5. november 2011

Pension..

En mand beslutter sig for at gå på pension.....clip_image001
Han tager på luksuskrydstogt, og det er helt fantastisk lige indtil  båden kæntrer og synker
clip_image002
Han vågner op på en øde ø, ingen mennesker, ingen redskaber, ingen mad. Kun bananer og kokosnødder.
clip_image003
Efter ca 4 måneder ligger han en dag på stranden da den smukkeste kvinde han nogensinde har set pludselig dukker op.
Hun kommer roende i en båd.
clip_image004
Han spørger skeptisk: "Hvor i alverden kommer du fra, og hvordan er  du kommet hertil?"
Hun svarer: "Jeg kommer fra den anden side af øen, hvor jeg har været lige siden mit krydstogtskib sank"
"Fantastisk!" svarer han. "Du var virkelig heldig at redde en robåd med i land fra forliset"
"Denne båd" svarer hun. "Den har jeg selv bygget af materialer jeg har fundet på øen. Årene er lavet af palmestammer, og selve båden er en  kombination af tørrede palmeblade og Eukalyptus-træ
"Hold da op, hvorfra har du fået værktøj til det?"
"Åh, det var ikke noget problem" siger kvinden. "På øens sydside findes en sjælden sten-art. Jeg opdagede at når jeg varmede den op, så smeltede den og blev til en slags jern. Af jernet  har jeg så smedet mit værktøj"
Manden er målløs.
"Lad os ro hjem til mig" siger kvinden.
Efter en kort rotur lægger hun båden til ved en lille bro.
Manden kigger mod stranden og falder næsten overbord af bare forbavselse.
Foran ham ligger en smuk  stenbelagt sti, som fører til et fantastisk hus blandt træerne. 
clip_image005
Mens kvinden fortøjrer båden med hjemmelavet hamp-reb, sidder manden som forstenet og ser til.
Da de vandrer mod huset siger hun lidt nonchalant: "Det er ikke noget at prale af, men det er dog et hjem. Værsgo og sidde ned. Vil du ha’ en drink?"
"Nej tak" siger manden, stadig helt paf. "Jeg vil ikke have så meget som een dråbe kokosmælk mere"
"Nej, nej, det er ikke kokosmælk" siger kvinden og blinker til ham "Du kan få en "Tropical Sprite"
clip_image006
Manden forsøger at dæmpe sine stigende forventninger, og sætter sig i sofaen for at tale med kvinden.
Efter at have udvekslet historier om skibs-forliset siger kvinden: 
"Jeg smutter lige ind og tager noget mere komfortabelt på. Har du lyst til et bruse-bad og evt. barbere dig?
Der er barbergrej i skabet i badeværelset ovenpå"

Manden har opgivet at spørge mere. Han går op i badeværelset og barberer sig med den hjemmelavede barberkniv af skildpadde-skjold med et skæfte af koral. "Denne kvinde er jo mageløs, hvad bliver det næste?"
Da han vender tilbage går hun ham imøde kun iklædt få strategisk placerede tropeblomster. 
Hun dufter af gardenia og spørger om han ikke vil sidde ved siden af hende.
"Sig mig" begynder hun tøvende."Vi har begge været her i mange måneder. Du må have været forfærdelig ensom. Der er noget som jeg tror du har længtes helt utroligt meget efter" siger hun med et frækt glimt i øjet.
Hun kigger ham dybt i øjnene.
Han tror knap sine egne ører. "Du mener ikke....." Han synker en gang og lykke tårerne begynder at trille.

  

  

  

  

 

 

"Har du virkelig bygget en golfbane?"

clip_image007

5 kommentarer:

  1. Griner.... den er skam god. Ha en herlig lørdag. klem

    SvarSlet
  2. hihi, selvfølgelig en golfbane...;D En god dag til dig..Knus..

    SvarSlet
  3. Hahaha - man er jo nok klar over, at pointen ikke er, hvad man forventer, men den golfbane kom nu alligevel bag på mig - også selv om indlægget kom fra dig :-D

    SvarSlet
  4. Fatter ikke en meter ;-)
    Hva' vil han med en golfbane :-D

    SvarSlet
  5. Tak Louise og i lige måde.. :-)

    Annemarie.. Hehe.. ja for pokker en golfbane.. det havde jeg nu ikke lige gættet.. :-) Knus til dig.

    Ellen... Jeg skraldgrinede da jeg ramte bunden.. den havde jer heller ikke lige set komme :-)

    Per.. ;-)) vent til du bliver pensionist, og begynder at spille golf. ;-D

    SvarSlet