17. april 2010

ABC i ord og billeder - Australien

Jeg hopper med på ABC-legen. Det første bogstav er A og mit A står for Australien, hvor Nikka har boet  siden midt i september sidste år. A kunne også godt ha' stået for Annette, som har lokket mig med i denne bogstavleg.

Nikka er mosters baby, jeg er moster og hun er baby - og fyren der kysser hende på kinden er ham der har lokket hende med til Australien. Jeg savner hende, savner at have hende lige om hjørnet, savner at vi med ultrakort varsel lige kan mødes på en cafe i København, savner hendes glade smil. Og jeg glæder mig over hendes lykke og kærlighed, glæder mig over at hun griber nuet og lever i det, glæder mig over at være en del af hendes liv, også når hun er langt væk fysisk. Mest af alt glæder jeg mig til juli, hvor hun kommer hjem til Danmark for at fortsætte sit studie.Nikka og Carl Se andres bud på A her...

12 kommentarer:

  1. Sikke en sød og røren de tolkning af A.
    Dejligt du også vil være med i legen....Knus

    SvarSlet
  2. Velkommen til ABC i ord og bilder!! Veldig hyggelig at du fant oss og ville være med!
    For et søtt tantebarn du har og jeg kan så inderlig gjerne forstå at du savner henne. Men det er jo godt å vite at hun kommer tilbake i juli og da skal være i nærheten deg en stund. Juli er jo ikke lenge til og i mellomtiden kan du jo forkorte tiden med ABC i ord og bilder;)

    Klem fra Petunia

    SvarSlet
  3. Flott jente:) Skjønner godt du savner henne. Mennesker man er vant til å ha i nærheten som flytter så langt unna, blir et savn...men regner med hun blir i Danmark når hun skal fortsette å studere?

    Ha en flott dag Inge, knus til deg:)

    SvarSlet
  4. Åh, sikke en sød historie, Inge! Ja tænk at gribe nuet og rejse til Australien - det er så flot gjort!

    Rigtig god weekend til dig :-)

    SvarSlet
  5. Sådan kan det jo gå. Selv kærligheden er globaliseret nu om dage!

    SvarSlet
  6. @Annette.. Tak - synes alligevel det er lidt sjovt :-))

    @Petunia.. Tak for din søde velkomst. Ja Nikke er en skøn unge :-) jeg leger med og forkorter ventetiden :-)

    @MajorogMeg.. Hun er smuk både af udseende og sind. Ja man kan håbe de vælger Danmark som bosted, men man kan jo aldrig vide med de unge mennesker.
    Ha' en dejlig lørdag - Knus til dig fra mig

    @Madame.. Tak skal du ha', hende ville jeg gerne ha' haft som datter :-))
    Du må også ha' en rigtig dejlgi weekend :-))

    @Henny.. Det er nemlig rigtigt, og så dejligt at det ikke er landegrænser og afstande der stopper kærligheden. Velkommen til og tak for din kommentar :-))

    SvarSlet
  7. Så fint at du blir med på ABC-en!

    Ikke rart du savner henne når hun er så langt borte, men fint at du kan se hennes lykke :)

    SvarSlet
  8. Tak Melusine, ABC'en er en god ide.
    God søndag til dig

    SvarSlet
  9. Kære Inge
    Jeg fik tåre i øjene over de smukke ord du skrev om Nikka, og hvor de passer. Og et rigtigt dejligt billede af hende og Carl.
    Det er så dejlig at vide at hun har det godt og jeg glæder mig sammen med hende når jeg ved at der hurtigt står Danmark når de kommer hjem fra Nepal.
    En stolt mor til australiens (jordens) skønneste pige.

    SvarSlet
  10. Kære Hanne.. Hun er smuk og dejlig, og det bliver skønt når hun igen er i DK
    Knus til dig

    SvarSlet
  11. Vilken flott ABC-debut.
    Rørende historie.

    Selv har to barn som har bosatt seg i utlandet (Amerika og Tyskland), så jeg forstår utmerket godt at det er lett å savne sine kjære.

    SvarSlet
  12. Tusinde tak TorAa, med 2 børn ude i verden må det være lidt hårdt ind i mellem. Godt vi har internet, mail, msn, skype osv...

    SvarSlet