21. februar 2014

Spammer GO HOME..

Jeg gider ikke slette flere dumme spamkommentarer..

Jeg er godt og grundigt træt af spamkommentarer. De bliver godt nok fanget i Bloggers indbyggede spamfilter, og kommer aldrig ud på bloggen, men jeg får en mail hver eneste gang, der kommer en kommentar. De sidste par dage har jeg således fået mere end 100 af disse tåbelige engelsksprogede kommentarer. image

Der er forskellige muligheder for at begrænse spamkommentarer. Jeg prøver nu med den næstmindst restriktive, og ændrer således at det kun er registrerede brugere, der kan lægge en kommentar. Hvad det præcis betyder, er jeg ikke helt sikker på, men jeg håber det “bare” betyder, at man ikke kan sende en anonym kommentar mere, og at alle jer der kommenterer med e-mail adresse og / eller en URL, stadig kan lægge kommentarer.     imageHvis du sidder derude, og ikke kan kommentere som du plejer, gider du så ikke sende mig en mail om det. Min mailadresse står under billedet af en afslappet Inge, øverst til venstre.. :-)

28 kommentarer:

  1. Nu prøver jeg lige: 1-2-3 - testing testing :-)

    SvarSlet
  2. De ligner meget mine spammails, som jeg godt nok ikke fik mange af, men dem jeg fik var nok.
    Jeg havde en enkelt 'klage', da jeg benyttede mig af din beskrevne mulighed, så derfor smed jeg robotfjendske ord på, for en stund (må vist snart slutte igen).
    Men det er TRÆLS at der findes mennesker/robotter, der skal gøre livet surt for os almindelige bloggere!!
    Håber du kommer af med dine blogstalkere (for ser du efter, så er der helt sikkert nogle som er de samme, som ikke forstår at no responce fra os er = vi gider ikke).
    God fredag og god weekend :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil meget nødig sætte kommentar moderation til, da det stort set er umuligt at afkode billederne, når man kommenterer fra en iPad, jeg har flere gange måtte opgive at lægge en kommentar bl.a. hos dig, og det er jo slet ikke det vi i virkeligheden ønsker.

      Tak i lige måde Kari. :-)

      Slet
  3. Det er SÅ irriterende :(
    Rigtig god weekend til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dødsygt.. Tak Helle, og i lige måde hos jer. :-)

      Slet
  4. Det er ufatteligt, at nogen tror, deres spamkommentarer giver pote ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er det.. jeg forstår heller ikke en pind af det.

      Slet
  5. Jeg kan se de florerer mange steder i Blogland i øjeblikket, for når man sætter flueben i 'underret'mig ved kommentarer, så vælter det ind med mail, så det undgår jeg helst i øjeblikket, men så skal man jo selv huske, hvor man har kommenteret. På min egen blog bliver de fanget i spamfilteret, men det ER irriterende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det hak sætter jeg heller ikke med vilje.. :-)
      De blev også alle fanget i spafilteret, men desværre får man jo også en mail, når kommentarer ryger derned.. Efter ændringen har jeg ikke fået en eneste spam kommentar, og det er herligt, desværre er der en enkelt som ikke kan få lov at kommentere mere, det er jeg selvfølgelig ikke så glad for, men indtilvidere vil jeg holde indstillingen og dermed undgå spam.

      Slet
  6. Det er da besværligt at få en email pr kommentar - kan man ikke bare fange disse spam-kommentarer i en særlig mappe og slette dem alle på en gang.
    Jeg kan se, at muligheden for at vælge min sædvanlige URL, og da der ikke foregår så meget på fotobloggen om Roskilde, er det lidt ærgerligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er det, men det er sådan det er her i Bloggers univers, hvis man vil have mails om nye kommentarer, og det vil jeg jo gerne. :-)

      Ja det er lidt ærgerligt, at du ikke kan bruge din sædvanlige URL, er det ikke en WP blog du har, du burde da kunne vælge at kommentere med din wp konto.

      Slet
  7. Og nu tester jeg også :-) Af samme grund har jeg ikke i mange år ønsket besked om kommentarer. Det betyder så også at hvis nogle kommenterer ældre indlæg er det ikke altid jeg ser det.

    SvarSlet
    Svar
    1. ..og det virker.. :-) Ja man kan vælge besked om kommentarer fra, men de beskeder vil jeg jo gerne have, så det er lidt et pest eller kolera valg.

      Slet
  8. Det ser ud til at virke, med den løsning du har lavet. Måske jeg skulle prøve samme model...kan ikke engang huske , om jeg har den med de irriterende tal ;-) men spam får jeg jævnligt :(

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det virker, og jeg får ikke spam kommentarer længere.. Det er herligt at slippe for.

      Nej du har ikke de irriterende tal aktiveret.. :-)

      Slet
  9. WPs Akismet fanger langt de fleste af mine spams af denne slags, og jeg ser kun ganske få, som jeg ikke engang får en email på, hvis Akismet selv har mistanke om, at det er en spamkommentar - jeg skal aktivt ind som administrator for at se dem. Det er kun, hvis A tror, det er en ægte, ny kommentator, jeg får en email til godkendelse. Du må over til WP, Inge ;-)
    Vi kan så fortælle Madame, at spam giver pote - ellers eksisterede det ikke. Spam virker desværre alt for udmærket.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe.. jeg gider ikke flytte mere lige nu.. :-) og nu får jeg ikke noget spam. Der er en enkelt som har skrevet at hun ikke kan kommentere, og det er ærgerligt, men jeg holder fast ved indstillingen et stykke tid, og så må jeg se om spam-robotterne har glemt mig derefter.

      Ja desværre må det give pote, selv om jeg ikke fatter en bønne af, at nogen klikker på linkene.

      Slet
  10. Jeg får også rigtig mange spam mails, og det er så irriterende. Tak for info. - jeg vil også prøve at få det begrænset.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så træls med alt det spam.. Velbekomme, håber du også slipper af med dem.

      Slet
  11. I am not a spammer og hvis du brugte WP osv. bla. bla.
    Hvis du kan læse det her ... funker det sgu :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank god you are not a spammer.. og jeg gider ikke flytte mere lige nu.. :-)
      Jep, det funker.. og jeg er sluppet af med spam skramlet..

      Slet
  12. jo mon ikke der er hul i gennem, rigtig god week- end

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo der er hul igennem, tak i lige måde Jonna.

      Slet
  13. Tester osse lige... og forstår altså ikke hvorfor du skal belemres med mails for hver eneste spamkommentar.. altså hvis systemet selv er klar over at det er spam så er der da ingen grund til at høvle mails afsted til dig... din tlf må være et helvede af bipperi.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er temmelig tåbeligt, at Blogger vælger at belemre mig med en mail, når den nu kan finde ud af at sortere spam fra.. Men sådan er det, og ja det har givet meget bipperi, som jeg også har slået fra.. :-)

      Slet
  14. Så vidt jeg ved bliver jeg ikke spammet i een uendelighed, får i alle fald ingen mails om det ;-)

    Men ingen kan da blive generede af at du strammer lidt op omkring kommentarerne, vi der læser med er jo registrerede :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror WP har en god spam fighter, der kan finde ud af, ikke at sende mails om spam.. Det kan Blogger åbenbart ikke finde ud af.

      Ja der er yderst sjældent at anonyme kommentarer er andet end spam, så det rammer forhåbentlig ikke ret mange.

      Slet