26. maj 2013

The “RosFive”..

Vejrudsigten holdt vand i går, men vi ændrede alligevel planen en smule. Vi skiftede safarien på den Københavnske savanne ud med en lokal safari her i Roskilde og 2 trætte storvildjægere faldt fra inden jagten for alvor satte ind.. IMG_1301Karin, John, Hasse og jeg fandt hurtigt en god rytme og arbejdsfordeling.. Der var meget aktivitet og mange mennesker i byen, så det var ikke helt nemt at indfange og fotodokumentere Roskilde udgaven af “de 5 store”, også kaldet The RosFive.

Efter mange timers intens spejden og stop ved de lokale vandingshuller, lykkedes det os sidst på eftermiddagen at fuldføre missionen. Her kommer i vilkårlig rækkefølge The RosFive..

Den Jyske hest.. IMG_1314Den dejlige gamle danske hund, Broholmeren.. IMG_1325Roskilde-udgaven af det kærlige stribede tigerdyr.. IMG_1327Vores fine nationalfugl.. IMG_1328og sidst men ikke mindst.. Roskilde havns klemme-klappe-krabbe.. IMG_1330

Det var en fantastisk safari, vi mødte stor velvilje overalt hvor vi kom frem, den lokale befolkning var glade og gæstfrie og bød på både sang, musik, vådt og tørt.. :-) IMG_1311IMG_1323Dagens oplevelser blev behørigt evalueret omkring lejrbålet i Bymarken, og svaret var Anthony Hopkins.. desværre kan jeg ikke huske spørgsmålet.. :-)

20 kommentarer:

  1. Sikke en tur - Nyd søndagen og livet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Bo, det lover jeg at gøre.. :-)

      Slet
  2. RosFive overskriften undrede mig en smule, men nu forstår jeg bedre. Ser ud til at have været en rigtig fin lørdag.

    ... og så er jeg btw ganske vild med din lille hilsen til galakseblafferen til sidst.. eller var det mon tilfældigt?

    SvarSlet
    Svar
    1. En meget fin lørdag..

      Hannibal var en del af spørgsmålet.. :-)

      Slet
  3. Sikke en herlig lørdag I har haft på savannen i Roskilde :-)

    SvarSlet
  4. Det lyder sjovt. Var det en gammeldags skattejagt med mange deltagere?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var sjovt, vi var 4 der var på safari.. :-)

      Slet
  5. Enten har du drukket af natpotten, eller også er jeg bare helt hægtet af. Det er nok det sidste der gør sig gældende :-) Jeg kan dog se at du har fanget nogle gode billeder og læse at det har været en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eller en kombination af begge faktorer.. :-)
      Ja det var en herlig dag.

      Slet
  6. Sikke en dejlig safari, I har været på :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det.. :-) Sjov og dejlig.

      Slet
  7. Tak fordi vi måtte komme med på safari, det var ikke nogen ringe tur.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme, dejligt du var med.. :-)

      Slet
  8. hehe, lyder som en sjov dag og aften, og jo du vrøvler lidt. :-D

    SvarSlet
  9. Og så måtte jeg lige google De fem store :-) Godt det var udgaven med dyr og ikke katastrofer : http://illvid.dk/spoerg-os/hvad-er-de-fem-store
    Lejrbålet gad jeg godt have været med til, det lyder sjovt ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi.. ja det var dyreudgaven, katastroferne vil vi helst ikke være blandet ind i.

      Det var en rigtig sjov dag, og dejligt at afslutte den med ild i vores udendørs pejs og hygge på terrassen.. :-)

      Slet
  10. Jeg er overhovedet ikke med - du må lige uddybe nærmere ved lejlighed (for jeg gider ikke google lige nu ... ;-)
    Men pyt med det - bare I har haft det sjovt, og det har I :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er helt OK Ellen, det var såmænd bare noget med at få det sjovest og becste ud af givne omstændigheder, og det lykkedes.. :-) Det vil ikke hjælpe dig alverden at google noget, tror jeg..
      Vi havde det sjovt og det var det vigtigste. :-)

      Slet