7. august 2014

Det er torsdag, der er biler på havnen..

IMG_1927Havnen i Roskilde har tidligere været vores foretrukne “legeplads” Vi har begge haft både liggende i havnen, og dermed kommet der meget jævnligt.. Som i stort set hver eneste dag. I årene uden båd har havnen altid været et sted vi glad og gerne besøgte, det blev bare ikke så tit som i “gamle dage”. Nu er vi jo flyttet og dermed kommet ret tæt på havn og fjord, og det betyder at vi igen kommer meget jævnligt på havnen. Næsten hver aften er der gang i et eller andet på havnen, og hvis der ikke er.. ja så kan man jo altid købe sig en is og sætte sig og se på alle de andre som også lige runder havnen den ene smukke sommeraften efter den anden.. :-)

IMG_1936IMG_2046IMG_2042Sidst i juli havde lokalavisen.dk en artikel og billedeserie fra en torsdag aften på havnen i Roskilde..

Roskilde Havn drukner i lækre biler hver torsdag

Ford Mustangs, Ferrarier, Cadillacs og andre lækre biler fylder græsplænen fra Roskilde Vikingeskibsmuseum og hele vejen tværs gennem havneområdet. Det er torsdag aften på en fantastisk juli dag. Vejret tiltrækker naturligvis ekstra mange besøgende, men der havde også været masser af folk og biler, om vejret var knapt så fint. For det her er "Torsdag Aften på Havnen i Roskilde" - en tradition som nærmest er opstået ud af ingenting. Her mødes folk med interesse for klassiske og lækre gadebiler til en uformel bilsnak, hygge, fællesskab og mad på grillen hver torsdag aften fra april til september. (Af Jacob Damkjær Nielsen)

IMG_1931Det er ikke bare lækre biler, havnen drukner i hver torsdag, der kommer flere og flere motorcykler, og dem er jeg personligt helt ligeglade med rent fotomæssigt, nogle ganske få skiller sig ud, men resten er “bare” almindelige gadecykler. Selvfølgelig skal de også have lov at være der, men efterhånden er de så mange og fylder så meget, så der dårligt er plads til de fede og lækre biler.. Det synes jeg er lidt ærgerligt.

Jeg morede mig højlydt over de to sæt piktogrammer på en af bilerne. IMG_1946IMG_1945Sagafjord på vej i havn efter aftenturen. IMG_1971Hvis du kommer forbi en torsdag aften så husk kameraet, motiverne holder i kø dernede..

10 kommentarer:

  1. Motiverne holder også i kø uden biler, kan jeg se på dit sidste billede :-)

    SvarSlet
  2. Jeg er personlig hverken interesseret i biler eller motorcykler, men er gift med den diametrale modsætning. Piktogrammerne er meget sjovere, da det endelig gik op for mig hvad det første stod for.
    Rugbrødet ser man flere og flere af på campingpladserne igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sjovt at de gamle fine Folkevognsrugbrød igen er begyndt at dukke op rundt omkring.

      Slet
  3. Jeg gider godt at se på biler, når det sådan er lidt særligt, og det må man da sige, at det er her. Måske vi skulle overveje at spise isen i Roskilde en dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan har jeg det også Susanne.. :-) Det synes jeg bestemt I skulle overveje at gøre.

      Slet
  4. Der tror jeg altså at jeg skal lokke husbonden med en dag. Jeg vil nok nyde udsigten over fjorden mest, men han er vild med biler - og måske kan man finde et godt spisested også?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skulle du gøre Ditte.. der er både fjordudsigt, biler og motorcykler, og Store Børs er leveringsdygtige i "elev-mad" om torsdagen. Prøv at tjekke deres hjemmeside. Det er også muligt at spise på Restaurant Snekken, som også ligger på havnen.

      Slet