17. juli 2015

Annisette og AC/DC var i byen..

Annisette og Savage Rose gav koncert i Byparken i tirsdags. Hun har stadig en flot og intens stemme, og hun er stadig barfods-sangerinde. Jeg har aldrig været rigtig vild med hende, og jeg står helt af når hun begynder at skrige.. og det gør hun jævnligt.. :-) men det var en dejlig aften i en godt fyldt Bypark. Savage Rose spillede et uddrag af Dødens Triumf, det var til gengæld betagende smukt og imponerende at høre. IMG_5907IMG_5912

Onsdag var AC/DC dag i Roskilde.. Det tunge australske rockband gav koncert i byen. Vi var derude som frivillige, vi arbejde i en bar for Roskilde Roklub. acdcJeg kendte ikke meget til AC/DC før i onsdags, havde aldrig oplevet dem live, og havde bestemt heller ikke planer om at gøre det. Men da muligheden for at arbejde for roklubben viste sig, og da arbejdet samtidig kunne forenes med at være sammen med en flok skønne venner, ja så befandt jeg mig altså i en bar på Dyrskuepladsen i onsdags.. En bar hvor vi havde fint udsyn til scenen, og hvor lyden ramte os højt og klart og.. ja meget højt.. :-) IMG_5940Klokken er 17.00 og porten åbnes.

IMG_5956HOLDNUOP hvor var det sjovt og super godt, alle mine fordomme omkring AC/DC blev skudt ned. De gav en fantastisk koncert, og ja de spiller højt, men de spiller fa… også godt, og de leverer et imponerende sceneshow. Der er så meget energi og musikalitet i de gamle knægte. Hvis jeg igen får muligheden for at komme til AC/DC koncert, så kunne jeg sagtens være en af dem der sidder klar ved tasterne når billetterne frigives.. IMG_5951IMG_5955AC/DC fyrer den af..IMG_5962Highway to Hell afsluttes med flot fyrværkeri..

Jeg tager også gerne en tørn i roklubbens regi igen, men Live Nation, som stod bag hele arrangementet, har jeg ingen fidus til længere. Hvis de vil afvikle så store koncerter igen, så burde de tage kontakt til folkene bag Roskilde Festivalen, dem ville de kunne lære rigtig meget af. Der var ikke styr på andet end at afhente penge i barerne. Der var så mange ting som burde have været langt bedre. Efter i onsdags har der været meget kritik af alt andet end AC/DC koncerten, og kritikken er fuldt berettiget. Vi havde en fantastisk aften, men det var bestemt ikke Live Nations skyld.

10 kommentarer:

  1. Godt du havde en dejlig koncertoplevelse trods Live Nation, der slet ikke havde styr på noget :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi havde en travl og rigtig god aften på trods af de udfordringer vi også havde. :-)

      Slet
  2. Jeg hører fra flere der var der som gæster, at det var fantastisk, og de forstår ikke de udfordringer der har været ved bestemte barer rundt på pladsen, for de kunne bare gå op, og efter 5 - 7 minutter var de tilbage med de øl de ville købe, altså begrænset kø. Jeg har det fra 4 der ikke kender hinanden, om det har stået samme sted kan jeg ikke vide. De fortæller alle, når de skulle på toilettet etc. så så de nogle barer, der havde så lang kø som en del af kritikken lyder. Men de sladrede jo ikke om deres barer var til at komme til ;-)
    Så der er delte meninger.
    Jeg ville gerne have oplevet begge koncerter, men både økonomi og arbejdet skulle passe ind ;-)
    Tak for en god fortælling.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har heller ikke hørt andet end at koncerten var fantastisk, men der var mange udfordringer, køen v. nogle af barerne var kun en af dem. :-)
      Med så mange mennesker samlet er der helt sikkert mange forskellige meninger, godt at høre at der også var steder derude hvor man ikke stod i lange køer.
      Velbekomme Abildjyde.

      Slet
  3. Flotte stemningsbilder. Annisette har en mektig stemme, skulle gjerne vært tilstede på konserten!

    Ha en fin sommer videre!

    SvarSlet
  4. Anisette skriger da ikke - hun synger bare meget højt ;-)
    Nå ... jeg kan nok bare bedre lide hende end AC/DC, men sidstnævnte har jeg godt nok ikke set IRL :-)
    Hvordan har tinnitussen det? Jeg tror slet ikke, jeg ville kunne klare så høj musik :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe.. i mine ører lyder det som skrig.. :-)
      Indtil i onsdags gad jeg egentlig ingen af dem, men AC/DC vinder ved nærmere bekendskab.
      Man er jo nødt til at klare det, når man vælger at være der.. ;-) Jeg bruger ørepropper når jeg er i nærheden af så høj musik.

      Slet
  5. Haha, er du sådan en heavyrocker? ;-) Jeg tror, jeg ville have foretrukket Anisette, men da jeg ikke har oplevet nogen af parterne live, er det jo ikke til at vide. Ørepropper var vist klogt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det troede jeg ikke jeg var, men jeg må sige at jeg har overgivet mig til AC/DC.. :-) og jeg vil til enhver tid vælge dem frem for Annisette, selv om det er hende jeg oftest har hørt.

      Slet