :-)

31. juli 2013

Dråbefanger..

Da regnen stoppede, og solen kom frem igen, gik jeg på dråbejagt.. P1010093 P1010094 P1010095 P1010097 Der var masser af dråber, men det lykkedes mig ikke at indfange “den rigtige dråbe”.

Nu kan I jo med rette spørge.. Hvad er den rigtige dråbe..?? Jeg ved det ikke endnu, men Lenes header er et rigtig godt bud på et billede af en dråbe, jeg gerne ville ha’ taget.. :-)

28. juli 2013

En dag glemmer jeg mig selv..

Vi er landet i Bymarken, efter en dejlig varm weekend i skoven. Annemarie og Jimmi kom derop til frokost i dag, og de holder ferie den næste uge deroppe.. Heldigvis for det, Annemarie har lige ringet for at spørge, om jeg ikke savnede noget.. Jeg var helt blank..!! De var kommet tilbage til hytten, efter at ha handlet ind, og ude på terrassen stod min taske med kamera, objektiver, iPad Mini og pc..

Jeg er sku ikke imponeret over mig selv og min evne til at huske mine ting..
Billedet har intet med weekenden at gøre, det er af ældre dato, men ligger på den iPad jeg huskede at få med mig hjem. Frøstanden har været en tur gennem den gratis foto app "PIP Camera", som Mai-Britt fra Holland skrev om for et stykke tid siden. Beklager de manglende link, de kommer måske på senere, når jeg får fingrene i en pc. 

Jeg er i øvrigt ikke den eneste med ringe hukommelse her i huset. Hasse har lige været ude og handle lidt ind til aftenen, han havde skrevet en seddel, men kørte uden at få den med, hvorefter han måtte ringe for at spørge, hvad der stod på sedlen.. :-)

Vi bliver nok væk sammen en dag..

23. april 2013

Billedbehandling i LiveWriter

Jeg bruger WindowsLiveWriter som blogindlægs-editor, jeg synes det er SÅ nemt både at lave og uploade indlæg fra WLW.

Det vigtigste for mig er, at jeg kan bestemme hvor billede og tekst skal placeres i indlægget, og at jeg kan styre størrelsen på mine billeder med 100"% nøjagtighed, desuden får jeg automatisk sat et Copyright vandmærke på alle mine billeder. Størrelse og vandmærk skal kun sættes første gang, hvorefter jeg klikkede på “Gem indstillingerne som standard”, derefter arver alle billeder de ønskede indstillinger.

Langt de fleste billeder gør jeg ikke andet ved, end at hente dem fra kameraet til pc’en, og derfra trække dem over i et indlæg. Hvis et billede er meget skævt retter jeg det dog lige op i MS Office Picture Manager (en del af MSOffice pakken) Jeg har “noget” med skæve billeder, specielt hvis der er vand i spil.. Jeg synes det er så ærgerligt at alt vandet løber ud af sø og hav.. :-)

Hvis jeg endelig bruger lidt tid på billedbehandling foregår det i et gratis program som hedder Photoscape (http://www.photoscape.org/ps/main/download.php).. men det er sjældent jeg åbner det program.

Og nu kommer jeg endelig til sagens kerne, det jeg egentlig ville fortælle og vise, og det alle WLW-brugere måske allerede ved.. altså alle undtagen mig.. :-) Der er nogle få men OK redigerings muligheder for billeder her i WL. Når billedet er markeret kan man tilføje effekter.  På de to billeder herunder har jeg Øget skrapheden og valgt Farveskift, på det sidste valgte jeg også en Sepia-sværtning..

Det ville være en grum løgn, hvis jeg påstod, at det er avanceret foto-redigering, men det er hurtigt og nemt, specielt Øg skarpheden kunne jeg sagtens fristes til at bruge ind i mellem.

image

Før effekter.. P1010332og efter..P1010332før.. P1010320og efter.. P1010320

24. januar 2013

Jeg leger med headere..

header5golf-headerheader3header1header-stockholmheader4header2Det er svært at vælge.. jeg leger videre indtil jeg finder den rigtige eller vender tilbage til min LondonSkyline.. :-) Londonskyline1

26. november 2012

Hvorfor mon..

den ligger der.. IMG_7209IMG_7210Nåhhh… måske derfor.. :-)

17. oktober 2012

Copenhagen by night..

Koncertsalen - TivoliP1000336Postterminalen.. P1000346Hovedbanegården.. P1000343

8. oktober 2012

Jeg øver mig i macro..

og jeg prøver at gøre som Per anbefaler.. :-) IMG_5312En tur rundt i haven med makroobjektiv, ekstern blitz, hurtig lukketid (250) og blænde 11.., OG autofokus slået fra, altså manuel fokusering, det synes jeg er svært.. Jeg skal selv dreje på “ringen” og beslutte hvornår motivet står knivskarpt, hvorefter vinden skubber til det eller jeg bliver nødt til at trække vejret.. IMG_5321Det er ikke alle æbler som er lige spiselige..

Roserne er ved at være på “sidsten”, det her billede af den lille rosenknop synes jeg selv er lykkedes ret godt. IMG_5317IMG_5319og til sidst en vissen efterårsbuket, som ikke er nået helt ud på komposten.. IMG_5332

26. september 2012

På Hovedbanegården..

Mit nye Lumix skulle selvfølgelig afprøves i morges.. Jeg havde håbet på at nå ind til København, mens solen stod op over Islands Brygge og farverne spillede i vandet.. Det forpurrede DSB, jeg så en fantastisk solopgang gennem et beskidt togvindue, mens vi holdt stille og ventede og ventede.. naturligvis uden nogen form for information. Eller OK.. når ret skal være ret, så kom der efter næsten 10 minutters ventetid en kort information ud over højtaleranlægget.. “Vi venter i øjeblikket på signal, og kører om et øjeblik..” hvorefter toget satte i gang og kørte videre.. Alt i alt godt 20 minutters forsinkelse, som betød at jeg ikke havde tid til fotosession ved havnen.. Men lidt var jeg altså nødt til at prøve af, så jeg snuppede 3 hurtige billeder fra Tietgensbroen..

Indstilling: iA (Intelligent Auto – er nu ofte ikke særlig intelligent.. )P1000004-AutoIndstilling: HDR (Kameraet tager 3 billeder med forskellige eksponering og samler dem i et) En funktion jeg glæder mig meget til at lege mere med. P1000003-HDRIndstilling: Kreativ kontrol / Toy (legetøjseffekt..!!)P1000005-Legetøjs effekt

Muligheder er der nok af.. Jeg skal bare finde tiden til at lege med dem.. :-)

9. juli 2012

Altså.. det der makro..

er ski ikke helt nemt, insekterne vil ikke sidde stille, vinden flytter blade og blomster, og når alt er roligt er jeg blevet så træt i armene, så billedet alligevel ikke står 100% skarpt, der hvor jeg vil have det..

Jeg kunne selvfølgelig efterbehandle og forøge skarpheden, men det kan jeg ikke finde ud af. Der er rigtig mange ringe billeder, og nogle få som er OK.. IMG_2192IMG_2234IMG_2221IMG_2213

26. juni 2012

25. juni 2012

MarbleCam did it...

Leger lidt med en ny app, som fås til både Android og iPhone..

Sendt fra iPad.

2. juni 2012

Blandede bolsjer..

Vejret har ikke været til de store udfoldelser udendøre.. Vi har været en tur i København for at købe nyt legetøj til mig.. Men ØV.. Ikke på lager, betyder at jeg må vente, hvorfor tjekkede jeg ikke lagerstatus på hjemmesiden inden vi kørte.. :-( MellerSpringerI stedet for at lege med et nyt objektiv, rydder jeg lidt op i de sidste par måneders billeder, og deler nogle af dem her..

Som overskiften antyder så er her nogle blandede bolsjer, lidt af hvert fra her og der.. IMG_0538IMG_0227IMG_0517IMG_0756P1020269P1020161