Vi er 3 par der hver måned lægger en seddel i en fælles kasse. Kassens formål er, at vi vil hygge os sammen i lækre omgivelser. Vi vil spille golf, spise god mad og nyde et godt glas vin, vi vil forkæles..
På Skansen i Båstad mestrer de at forkæle alle sanser, selv vejret var med os.. :-) Mad, drikke, værelser, omgivelser og selskab var i topklasse.
Båstad er Sveriges tennis by, og Center Court har lagt grus til mange store turneringer.. Quiet please har lydt her mange mange gange.. :-)
Når man bor på Skansen, har man adgang til deres flotte Spa-område og koldvandsbad med udendørs spa. Vi benyttede os dog ikke af tilbuddet, golf og hygge tager megen tid.. :-)
Båstad er ikke bare tennis, der er også en fantastisk golfbane med to x 18 huller. Vi spillede begge baner, og selv om jeg spillede bedst på Nya Banen, så er den gamle bane min klare favorit bane.
Selv om vi gjorde os pænt umage, så lykkedes det ikke at få tømt fælleskassen. Jeg tænker vi fortsætter med at komme noget i den kasse, så vi kan forkæle os selv igen.
10. maj 2017
Luksus og forkælelse på Skansen..
19. november 2016
På besøg i Turning Torso..
Billedet herunder har jeg taget i receptionen, på den anden side af døren er elevatorerne, der på ingen tid løftede os op på 53. etage. Dyrk lige linjerne i lyset, sofaen, loftet og gulvet.. jeg var og er imponeret.. :-) Billedet er en smule skævt, i virkeligheden passede det hele nøjagtigt.
Der er mange vinduer hele vejen rundt i bygningen, men kun de små ruder nederst kan åbnes – De kan vippes 10 cm ind i rummet. Selvom det er et fantastisk byggeri med en storslået udsigt, er det ikke et sted jeg ville overveje at bo, jeg skal kunne åbne min dør og komme ud i luften.
UPDATE: Her er en link til en artikel på DAC's website om Turning Torso og hvorfor den ser ud som den gør.. http://www.dac.dk/da/dac-life/copenhagen-x-galleri/cases/turning-torso/
31. oktober 2016
Første vintertidsmorgen i skoven..
13. august 2016
Første ferieuge – Emil er med i skoven..
Når man læser denne og den forrige post, så kunne man vist godt få den tanke, at vi ikke har lavet andet end at være sammen med Emil i vores 2 første ferieuger.. Det er langt fra sandt, men det må blive senere I ser billeder fra det andet vi også har haft gang i.. :-)
Den første ferieuge var vi i Sverige, søndag aften kom Louise med Emil, aftalen var at forældrene ville hente ham igen, hvis han begyndte at kede sig eller savne dem.. Det skete ikke, som i slet ikke..
Da vi begyndte at pakke sammen fredag formiddag, ville Emil helst ikke med hjem, han mente at han kunne blive i skoven, så kunne naboen da bare passe ham, det var vi ikke helt enige om..
Vi havde 5 fantastisk dejlige dage sammen med ham derovre i skoven. Den helt store sejr og glæde for ham var, at han selv kunne starte og køre med vores nye motoriserede buskrydder.
Stoltheden var stor da han trak i snoren og den sprang i gang.. Der blev klippet rigtig meget græs, vi havde gang i bålet både når det regnede og i tørvejr.. han gik tur med naboen og hans hunde, vi var i Skåne Djurpark, hvor der også er et lille vand-lege-område.. Ind i mellem alle aktiviteterne fik han også bygget lego og spillet lidt på iPaden..
28. juli 2016
Aftentur v. Tjørnarpsøen..
Det var så hyggeligt at have jer med på min morgentur i København, tak fordi I gik med. I dag er I inviteret med på en aftentur ved Tjørnarpsøen, det er vores nærmeste badesø i skoven derovre hinsidan. Hverken Hasse eller jeg er badedyr, det nærmeste vi kommer til at bade i de svenske skovsøer, er at sidde på broen med fødderne i vand, men hvis nogen vil sejle mig ud til denne stol, kunne jeg nok godt lokkes med..
I lørdags nøjedes vi med at sidde på broen og nyde solnedgangen over skov og sø..
6. juni 2016
Morgenmad ved vandet og aftensmad i skoven..
Fredag startede med udendørs morgenmad på Hotel Koldingfjord, mens vi sad og spiste kunne vi vinke til kongeskibet som også var på de kanter.. Dagen sluttede med sen aftensmad i skoven. Mellem morgen- og aftensmaden var der også en sidste dag på lederseminar, en biltur fra Kolding til Høje Tåstrup og 4 timers total tog og Metro kaos i og omkring København.. Ud over det “normale” cirkus med paskontrol i Kastrup og Hyllie/Malmø, blev vi også underholdt af varme, signalfejl og mangel på kørestrøm.. Det her svenske Pågatåg var bare et enkelt af de tog jeg nåede at køre med for at komme op i skoven..
Lørdag eftermiddag ville Hasse lige tage en lur i hængekøjen, med dette resultat.. :-)
Den ene stolpe blev for 10 år siden forankret i en træstub, men intet holder evigt, vi må have udtænkt et andet sted til hængekøjen.. :-)
Sidst på dagen lørdag dukkede Nikka og Sune op i skoven, inden de kørte hjem søndag var vi en tur forbi Tjørnarp søen, hvor et flok “friske” fyre kølede af på nabobroen.