Viser opslag med etiketten Sverige. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Sverige. Vis alle opslag

10. maj 2017

Luksus og forkælelse på Skansen..

IMG_3170IMG_3159Vi er 3 par der hver måned lægger en seddel i en fælles kasse. Kassens formål er, at vi vil hygge os sammen i lækre omgivelser. Vi vil spille golf, spise god mad og nyde et godt glas vin, vi vil forkæles.. IMG_3173På Skansen i Båstad mestrer de at forkæle alle sanser, selv vejret var med os.. :-) Mad, drikke, værelser, omgivelser og selskab var i topklasse. IMG_3152Båstad er Sveriges tennis by, og Center Court har lagt grus til mange store turneringer.. Quiet please har lydt her mange mange gange.. :-) IMG_3142Når man bor på Skansen, har man adgang til deres flotte Spa-område og koldvandsbad med udendørs spa. Vi benyttede os dog ikke af tilbuddet, golf og hygge tager megen tid.. :-) IMG_3190Båstad er ikke bare tennis, der er også en fantastisk golfbane med to x 18 huller. Vi spillede begge baner, og selv om jeg spillede bedst på Nya Banen, så er den gamle bane min klare favorit bane. IMG_3180IMG_3185Selv om vi gjorde os pænt umage, så lykkedes det ikke at få tømt fælleskassen. Jeg tænker vi fortsætter med at komme noget i den kasse, så vi kan forkæle os selv igen. IMG_3198

19. november 2016

På besøg i Turning Torso..

Øresundsbron inviterede, og vi sagde ja tak til at køre over broen og besøge Turning Torso. Det fortrød vi ikke.. 54 etager over jorden og 3 etager under, 9 kuber sat ovenpå hinanden, bygningen rager 190 meter op i luften og drejer 90 grader over de 54 etager. IMG_2624Jeg har altid været dybt fascineret af det spændende byggeri, den fascination er ikke blevet mindre efter at have været der.. Wauu.. hvor er det gennemført, gennemtænkt og smukt. IMG_2571
Billedet herunder har jeg taget i receptionen, på den anden side af døren er elevatorerne, der på ingen tid løftede os op på 53. etage. Dyrk lige linjerne i lyset, sofaen, loftet og gulvet..  jeg var og er imponeret.. :-) Billedet er en smule skævt, i virkeligheden passede det hele nøjagtigt. IMG_2620Her er håndtagene på glasdøre på nederste etage.. IMG_2577På etage 53 og 54 er der lounge- og mødeområder med bar, restaurant og køkken.. Her kan man da godt sidde og nyde en sundowner.. IMG_2617IMG_2586IMG_2604IMG_2587Vi var super heldige med vejret og udsigten fejlede bestemt ingenting.. :-)

Der er mange vinduer hele vejen rundt i bygningen, men kun de små ruder nederst kan åbnes – De kan vippes 10 cm ind i rummet. Selvom det er et fantastisk byggeri med en storslået udsigt, er det ikke et sted jeg ville overveje at bo, jeg skal kunne åbne min dør og komme ud i luften. IMG_2292De sidste billeder herunder er fra dametoilettet, der stod jeg med hænderne smurt ind i flydende håndsæbe og kunne ikke få en dråbe vand ud af nogen af de tre fine vandhaner. Heldigvis var der masser af små håndklæder jeg kunne tørre sæben af i.. :-) IMG_2290IMG_2289IMG_2288Hvis du får muligheden for at besøge Turning Torso, så slå til, det vil du ikke fortryde, det er virkelig et fantastisk imponerende byggeri både ude og inde.

UPDATE: Her er en link til en artikel på DAC's website om Turning Torso og hvorfor den ser ud som den gør.. http://www.dac.dk/da/dac-life/copenhagen-x-galleri/cases/turning-torso/

31. oktober 2016

Første vintertidsmorgen i skoven..

Vi skiftede jo fra sommer- til vintertid i weekenden, det betød at jeg vågnede tidligt søndag morgen. Jeg så solen stå op på en skyfri himmel, efterårsløvet strålede i gul-røde-orange farver mod den blå himmel.. IMG_2431Jeg gik en tur før morgenmaden.. ned omkring vores lille krebsesø.. Sådan en morgen er guld værd. IMG_2432IMG_2441IMG_2444IMG_2448IMG_2453IMG_2449Tak fordi du gik med.. :-)

13. august 2016

Første ferieuge – Emil er med i skoven..

IMG_1136Når man læser denne og den forrige post, så kunne man vist godt få den tanke, at vi ikke har lavet andet end at være sammen med Emil i vores 2 første ferieuger.. Det er langt fra sandt, men det må blive senere I ser billeder fra det andet vi også har haft gang i.. :-) IMG_1128IMG_1133Den første ferieuge var vi i Sverige, søndag aften kom Louise med Emil, aftalen var at forældrene ville hente ham igen, hvis han begyndte at kede sig eller savne dem.. Det skete ikke, som i slet ikke.. IMG_1093IMG_1097IMG_1102IMG_1107IMG_1124IMG_1173IMG_1230IMG_1285IMG_1120IMG_1140Da vi begyndte at pakke sammen fredag formiddag, ville Emil helst ikke med hjem, han mente at han kunne blive i skoven, så kunne naboen da bare passe ham, det var vi ikke helt enige om..  IMG_1289Vi havde 5 fantastisk dejlige dage sammen med ham derovre i skoven. Den helt store sejr og glæde for ham var, at han selv kunne starte og køre med vores nye motoriserede buskrydder. IMG_1113Stoltheden var stor da han trak i snoren og den sprang i gang.. Der blev klippet rigtig meget græs, vi havde gang i bålet både når det regnede og i tørvejr.. han gik tur med naboen og hans hunde, vi var i Skåne Djurpark, hvor der også er et lille vand-lege-område.. Ind i mellem alle aktiviteterne fik han også bygget lego og spillet lidt på iPaden..

28. juli 2016

Aftentur v. Tjørnarpsøen..

Det var så hyggeligt at have jer med på min morgentur i København, tak fordi I gik med. I dag er I inviteret med på en aftentur ved Tjørnarpsøen, det er vores nærmeste badesø i skoven derovre hinsidan. IMG_1090 Hverken Hasse eller jeg er badedyr, det nærmeste vi kommer til at bade i de svenske skovsøer, er at sidde på broen med fødderne i vand, men hvis nogen vil sejle mig ud til denne stol, kunne jeg nok godt lokkes med.. IMG_1089IMG_1075I lørdags nøjedes vi med at sidde på broen og nyde solnedgangen over skov og sø.. IMG_1083

6. juni 2016

Morgenmad ved vandet og aftensmad i skoven..

Fredag startede med udendørs morgenmad på Hotel Koldingfjord, mens vi sad og spiste kunne vi vinke til kongeskibet som også var på de kanter.. IMG_0805Dagen sluttede med sen aftensmad i skoven. Mellem morgen- og aftensmaden var der også en sidste dag på lederseminar, en biltur fra Kolding til Høje Tåstrup og 4 timers total tog og Metro kaos i og omkring København.. Ud over det “normale” cirkus med paskontrol i Kastrup og Hyllie/Malmø, blev vi også underholdt af varme, signalfejl og mangel på kørestrøm.. Det her svenske Pågatåg var bare et enkelt af de tog jeg nåede at køre med for at komme op i skoven.. IMG_0808IMG_0810Lørdag eftermiddag ville Hasse lige tage en lur i hængekøjen, med dette resultat.. :-) IMG_0811Den ene stolpe blev for 10 år siden forankret i en træstub, men intet holder evigt, vi må have udtænkt et andet sted til hængekøjen.. :-)

Sidst på dagen lørdag dukkede Nikka og Sune op i skoven, inden de kørte hjem søndag var vi en tur forbi Tjørnarp søen, hvor et flok “friske” fyre kølede af på nabobroen. IMG_0817IMG_0823IMG_0826