7. marts 2017

Fortællehånden og Tryghed og Trivsel i Næstved..

På min vej rundt i Næstved er jeg stødt på flere sjove og finurlige skulpturer, f.eks denne Fortællehånd. Det er da en super sjov ide, sæt dig ned og fortæl en historie.. Den var gabende tom da jeg kom forbi. Jeg kunne jo ha’ sat mig og fortalt en historie.. Det gjorde jeg så ikke, jeg tog et par billeder og tænker at der nok er mere gang i historierne når det bliver lidt varmere. IMG_2647IMG_2648 (2)IMG_2646

Tryghed og Trivsel – Claes Lorenzen – En beton skulptur i sarte farver der står foran et plejehjem, den kunne jeg heller ikke stå for. Den er så fin, naiv og afdæmpet, jeg ser et sødt ældre par der sidder sammen i regnvejret og venter på..?? Eller måske venter de slet ikke, måske sidder de bare stille sammen, de har kendt hinanden så mange år, at ord er ikke længere det vigtigste.. De hører og forstår uden mange ord og de trives og er trygge sammen i stilheden.. IMG_2703 (2)

8 kommentarer:

  1. Søde, ældre mennesker med en lidt krakeleret facade. Man føler sig helt hjemme ;-)
    Fortællehånden er en sød ide, og jeg elsker 'forundringsstenene' - bare det at finde på sådan et navn :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe.. sådan er det jo at blive ældre.. :-)
      Forundringssten er et genialt ord.. :-)

      Slet
  2. Der er kunstnere der får gode ideer - her er to.

    SvarSlet
  3. Fine, finurlige skulpturer. Jeg har hørt en del (yngre?) mennesker udtale sig om ældre par, der sidder sammen i stilhed, at de åbenbart 'ikke har noget at sige hinanden mere'. Men jeg tror, som du, at kender man hinanden godt, så kan et blik, et smil, en berøring, udtrykke lige så meget som timers 'plapren' ;-) Jeg nyder i al fald at sidde i tryg (og ikke trykket) tavshed med husbonden, når vi er ude og sammen iagttage livet omkring os. Er vi mon plejehjemsklar??? 😳 😂

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe.. nej det er I bestemt ikke Ditte, og hvis I er så er vi flere.. sikke en fest vi kunne få på det plejehjem.. :-)

      Slet
  4. Hvor er den sød, figuren med det ældre par, der bare sidder og er :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er nemlig så sød.. :-) Jeg blev glad af at se på den.

      Slet