13. maj 2013

Galleri LABR..

i det gamle gasværk på Roskilde havn, er virkelig et besøg værd. Galleriet deler adresse med bl.a  Skak Snitkers GlasgalleriGalleriLABRNår du besøger galleriet, må du ikke snyde dig selv for en tur på Skaks arbejdende værksted, hvor han både fremstiller spændende glaskunst og de smukkeste glas. IMG_1181Udsigten fra galleriets øverste etage er fantastisk, selv om vinduerne er gamle og lettere ugennemsigtige, har man en glimrende udsigt over både havn, fjord og det gamle Sankt Jørgensbjerg.. Udsigt-fra-tårnet

16 kommentarer:

  1. Spændende og fine glas, udsigten er heller ikke så ringe. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Udsigten er bestemt ikke specielt ringe.. :-)

      Slet
  2. Det ser meget spændende ud - dejlige billeder, Inge! Ikke langt herfra, i Hundested, har vi Glassmedjen og flere gallerier.
    Klem og en god aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame, ja der er også dejlige gallerier i Hundested, hvor vi også jævnligt kommer. :-)

      Slet
  3. Hvor ser det spændende ud - det er sjovt at følge hvordan et glas bliver til, men varmt.
    Klem herfra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er varmt og spændende at se hvordan glas bliver til. :-)

      Slet
  4. Det ser dejligt ud. Jeg er mest vild med bilen. Sådan en står på min drømmeomliste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Bilen er så fin og der serveres rigtig god kaffe fra den. :-)

      Slet
  5. Jeg elsker glasværksteder, og kombinationen af galleri og glaspustning er da en skøn blanding :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vores gamle gasværk er virkelig kommet til ære og værdighed igen. :-) Det er en fornøjelse at komme der.

      Slet
  6. Spændende glas. - Og tak for tippet. Det ville være en fin udflugt!

    SvarSlet
  7. De glas plus en 10 stykker mere må gerne stå i vores glasskab ☺.
    Kære Inge, endelig har jeg fået læst op hvad der er sket siden sidst. Du har ikke ligget på den lade side i mellemtiden, ferie i syden, weekender i Sverige, du er en ren globetrotter.
    Det gjorde mig ondt at læse, at I har måttet sige farvel til Bumle, men set i lyset af alder og skavanker, har det sikkert været den eneste rigtige beslutning. Men det gør ondt, meget ondt.
    Jeg er også på det rene med Emils kundskaber udi pasning af maskinpark, hvor er han en skøn unge. Jeg er helt sikker på, at hvis han fortsætter som han er begyndt, så bliver han enhver svigermors drøm om en svigersøn ☺.
    Knus fra Holland.

    SvarSlet
    Svar
    1. Skaks glas er meget smukke, jeg har altid været begejstret for hans evner.
      Du har godt nok været flittig læser Annette. :-) Dejligt at du stadig er med.

      Slet