12. august 2011

Shopping og London Eye..

Hvor shopper man i London.. Svaret er at det kan man gøre overalt, men det ultimative shopping område er her omkring Piccadilly CirkusIMG_0868IMG_0873IMG_0874IMG_0875IMG_0872IMG_0870Regent Street, Oxford Street og New og Old Bond Street.. Den ene dyre mærkevare butik efter den anden, ingne priser på noget som helst, hvis du spørger om prisen har du ikke råd.. butiksdørene er låst, de bliver åbnet indefra af meget fine mænd, der var nu ingen af dørene der blev låst op for os, måske kom vi ikke i den rigtige bil.. :-)

Vi gav ret hurtigt op i det fine område og tog på anbefaling fra Tina til Westfield, et stort nyt shoppingcenter v. Shepherd’s Bush. Her var dørene ikke låst, hverken hos de dyre eller knap så dyre butikker..IMG_0888IMG_0889IMG_0890IMG_0887

I løbet af dagen blev vejret bedre og bedre, så midt på eftermiddagen trak vi  mod London Eye og folkelivet langs ThemsenIMG_0906Kun Per og jeg ville en tur i hjulet.. og sikke en oplevelse, det må man under ingen omstændigheder snyde sig selv for. Vi kom så tilpas sent på dagen, at der kun var 5-10 minutters kø for at komme med. Bevæbnet til tænderne med kameraer, tog vi plads i en af kabinerne og fik knap ½ time med det ene fantastiske vue efter det andet. Kabinerne er store, men vi var kun 20 – 25 personer i hver, så der var masser af plads til at gå rundt og fotografere.IMG_0963P1060291

Fyraftens drinken indtog vi i nærheden af Embankment på en tætpakket pub i Craven Passage, The Ship & Shovell..

IMG_1015IMG_1022P1060295Hvor en lille “skrapsak” kæmpede en hård kamp for, at holde alle gæster inden for de gule streger i den smalle passage..P1060296

15 kommentarer:

  1. Ja, jeg handler heller ikke hos dem, der har dørene låst. Det der skønt ud. Og meldingerne går på at der er to i byen igen.

    SvarSlet
  2. Hei igjen og takk for flere tips ,-) Måtte sjekke ut det kjøpesenteret, vi har med tenåringsjenter. Ha fortsatt fine dager.

    SvarSlet
  3. Højde på den måde tror jeg ikke vil give mig problemer!
    Du skal have tak for at medbringe solskinsvejret hjem til det danske land :-D

    SvarSlet
  4. Wow. Og et butikscenter, jeg ikke kender! Det er noteret...

    Mon du havde problemer med at uploade indlægget pga. de mange billeder? Det har jeg været ude for med færre end her - især i Sverige, hvor forbindelsen ikke slår nogen fartrekorder :-)

    SvarSlet
  5. hihi, tænkte nok at Hasse ikke ville med op...Dejlige billeder fra jeres shoppingtur....Fine kager der i vinduet..;) knus

    SvarSlet
  6. Fantastiske billeder du viser fra London, det glæder mig du har en god ferie trods urolighederne.
    KH Anette

    SvarSlet
  7. Hvor er det skønt at se stemningsbilleder fra over there...De kager ser nu lækre ud...uhmmm
    Go' weekend *SMIL*

    SvarSlet
  8. Shopping og London...guh så herlig det må være.....og jeg med kjøpestopp er glad jeg er her hjemme:))
    Nyt oppholdet Inge, flotte bilder:)
    Klem fra meg:)

    SvarSlet
  9. Hmmm, en dag med et lunt Visakort, måske? Hyggeligt ser det i hvert fald ud!

    SvarSlet
  10. He he - saa var der ikke lukket i Westfield, uanset hvor meget de unge maend havde haabet. :)

    SvarSlet
  11. Londons Eye, helt sikkert på min to-do liste når jeg en gang kommer til London. Shopping? kun hvis jeg har nogle hyggelige menensker at shoppe med :-)
    Som I da får set og oplevet en masse, dejligt.

    SvarSlet
  12. Sikke nogle dejlige billeder - ih, hvor jeg savner London :-)
    London har shoppingcentre flottere end noget, jeg har set her i landet.
    Klem og god weekend til dig!

    SvarSlet
  13. Takker så meget; nu har solen smilet flittigt i et par timer! Ved første stråler troede vi, at nu lynede det igen *LOL*

    SvarSlet
  14. Susanne.. Nej vel, der er butikker nok med åbne døre.. :-) De sidste dage var der meget fredeligt og oceaner af politi overalt.

    Karna.. Det er et godt sted at tage teenagere med, og tag dem også en tur til Camden markederne.. :-)

    anjoe.. uhhh beklager jeg blev stoppet i tolden, og de tog den fra mig, lige nu regner det her i Roskilde.

    Ellen.. Det er KÆMPESTORT sæt bare et par timer af.. :-) Nej det var ikke forbindelsen, har ikke set den fejl før, men efter en genstart virkede det igen.

    Annemarie.. Nej det var bestemt ikke noget for ham.. han bliver helst på jorden. Knus :-D

    Anette.. Tak skal du have. :-)

    Gitte.. Tak i lige måde.. :-)

    Guri.. Købestop og London hænger bare slet ikke sammen.. Tak og klem til dig.

    Bente.. Hehe.. ja lidt lunt.. :-)

    Tina.. Nej de prøvede ellers til begge to, og mente at når du havde sagt det, så måtte det være lukket, men de tog det nu meget pænt og gik villigt og stort set frivilligt med rundt :-)

    Lene.. Det var toppen at se London fra toppen, ja det er altid sjovest at shoppe sammen med ligesindede.. :-)

    Madame.. Tak skal du have, du har helt ret, de er superflotte. Klem til dig.

    Anjoe.. Nå det er jer der har solen, her i Roskilde regner det.. :-)

    SvarSlet
  15. Wow, awesome weblog format! How long have you been running a blog for?
    you make running a blog glance easy. The total look of
    your website is magnificent, as well as the content!
    my web site - click here for troubleshooting information

    SvarSlet